Gå til innhold

Nokia er grønnest


Anbefalte innlegg

Folk opptrår ikke "håresåre" pga du kritiserer Nokia.. Folk reagerer når du kommer med totalt tomme beskyldninger, det er ingenting som tilsier at Nokia har kjøpt og betalt noe som helst..

 

Joda. For ellers ville ikke Nokia flyttet seg så fort opp på denne skalaen. Å legg om produksjonen til mer miljøvennlig, ville kostet mye penger og masse tid.

 

Regner med at sony ericsson betaler ganske mye til greenpeace også da, siden de er nr 2 ;)

 

Har jeg påstått at SE ikke gjør som Nokia? Nei... jeg har vel strengt tatt gjort det motsatte?

 

Klippet bort den andre påstanden din da den ikke har rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med at sony ericsson betaler ganske mye til greenpeace også da, siden de er nr 2 ;)

 

Har jeg påstått at SE ikke gjør som Nokia? Nei... jeg har vel strengt tatt gjort det motsatte?

 

Klippet bort den andre påstanden din da den ikke har rot i virkeligheten.

Prøver du å si at du ikke er en fanboy av SE? Jeg må le :!: Dagens.

Lenke til kommentar
Regner med at sony ericsson betaler ganske mye til greenpeace også da, siden de er nr 2 ;)

 

Har jeg påstått at SE ikke gjør som Nokia? Nei... jeg har vel strengt tatt gjort det motsatte?

 

Klippet bort den andre påstanden din da den ikke har rot i virkeligheten.

Prøver du å si at du ikke er en fanboy av SE? Jeg må le :!: Dagens.

 

At du innbiller deg ting betyr ikke at det er virkeligheten. Det kommer du til å lære deg før eller senere, mitt råd blir at du gjør det først som sist, så blir tilværelsen din så mye enklere for deg.

Lenke til kommentar
Regner med at sony ericsson betaler ganske mye til greenpeace også da, siden de er nr 2 ;)

 

Har jeg påstått at SE ikke gjør som Nokia? Nei... jeg har vel strengt tatt gjort det motsatte?

 

Klippet bort den andre påstanden din da den ikke har rot i virkeligheten.

Prøver du å si at du ikke er en fanboy av SE? Jeg må le :!: Dagens.

 

At du innbiller deg ting betyr ikke at det er virkeligheten. Det kommer du til å lære deg før eller senere, mitt råd blir at du gjør det først som sist, så blir tilværelsen din så mye enklere for deg.

Hahahaha, latterkrampe nesten her nå, oioioi, dagens største mangel på selvinnsikt i hvert fall, den skal du ha :!:

Lenke til kommentar

Alle videre innspill angående dette vil nok bare få meg til å le, eller riste på hodet, men å si at du ikke er SE fanboy må være top 10 dummeste ting du har sagt her på forumet, og da er det et godt utvalg.

 

Som for eksempel at å fjerne SE porten hadde vært dumt, for det finnes jo ingen docking løsninger for en evt ny løsning med standardporter xD

Lenke til kommentar
Alle videre innspill angående dette vil nok bare få meg til å le, eller riste på hodet, men å si at du ikke er SE fanboy må være top 10 dummeste ting du har sagt her på forumet, og da er det et godt utvalg.

 

Som for eksempel at å fjerne SE porten hadde vært dumt, for det finnes jo ingen docking løsninger for en evt ny løsning med standardporter xD

 

Jeg tror muligens du har missforstått litt. Jeg skal ikke prøve å overbevise deg om noe som helst, men hvem tror du vet dette best av deg og meg?

Lenke til kommentar
Alle videre innspill angående dette vil nok bare få meg til å le, eller riste på hodet, men å si at du ikke er SE fanboy må være top 10 dummeste ting du har sagt her på forumet, og da er det et godt utvalg.

 

Som for eksempel at å fjerne SE porten hadde vært dumt, for det finnes jo ingen docking løsninger for en evt ny løsning med standardporter xD

 

Jeg tror muligens du har missforstått litt. Jeg skal ikke prøve å overbevise deg om noe som helst, men hvem tror du vet dette best av deg og meg?

