Gå til innhold

seriøs kjøper på finn?


Anbefalte innlegg

Hei jeg trenger litt hjelp til å avgjøre om jeg skal selge telefonen min til denne kjøperen. Hvis du søker opp navnet, så er det ei Vi-menn pike. Telefonen er uten kvittering, lader eller noe annet i tillegg. Blir litt skeptisk når ei "kjendis" vil kjøpe en slik telefon da ho sikkert har råd til ny :p Hva tenker dere? Har jeg noe å tape ved å selge ved postoppkrav (annet enn frakt/retur)? Profilbildet på finn hører til dama med dette navnet.
 

  1. Ida Cathrine
    Hei hei �� er iphonen åpen for alle ab?
    2 timer
  2.  
    Meg
    ja det er den
    2 timer
  3.  
    Ho
    Supert . Da vil jeg ha den . Er det mulig å sende på post oppkrav?
    én time
  4.  
    Meg
    Jeg glemte å skrive i annonsen at det er bare telefonen som blir solgt. Kvittering har jeg ikke og laderen er knekt.
    én time
  5.  
    Ho
    Okei det går fint . Når kan du sende den ?
Endret av Tasaran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker å be om forskudd som dekker postoppkrav-avgiften og retur før jeg sender. Har opplevd en person som kuttet kontakten etter varen var sendt (stor og dyr vare), som resulterte i at det tok 3-4 uker før jeg fikk varen tilbake fra Posten. Det er mange som ikke går med på dette (selv om det er spesifisert i annonsen), men det er egentlig like greit. Det å selge på Finn er tross alt en møkkajobb, og det kan ta litt tid å finne riktig kjøper.

 

Jenter som har vært forsidepiker betyr forøvrig ikke noe, ikke er de kjendiser heller. De to jeg kjenner som har stilt for både Vi Menn, FHM og Omag har mer eller mindre dårlig råd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av de mest vellykkede kjøpene jeg har gjort på finn har vært fra ei tidligere forsidepike hos Vi-Menn, så trenger ikke være negativt det...

 

Når det er sagt så hadde jeg forsøkt å selge til noen som bor så nærme at de kan komme og hente opp mobilen personlig (gitt at du ikke bor på en så liten plass at det blir vanskelig). Og skal du selge med postoppkrav, så gjør i hvert fall som Woods foreslår. Kjipt å kaste ~250 kroner ut av vinduet + måtte vente i flere uker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

jeg pleier å selge med førsteprioritet til de som kan hente. Ved sending kun forskuddsbetaling, over bank (ikke finns betalings"garanti"), på kjøpers regning. 

Lenke til kommentar

Av dere to, er det kjøper/interessent som virker mest seriøs. Du sier jo "Jeg glemte å skrive i annonsen at det er bare telefonen som blir solgt. Kvittering har jeg ikke og laderen er knekt." Kan tro at telefonen også er i dårlig stand av sånt.

Endret av C64C
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Av dere to, er det kjøper/interessent som virker mest seriøs. Du sier jo "Jeg glemte å skrive i annonsen at det er bare telefonen som blir solgt. Kvittering har jeg ikke og laderen er knekt." Kan tro at telefonen også er i dårlig stand av sånt.

Jeg er 100% seriøs. og det var faktisk en forglemmelse. Hadde ikke nevnt det eller endret annonsen hvis jeg var useriøs. Telefonen er i topp stand minus bruksriper på baksiden. Bruker Ipad lader til å lade telefonen, men den er ikke til salgs siden jeg trenger den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...