Gå til innhold

24-timers batterilevetid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir spennende, skulle likt å få vite lit mere informasjon om hvilken teknologi de har brukt for å få dette til, eller bruker de feks komponenter som bruker mindre batteri?

 

EDIT:Det stod heller lite om selve batteriet på kilde siden, og HP sin web-store hvor en kan kjøpe batteriet.

Endret av j0achim
Lenke til kommentar
Synd jeg har HP i vrangstrupen, men det er en annen sak.
Bedriftsmodeller og konsumentmodeller er to ganske så forskjellige ting både med hensyn til kvalitet og service, bare så det er sagt ;)

 

Praktisk talt to forskjellige merker, etter å ha solgt noen hundre fra hver serie og opplevd feilprosent og support fra HP på nært hold.

 

HP Pavilion ville jeg ikke tatt i med ildtang, mens jeg mer enn gjerne skulle hatt en HP Compaq i hus.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Compaq modellene blir forgudet. Jeg fikk en HP Compaq 6715b gjennom skolen, men treigere laptop må man lete lenge etter. Jeg vet at den ikke er laget for spill og lignende, men den bør jo tross alt takle spill nyere enn Red Alert 2.

 

Eneste positive med den jeg har er at den tåler en støyt. Men er jo digg med 24timers bateritid. Da funker det jo veldig bra å dra med seg pcen på lange bilturer.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor Compaq modellene blir forgudet. Jeg fikk en HP Compaq 6715b gjennom skolen, men treigere laptop må man lete lenge etter. Jeg vet at den ikke er laget for spill og lignende, men den bør jo tross alt takle spill nyere enn Red Alert 2.

 

Eneste positive med den jeg har er at den tåler en støyt. Men er jo digg med 24timers bateritid. Da funker det jo veldig bra å dra med seg pcen på lange bilturer.

Dette er jo og en pc til 4000kr. Du får ikke så veldig god spill pc for de pengene.

Lenke til kommentar
Jeg vet at den ikke er laget for spill og lignende, men den bør jo tross alt takle spill nyere enn Red Alert 2.
Jeg kjørte HL2 på min 6715B, noe som - IMHO - er svært imponerende for en laptop med IGP.

 

1680x1050 på en laptopskjerm i den prisklassen er forøvrig svært imponerende.

Endret av haalo
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor Compaq modellene blir forgudet. Jeg fikk en HP Compaq 6715b gjennom skolen, men treigere laptop må man lete lenge etter. Jeg vet at den ikke er laget for spill og lignende, men den bør jo tross alt takle spill nyere enn Red Alert 2.

Nå er det vel strengt tatt ingen som har påstått at HP sine bedriftsmaskiner er laget for spill heller. Er snakk om to vidt forskjellige markeder. Til slikt har de pavilion-serien.

 

Får håpe det kommer flere slike løsninger for økt batteritid. Finnes det noen bilder av dette batteriet noe sted?

 

EDIT: nm, fant bilde. Nesten mindre enn jeg hadde trodd.

Endret av -JallaMann-
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor Compaq modellene blir forgudet. Jeg fikk en HP Compaq 6715b gjennom skolen, men treigere laptop må man lete lenge etter. Jeg vet at den ikke er laget for spill og lignende, men den bør jo tross alt takle spill nyere enn Red Alert 2.

 

Eneste positive med den jeg har er at den tåler en støyt. Men er jo digg med 24timers bateritid. Da funker det jo veldig bra å dra med seg pcen på lange bilturer.

 

6715b er faktisk en forferdelig dårlig modell fra HP. Ville ikke anbefalt den til min værste fiende engang. Har vært enormt mye feil på den modellen der.

Sitter selv på en HP Compaq 8710w nå, og er meget fornøyd. Men det er mobile workstation da, som koster endel. Uansett hvilket pc merke man velger (acer, hp, ibm er mine preferanser), så får man omtrent alltid det man betaler for. Kjøper noe noe billig greier på Elkjøp, Elprice eller lignende, ja så får du akkurat det, noe billig greier.

Lenke til kommentar
Kjøper noe noe billig greier på Elkjøp, Elprice eller lignende, ja så får du akkurat det, noe billig greier.

Du får noe billige greier uansett hvor mye du betaler på slike elbutikker.

Men HP6715b er dårlige modeller ja. Har selv hatt ansvar på service for over 300 slike maskiner i over ett år (skoleåret 078).

Det er mye feil med hovedkortene, bios, prosessorene, harddiskene, trådløskortene og ledpanelet.

I tillegg har de tendens til å være helt forferdelig trege, selv ved riktig bruk.

Men det er en annen diskusjon, strengt tatt.

 

Angående 24timers batterilevetid på den maskinen som artikkelen tar opp, så tørr jeg vedde pekefingeren min på at det kun er snakk om når skjermen er lukket\ avslått, og maskinen står i "idle", altså at den ikke jobber med noe.

Men det er likevel mye igjen når du begynner å bruke den. :)

 

Har selv brukt en Dell D630 veldig mye, og batterilevetiden der har aldri vært under 3 timer, selv ved konstant bruk med full bakgrunnsbelysning på skjermen. (Tekstbehandling, surfing og musikk)

Lenke til kommentar
Angående 24timers batterilevetid på den maskinen som artikkelen tar opp, så tørr jeg vedde pekefingeren min på at det kun er snakk om når skjermen er lukket\ avslått, og maskinen står i "idle", altså at den ikke jobber med noe.

Men det er likevel mye igjen når du begynner å bruke den. :)

 

ja, for ikke å nevne at det ikke skal være noen lyd (musikk osv), samt at wlan osv skal være slått av, og ingen ekstra tilkoblede enheter (minnepenner, mus osv).

er hp busyness teknikker selv, så er kjent med hvordan de regner ut den der "inntil" standaren... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...