Gå til innhold

Storm-botnettet forsvinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å legge inn noen tall i grafen?

Storm kan sende 3milliarder mail om dagen

Det er over 100 milliarder spam mail pr dag

Og det skrives over at storm sto for 20% av spam den sommeren.

 

 

Alle tall som oppgis stemmer ikke med andre tall igjen, nye tall hele tiden :- S

Lenke til kommentar
Kan det ha noen sammenheng med dette? Sannsynlig at når en gruppe får purken på døra, så trapper dem som driver med det samme ned. Isåfall kommer det nok opp igjen

Antakelig ikke, fordi det andre skjedde på tirsdag, men Storm sluttet i september.

Klar over det, men regner med at purken snuste litt rundt en stund før dem tok dem. Sikkert snust rundt storm og

Lenke til kommentar

Botnet er ikke det minste fasinerende, det er enkelt og styggaktig. Jeg husker for en 3-4 år siden når jeg hadde klart å få en botinfeksjon på en server hjemme.

 

Jeg tok opp noen filer jeg fant, i hexeditor, og klarte å spore meg til en IRC kanal på en låst IRC server som også hadde passord mm hele veien. Vel der inne uten å vekke mistanke ved å forkle meg som en dum bot hadde jeg samtidig gjort reasearch på hvilke kommandoer disse botene lystret.

 

Så ventet jeg til det rette øyeblikket når det var flere tusen samlet på flere kanaler, eskalerte til OP og kjørte kommando for å slette boten på alle maskinene som var pålogget.

 

 

Det var en nytelse å se alle som datt fra kanelene en etter en.... Sweet revenge ;)

 

 

EDIT:

det verste var at det var en norsk IRC server... uten at det behøver bety så veldig mye.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...