Muligens du ikke er verdens-største Sony Ericsson fanboy, men at du fremstår litt som det her på forumet er det ikke noe tvil om.. Du klager veldig, veldig ofte vist Sony Ericsson kommer dårlig ut, du klager så og si aldri vist sony ericsson kommer bra ut.. Du har kommentert utrolig mange ganger at Nokia er favorittisert på Amobil, selv om Sony Ericsson kommer best ut.. og du prøver ofte og fremstille sony ericsson best mulig uansett åssen de kommer ut i en artikkel.. Sier en noen negativt om SE er så sier du at han automatisk er en Nokiaelsker og han sine meninger burde taes med en klypesalt!

 

Føler du at ingen av disse punktene stemmer overhode med slik du opptrår her på amobil Poe?

Lenke til kommentar

Du bør enten komme med noe dokumentasjon som backer opp dine beskyldninger, poe, eller rett og slett la være å forpeste forumet med de.

 

Jeg har ikke verdens største tiltro til Greenpeace selv, men ser ingen grunn til at en slik kåring er blitt bestemt utfra donasjoner. Nokia har vel bare tatt til seg den kritikken de fikk forrige gang, og forbedret seg drastisk på de punktene? Er det helt utenkelig?

 

Som du sier, å gjøre produksjonen mer miljøvennlig ville vært både tid- og pengekrevende, men det er på ingen måte umulig! Og at Nokia ikke skryter som gale av at de kanskje har forbedret seg med tanke på resirkulering kan kanskje tyde på at de lager gode nok produkter til å slippe å fokusere på miljøet i sin markedsføring?

Endret av Myklebust89
Lenke til kommentar
Du bør enten komme med noe dokumentasjon som backer opp dine beskyldninger, poe, eller rett og slett la være å forpeste forumet med de.

 

Du får ta mine ord for dokumentasjon, eller mener du jeg skal fremlegge en bevisbyrde som også ville holdt til domfellelse? Ellers synes jeg det er morsomt å se hvordan du tar store ord i din lille munn, og beskylder meg for å forpeste forumet. Du skjønner, det å skrive negativt om Nokia er ikke å forpeste et forum. Kanskje det er å forpeste tilværelsen for de mest ihuga fanboysa, men det kan vel ikke jeg ta ansvar for?

Lenke til kommentar
Muligens du ikke er verdens-største Sony Ericsson fanboy, men at du fremstår litt som det her på forumet er det ikke noe tvil om.. Du klager veldig, veldig ofte vist Sony Ericsson kommer dårlig ut, du klager så og si aldri vist sony ericsson kommer bra ut.. Du har kommentert utrolig mange ganger at Nokia er favorittisert på Amobil, selv om Sony Ericsson kommer best ut.. og du prøver ofte og fremstille sony ericsson best mulig uansett åssen de kommer ut i en artikkel.. Sier en noen negativt om SE er så sier du at han automatisk er en Nokiaelsker og han sine meninger burde taes med en klypesalt!

 

Føler du at ingen av disse punktene stemmer overhode med slik du opptrår her på amobil Poe?

 

Jeg har flere ganger påpekt favorisering av Nokia her på amobil, helt riktig ja, men det har hele tiden vært vel begrunnet og vel dokumentert. At jeg har brukt SE som eksempler i flere tilfeller, er også riktig, men jeg har også brukt HTC, LG og Samsung for å demonstrere mine poeng. Og heldigvis har dette nå sunket inn hos Amobil, slik at de ikke automatisk gir en 6-er til en Nokia bare etter å ha lest specsa på inpakningen. Nå må telefonen også levere det den er tiltenkt å levere, og ikke bare på papiret. Å trekke en telefon for mangel av f.eks GPS når den aldri har påstått å være noen gps-mmobil blir helt feil, men det er etter mening. Videre blir det helt feil å gi en telefon en toppkarrakter når den har et batteri som kun tar deg gjennom halve arbeidsdagen, i beste fall. Men derifra til at jeg er en fanboy av Se, nei det vil jeg ikke være med på.

 

Det at du konstant klager på nokia favorisering hver gang nokia kommer bra ut, eller SE kommer dårlig ut er å forpeste, i likhet med å slenge ut påstander som ikke har en eneste rot i virkeligheten.

 

Nei, det er ikke å forpeste. Å gå tom for argumenter og påstå at andre forpester forumet, bare fordi de har en annen mening enn en selv har, ja det vil jeg kalle, foruten lavmål, å forpeste et forum.

