Gå til innhold

Kulturo: Klassikeren: Forrest Gump


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den ligger på en solid 2. plass hos meg. :)

 

En film man ikke glemmer!

 

Og aldri blir lei av.

 

Jeg har blitt lei av Forrest Gump etter at det norske skolesystemet har brukt denne filmen hver eneste gang når det skal være filmvisning i forbindelse med engelsktimer, historie eller lignende. Har sikkert sett den 4-5 ganger på skolen, på en elendig Nicam TV a 28", gjerne med en ødelagt høyttaler :)

 

Filmen skal nok sees om 15-20 år igjen på et fremtidig format for at jeg skal lære å bli glad i den, slik som den kanskje fortjener.

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Folk som sier den er dritt kjedelig er bare umodne.

 

Nå påsto vel enkelte andre brukere at det var umulig å bli lei den filmen. For min del stemmer det ikke. Vi pleide å sette på Forrest Gump hver dag når vi hadde besøk. Vi var meg, brødrene mine og deres venner. Dette var rett etter filmen var sluppet på VHS, og vi brukte dagene på å sitte i kjellerstuen og herje (ungdomsskolen, må vite). Etter å ha sett den ca tyve ganger har jeg fått litt styggen av hele filmen. Jeg synes rett og slett den blir kjedelig. Igjen, muligens på grunn av at vi spilte den om og om igjen. Etter vi hadde slitt den ut var det Pulp Fiction sin tur. Den klarer jeg også ikke heøt å se igjen, ettersom vi sikkert så den en 15-20 ganger.

 

Den eneste filmen jeg har klart å se igjen, selv etter 15-20 spillinger er "Trollmannen fra Oz". Men det er heller ikke den filmen jeg først drar frem når jeg går i gjennom samlingen min.

Lenke til kommentar
Jeg har blitt lei av Forrest Gump etter at det norske skolesystemet har brukt denne filmen hver eneste gang når det skal være filmvisning i forbindelse med engelsktimer, historie eller lignende. Har sikkert sett den 4-5 ganger på skolen, på en elendig Nicam TV a 28", gjerne med en ødelagt høyttaler :)

 

Filmen skal nok sees om 15-20 år igjen på et fremtidig format for at jeg skal lære å bli glad i den, slik som den kanskje fortjener.

Utrolig bra sagt.

Lenke til kommentar
Den ligger på en solid 2. plass hos meg. :)

 

En film man ikke glemmer!

 

Og aldri blir lei av.

 

Jeg har blitt lei av Forrest Gump etter at det norske skolesystemet har brukt denne filmen hver eneste gang når det skal være filmvisning i forbindelse med engelsktimer, historie eller lignende. Har sikkert sett den 4-5 ganger på skolen, på en elendig Nicam TV a 28", gjerne med en ødelagt høyttaler :)

 

Filmen skal nok sees om 15-20 år igjen på et fremtidig format for at jeg skal lære å bli glad i den, slik som den kanskje fortjener.

 

Jeg var kanskje litt heldig når det gjaldt elektroniske komponenter på skolen. Vi hadde både prosjektor og surround lyd med bass.

 

Men etter hvordan du beskriver dine opplevelser, så forstår jeg deg godt. ;)

Endret av Narrie
Lenke til kommentar

Jeg så faktisk denne for første gang i høstferien for litt mer enn en måned siden, og likte den veldig godt (Spesielt etter at kusinene mine ville se "Mars og Venus" og "Rumour Has It" før denne ...). Den ble litt for lang med litt for mye av det samme etter min mening, men den fikk meg til å tenke likevel.

 

"Ah løv ju, Djennay". :p

Lenke til kommentar

Utrolig bra sagt.

Takk for det :)

 

 

Jeg var kanskje litt heldig når det gjaldt elektroniske komponenter på skolen. Vi hadde både prosjektor og surround lyd med bass.

 

Men etter hvordan du beskriver dine opplevelser, så forstår jeg deg godt. ;)

 

Skulle nesten ønske jeg var deg, på en måte :p

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...