Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

Flytt tråd hvis det er på feil sted. :)

 

Jeg har spilt nå ganske aktiv i 9 år. Jeg har prøvd alt av sjangere.

 

Men nå i det siste halvåret har jeg bare spilt et spill kanskje 2-3 timer så blir det kjedelig. Jeg har kjøpt meg Crysis 2, prøvde det i 2 dager og er lei det.

 

Fikk en fryktelig lyst til å ta opp Diablo 2 som er konge, men etter jeg hadde gjort først quest avslutta jeg fordi jeg syns det var forferdlig kjedelig.

 

Tror dere at jeg har gått lei spilling og er ferdig det å sitte timesvis med et eller flere spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulig å gå lei av spilling.... :wow:

 

 

 

 

 

(har du prøvd minecraft, sykt avhengighetsskapende spesielt når du spiller online.)

Kan også hende at du har vokst av deg spillingen.

Ja, når du nevner Minecraft så har jeg spilt det aktivt siden alpha og jeg er ikke lei det. Men det må være det eneste spillet. Alt annet er liksom gørr kjedelig etter bare noen timer med spilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har det slik i perioder.

Ofte er jeg borte flere år fra spill, og sitter mest med programmering - men så kommer det over meg igjen, også går mesteparten av fritiden med til spilling igjen.

 

Jeg mener nye spill blir stort sett laget så enkle at de ikke er underholdene lenger.

Jeg liker å bli presset i singleplayer og i multiplayer, mens nye spill har en singleplayerdel som er latterlig enkel.

På mine friske dager kjører jeg alt på maks. vanskelighetsgrad, men sitter fremdeles bakoverlent mens jeg spiller igjennom hele spillet på en dag eller så.

 

Se bare på COD:Black Ops.. Det er jo bare en interaktiv film. 2 min med film, så klikk her, så 2 nye minutter med film. Man blir jo ikke utfordret av slikt.

Wow: Man soloer så og si alt fra 1-85.

MOH: gir deg litt mer frihet, men absolutt ingenting utfordring.

Bulletstorm: Sprang igjennom - selv om det er veldig morsomme replikker her

Crysis 2: husker ikke hvor lang tid jeg brukte, men hadde ikke mer enn en middag...

 

 

Eneste forskjellen fra lav og høy vanskelighetsgrad er at man tåler mindre før man dør...

Det smaker ikke skikkelig når man får alt servert uten motstand.

 

 

Spillene blir jo laget etter ønske fra spillerne.. Er det bare jeg som ikke liker dette?

 

DU skrev akkurat det eg tenker. Det forrige spillet som fikk meg pumpet var Bioshock på Hard. Men det eneste eg synes var vanskelig da var Big Daddyene, de brukte eg ofte lang tid på å planlegge på kordan eg skulle ta ned. Ble skikkelig svett av det, og adrenalinet var sky høyt.

 

Eg sliter også med at eg går fort lei spill, og sist eg merket det var da eg prøvde WoW igjen etter eg sluttet da eg ble 70 i BC. Eneste eg gjorde fra 1 til 85 var å bli forbanna på at det var så latterlig enkelt, og drev å mimret tilbake til Old School WoW og de lange dagene i Redridge.

 

Akk ja... Sånn er vel utviklingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har det også slik i perioder og da kan man jo bare finne på noe annet for en stund.

For meg så kommer lysten alltid tilbake etter en tid uten noen form for spilling, problemet mitt tror jeg egentlig er at jeg har spillt alt, så ting blir for lite spennende og for repetativt etter kun kort tid.

Jeg venter med spenning på GW2 som forhåpentligvis er like magisk som gamle GW, da blir det noen tusen timer foran skjermen igjen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Flytt tråd hvis det er på feil sted. :)

 

Jeg har spilt nå ganske aktiv i 9 år. Jeg har prøvd alt av sjangere.

 

Men nå i det siste halvåret har jeg bare spilt et spill kanskje 2-3 timer så blir det kjedelig. Jeg har kjøpt meg Crysis 2, prøvde det i 2 dager og er lei det.

 

Fikk en fryktelig lyst til å ta opp Diablo 2 som er konge, men etter jeg hadde gjort først quest avslutta jeg fordi jeg syns det var forferdlig kjedelig.

 

Tror dere at jeg har gått lei spilling og er ferdig det å sitte timesvis med et eller flere spill?

Du har gått lei av spilling.

 

Har selv gitt opp alt som heter dataspill. I februar døde PC-en min, og jeg bestilte meg en ny en. To uker etterpå logget jeg inn i WoW igjen, så meg rundt, og logget av igjen. Siden den gang i februar har jeg spilt litt Dragon Age 2 og lignende spill, men jeg har aldri hatt en lang økt. Det har vanligvis holdt seg til 1-2 timer før jeg ikke klarer mer. (Unntaket var Portal 2. Gud så deilig det var)

 

Du er lei. Ta deg en pause. Gå ut og nyt sola. Begynn å tren (kanskje ta en titt på barfotjogging?). Nyt livet uten spill. Før du vet om det, er du hekta på spill igjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er mulig du er lei spill, men jeg ville kanskje anbefalt deg å forsøke noe helt annet enn hva du vanligvis spiller. Og slik jeg leser tråden, så er det mest veldig mainstreame (og kjedelige) spill du har pleid å spille, så da kan det jo være et poeng å prøve noe litt mer nisje? Hva med et hardcore strategispill som Europa Universalis eller X-Com? Eller et adventurespill som Monkey Island?

Lenke til kommentar

Jeg venter med spenning på GW2 som forhåpentligvis er like magisk som gamle GW, da blir det noen tusen timer foran skjermen igjen. :thumbup:

 

Samme her.

Det lille jeg har set og lest høres veldig flott ut.

Får håpe det ikke blir en nedtur slik Conan var..

Lenke til kommentar

Men svaret for meg ble Turn-Based spill. Der jeg kunne hoppe inn, ta noen tur, og avslutte.

 

Der sa du noe...

Hadde man nå bare fått en oppdatert utgave av UFO...

 

Hvilke turn-based spill er du på nå da?

 

Nå for tiden sitter å spille Armada 2526 med Supernova expansion.

 

Også av og til dabber jeg litt i Elemental:War of Magic. Venter egentlig til det nye "Fallen Enchantress" kommer, som blir en stand alone expansion pack.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Kanskje spille noe annet enn konsollspill? :p Ikke rart man blir lei av det.... Du nevner jo Minecraft her, og det er vel en grunn til at du ikke er lei av det. :)

 

Xenonauts kommer vel forhåpentligvis i år, for de som savner et nytt (ordentlig) X-COM-spill.

 

 

Og jeg som trodde jeg var lei av spilling..

 

Fant jo også UFO: Extraterrestrials som jeg ikke har fått med meg..

Blir en god dag allikevel dette her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...