Lenke til kommentar

Av erfaring er det du som kaster ut argumenter uten å kunne begrunne dem. Ta denne for eksempel

 

"Det som virkelig er morsomt er å se hvor hårsåre Nokiafansen er når man kritiserer deres elskede produkt"

 

Enda morsommere er det at du ble sur når jeg kalte deg SE fan. Spesielt siden jeg forholder meg relativt nøytral rundt merkene, og du whiner hver gang noen klager på SE eller skryter av Nokia.

Lenke til kommentar
Av erfaring er det du som kaster ut argumenter uten å kunne begrunne dem. Ta denne for eksempel

 

"Det som virkelig er morsomt er å se hvor hårsåre Nokiafansen er når man kritiserer deres elskede produkt"

 

Enda morsommere er det at du ble sur når jeg kalte deg SE fan. Spesielt siden jeg forholder meg relativt nøytral rundt merkene, og du whiner hver gang noen klager på SE eller skryter av Nokia.

 

Ja men den påstanden beviste jo du ettertrykkelig med ditt svar.

Og jeg er langt i fra sur. Den dagen jeg setter meg ned på et forum og diskuterer med det resultat at jeg blir sur, ja da slutter jeg. Kanskje andre skulle vurdere samme løsning....?

 

Hva skal vi med argumenter? Er da mye mer artig med drittkasting

 

Nei, det er mye morsommere å spille opp Nokiafansen og se dem henge med geipen :p

Lenke til kommentar
Du liker å erte opp nokiafansen, hvem her er nokia-fans?

Tror de aller fleste blir oppgitte over din inkonsekvente mening, som alltid varierer med andres bedømmelse av SE... Som i nevnte sak ;)

 

Nei, du blir oppgitt over mine meninger. Å tro at du kan snakke på vegne av flertallet, er vel å være i overkant optimistisk? Nå kommer det selvfølgelig en og annen etter dilter og sier at du snakker for dem og, men flertallet er det ikke. Så heretter kan du vel snakke for deg selv, iallefall når det dreier seg om personangrep? Eller er du rett og slett for feig til det? Er vel litt tryggere når man har et innbilt flertall i ryggen?

 

Og nei jeg skiftet ikke mening angående Greenpeace. Jeg har som sagt hatt mye underholdning i å fyre opp Nokiafansen, og jeg har på følelsen at du er en av dem. Å gå ut å diskutere en sånn jallagreie som "hvem er grønnest" er jo en vits i utgangspunktet, så de som tar en slik diskusjon seriøst, må heller tenke seg om, både en og to og tre ganger... :p

Lenke til kommentar

Tror de færreste sier noe siden disse to sa det ganske bra:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=12503034

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=12508373

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=12511821

 

Og jeg er fortsatt ikke en nokiafan, jeg har aldri snakket mer positivt om nokia enn andre mobiler. Jeg har eid to SE mobiler, og syntes den gangen at T610 var det råeste av det råeste, selv om 6230i hadde mp3-spiller og minnekortstøtte på samme tid. Jeg syns bare SE sliter med å samle teknologiene litt. "1 mobil til de fattige, 1 til kamerafolka, 1 til musikkfolka, 1 til resten" Og så oppgradere disse individuelt. I stedenfor å lage en mobil som har alt. Det tok langt tid, om det enda finnes, en mobil fra SE som har: Wlan, 3g, super-3g, edge, bluetooth, infrarød, 5mpx kamera og gps. For ikke å nevne smart-system som f.eks S60 eller Windows Mobile.

 

En mobil med nevnte spesifikasjoner og en 3.5mm jack plugg og en brukbar skjerm slapp nokia i mars 2007. Nevnte telefon har jeg fortsatt, da jeg ikke har funnet en eneste telefon som er BEDRE på en eller flere punkter samtidig som den har alle de andre.

 

Jeg har to ting å utsette: Batteriet kunne godt ha vart litt lenger, den kunne vært tynnere. Ellers er den i mine øyne perfekt, fordi at ingen andre er bedre.

