Gå til innhold

[Løst] Valuta Bosnia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du helst ha med deg kontanter? I tilfeller med spesielle småland så er det ikke alltid så lett å oppdrive kontanter til de. Det er derimot sjeldent et problem å ta ut i lokal valuta når man lander (og som oftest tjener man på dette da vekslingsraten hjemme i banken er betraktelig dårligere enn den man får lokalt. I verste tilfelle hvis du føler for å ha valuta når du lander så er det (ved siden av å ta ut penger på ankomst) fullt mulig å ta med f.eks Euro eller Dollar og veksle dette. Men den beste løsningen er å bare ta ut penger ved ankomst.

Lenke til kommentar

Da er det et annet problem ja, men da møter du kanskje også problemet at hvis du får så får du mest sannsynligvis bare store valutaer. Hadde en flott møte med en ukrainsk taxisjåfør som rulla med øynene og banna og steika og så gikk til en kiosk og veksla for oss da vi prøvde å betale med store valuta etter endt tur når vi først ankom Ukraina.

 

Har ikke noe bedre råd da dessverre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Problemet var at bussen ankom sent og jeg måtte ta en taxi videre ganske raskt, derfor ville jeg gjerne ha med meg penger før jeg ankom slik at jeg slapp og gå rundt i Sarajevo og lete etter en minibank. Men alt løste seg, Mark fikk jeg tak i på vekslingskontorene i kroatia, så jeg fikk tatt ut taxi-penger :) 

 

til info så er det en minibank på busstasjonen i sarajevo, rett ved inngangen til billettkontoret, ankommer man med tog må man gå dit, da det ikke er noen minibank (jeg fant ihvertfall ingen) på togstasjonen, men dette er bare en 5 min gåtur :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...