Gå til innhold

Kulturo: Klassikeren: Pink Floyd - Wish You Were Here


Iren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott review det her! Og flott dere tar opp gamle album slik som dette Har vurdert å kjøpe denne platen en del ganger, men har hørt flere ganger at den skulle komme i SACD, noen som har mer informasjon om dette?

 

Og så er det et dypt savn at dere ikke beskriver lydkvaliteten i det hele tatt! Hhvordan ligner denne på f.eks DSoTM? Strålende fornøyd med kvaliteten på denne, og regner med denne ikke er noe dårligere, men you never know!

Lenke til kommentar
På tide med et mesterverk, som faktisk er et mesterverk :)

 

Dette er en av en brøkdel skiver som jeg velger å gi fullkarakter. Det er en perfekt skive. Men jeg holder faktisk Animals enda høyere oppe enn denne. Men begge er mesterverk.

 

Støttes, Animals er bedre, selvom låta Shine on You Crazy Diamond (I-V) kanskje er den beste låta av PF.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Helt, helt, helt, helt, helt enig med skribenten.

 

Wish you were here er et mesterverk av en plate. Min gamle far har kjørt i stykker minst fire LP-plater med dette albummet.

 

Wish you were here er forøvrig et rimelig glemt album. Mange (alle?) kjenner Dark Side og The Wall, mens Wish you were here gjerne kommer litt i bakgrunnen.

 

Uten grunn. Det er nemlig et magnifikt album, vel verdt de minuttene det varer.

 

Er det det beste? NJA. Det er ypperlig, men det er også de to andre store albummene. Hvert for sin stemning, tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Sådda, denne diskusjonen kan dere vel ta i musikk-delen... så ungår vi pank og skjellsord :)

 

Sitter å hører på dette albumet nå, og Shine on you crazy diamond pt.1-5 er en av veldig få "sanger" som gir meg gåsehud :)

 

R.I.P Syd Barret forresten, la oss holde ett minutts stillhet :(

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
Vi er enige om "Animals", men jeg mener faktisk at "The Wall" må være historiens mest oppskrytte skive.

Absolutt ikke. Det er ei plate som virkelig fortjener all skryt den kan få. Har du hørt den plata på LP går det ikke an å si at den på noen måte er oppskrytt. Skal du ha oppskrytte plater kan du bla deg gjennom diskografien til The Mars Volta f. eks. DER har du oppskrytte plater.

Lenke til kommentar
The Wall er helt klart et av Pink Floyds dårligere album. Eneste redning er Comfortably Numb.

 

 

Wish You Were Here på sin side er et av deres beste.

Hmm, ja vel da er vi uenige. Jeg mener heller at Wish You Were Here er oppskrytt i forhold til The Wall. Jeg synes faktisk The Wall er på et helt annet plan enn Wish You Were Here. Mye lengre, mer interessant, mer episk. Mye mer å ta av og la seg begeistre av.

 

Det betyr på ingen måte at Wish You Were Here er dårlig.

Lenke til kommentar
Hvis "Wish You Were Here" er et glemt album, hva er i såfall "Animals" da? :ermm:

Animals er bra. Men i mine øyne ikke SÅ bra.

 

Enig. Animals er nok det beste, og er mest glemt. Synes forøvrig The Wall er bedre enn Wish You Were Here.

De er alle gode.

 

Og til de som mener The Wall er svakt.. The Wall er historiefortelling i albumform. Fantastisk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...