 

LG ku990 var veldig spennende, og jeg vurderte lenge den, men ville gjerne ha knapper, og den samsungen med 8mpx kamera frista, men den er jo like stor og har ingenting nytt unntatt bedre kamera, så det gadd jeg ikke gi 5000 for. HTC touch Diamond frista veldig, men den er litt tregere, og kameraet er ikke like bra

 

Jeg velger telefoner ut fra spec og pris, ikke merke ;)

Lenke til kommentar

Nærmeste referanser jeg gadd å finne, har du lyst til at jeg skal finne flere?

 

Morsomt at du ignorerer hele posten min om hva som gjør meg til en ikke-nokia fan, siden du var så opptatt av at jeg var det.

 

EDIT: En liten morsomhet:

 

Div sitater fra poe:

Du får ta mine ord for dokumentasjon,

 

Ja det må gjøre poe, ganske ofte også.

 

Så kan man begynne å ramse opp hvor G900 er totalt overlegen denne telefonen, men jeg gidder ikke prøve å omvende en hel menighet av Nokiafans. Men jeg kan jo sånn i all stillhet nevne, et genialt trykkfølsomt brukergrensesnitt, enhver idiot klarer å sette seg inn i etter kort tids bruk. Vel kanskje ikke de mest ihuga Nokiafansen her i amobil.

Det mener du ikke...

Frasen, god design, er veldig personavhengig, og når amobil skriver slikt, så avslører de at de favoriserer Nokia
Nei for amobil har aldri sagt at en SE er fin

 

morsomt svar fra en annen bruker "Amobil sin påståtte favorisering av Nokia er åpenbart mest synlig hos dem med Sony Ericsson-briller på." som du uten problemer totalt overså.

 

Den her var litt fin

Joda. Begrunnelsen finner du i utallige poster her på forumet.

 

Vi har akkurat hatt et eksempel på at den forumbrukeren med desidert størst kompetanse innen mobiltelefon, forlater forumet av den grunn.

Jasså sier du det ja...

 

Aha! Var det ikke amobil som lagde en sak på en produsent, der de hudflettet dem for å ha prøvd å sponse en tur? Var vel en gps-produsent, om jeg ikke husker feil? Hvorfor får ikke Nokia så ørne flagrer når de gjør samme stuntet?

Amobil tatt med buksene nede nok en gang.

Nei sier du det ja...

 

Den her var også fin, rett etter å ha ignorert

 

Det er så latterlig..

 

Her har vi en oversikt over snittet på de siste testene Amobil har gjort av SE og Nokia:

 

De 14 sist testet SE telefoner: 4,571 i snitt.

De 14 sist testet Nokia telefoner: 4,357 i snitt.

 

Kommer du med

Men resten av min kritikk står, ukommentert, ser jeg wink.gif

 

Nå banner du i selveste Nokia-kirka. Snart vanker det advarsler og trusler om utestengelse fra forumet. Men du har helt rett. Testene på amobil er ikke verdt bryderiet med å lese en gang.

Jasså ja, du har sett mange sparket fra amobil forumet for å kritisere nokia ja?

 

Men angående karakteren som ble gitt her. Hvordan i alle dager kan man anbefale en mobiltelefon som har dårlig lydkvalitet? Er ikke det det mest vesentlige ved en telefon? Atter en gang skinner det klart som solen, at en Nokia hopper opp et hakk, istedet for ned, ene og alene for at det er en Nokia. Atter en svak test av amobil...

De sier bare at lydkvaliteten er under par, ikke at det høres ut som en russisk radio i en skurtresker.

 

 

Nå er jaggu amobil tatt med buksene skikkelig nede. Lyd og Bilde sammenligner lyden fra w890 og 5310, og sier de er like gode. Les hva amobil skriver om w890 og 5310 angående lyd. Helt på trynet av amobil, og nå er det bevist: Amobil favoriserer Nokia, og dikter opp påstått dårlig lydkvalitet på enkelte konkurrenter. Noe sier meg også at lydenheten i w890 og w910 er identisk...

 

Hvem sier at lyd og bilde er perfekte? Dessuten sa de heller ikke at lyden var lik, men at opplevelsen var noenlunde det samme, som er det samme som amobil sa, men de likte at 5310 hadde høyere volum, men volum er vel totalt uviktig på en mp3-spiller?

 

Ikke skjønner jeg at jeg bruker så mye tid på dette heller, du vil vel ignorere alt uansett...

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...