Gå til innhold

Fotopapir til Epson?


Anbefalte innlegg

De siste 15-20 åra her jeg kun brukt Canon sine skrivere. Kjøpte A3-skriver fra Epson i dag og har vært på flere butikker for å kjøpe fotopapir. Fant da fort ut at det var smått med papir å finne i forhold til Canon.

Så hvor finner man noe utvalg av forskjellig fotopapir til Epson? Alt fra 10x15 til A3.

Endret av nor50
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det kan være verre å finne ICC profil til Canon papir. Jeg fant det i hvertfall ikke for noen år siden og endte med å gi bort papiret. Men det er jo masse annet du kan bruke. Gå inn på for eksempel fotoimport.no og se der. Det er masse Epson papir, men også masse annet. Bare pass på å bruke riktig ICC profil så går det fint.

Lenke til kommentar

ICC profil er en profil mellom printeren din og papirtypen du bruker. Epson sine papirer ligger allerede inne i driveren og finnes der, men hvis du kjøper papir fra en annen leverandør kan du finne en ICC profil til din printer på hjemmesiden deres (papirleverandøren). Denne laster du ned og bruker ved utskrift.

 

Epson har imidlertid en del bra papir så det går jo an å begynne der.

Lenke til kommentar

Som BarneyGumble sier så har Epson mye bra papir, jeg har brukt å bestille fra epson.no sin nettbutikk. Det siste året (+) har jeg i hovedsak  brukt Ilford papir (kjøpt hos Interfoto) og er godt fornøyd med det. Som flere nevner over så er det viktig å legge inn ICC-profiler til papir som er av et annet merke enn Epson, hvordan det gjøres finner du ut ved å "google".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...