Gå til innhold

GUIDE: Endelig kom Android Marsmallow til Sonys Xperia-mobiler – vi har testet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter oppdateringen (Z3 compact) fikk jeg problemer med at samtalelyden ble veldig svak og susete hos de jeg ringte til. Har Sony endret noe i lydforbedring/støykanselleringen tro? Har andre merket samme problem? Telefonen er nå sendt inn til rep./fix. ☹ Irriterende at "oppdateringer" ofte skaper krøll i starten...

Endret av PJPeach
Lenke til kommentar

Etter oppdateringen (Z3 compact) fikk jeg problemer med at samtalelyden ble veldig svak og susete hos de jeg ringte til. Har Sony endret noe i lydforbedring/støykanselleringen tro? Har andre merket samme problem? Telefonen er nå sendt inn til rep./fix. ☹ Irriterende at "oppdateringer" ofte skaper krøll i starten...

 

Sånn har telefonen(e) mine vært fra starten. Jeg er på min fjerde z2 nå, og alle har hatt crappy samtalekvalitet, i tillegg til at telefonen har måttet ligge heeelt stille inntil øret for at den jeg snakker med skal få lyd.

 

Generelt litt usikker på om jeg syns det er en særlig spennende oppgradering. Har ikke lagt merke til noe dårligere batteritid, kanskje heller det motsatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter oppdateringen (Z3 compact) fikk jeg problemer med at samtalelyden ble veldig svak og susete hos de jeg ringte til. Har Sony endret noe i lydforbedring/støykanselleringen tro? Har andre merket samme problem? Telefonen er nå sendt inn til rep./fix. ☹ Irriterende at "oppdateringer" ofte skaper krøll i starten...

 

Jepp, samme problem med z2. Fiksa det ved å skru av støykanselleringen, men den muligheten er visst borte nå...

Lenke til kommentar

vent nå litt....vil det si at super stamina mode er borte? :O

 

Det forsvant da jeg oppdaterte min Z5 Compact. Sammen med resten av Sonys stamina-funksjoner. Trodde først det var en bug, men det var det ikke. Stamina-funksjonene er dypt savnet, Androids standardfunksjon når dem ikke opp til knærne.

Lenke til kommentar

For meg er oppdateringen helt krise. Jeg hørte at 6.0 introduserte en slags "merge" av internminne og SD-kort, og gledet meg til dette. Men den muligheten har de fjernet, visstnok fordi det var komplisert for folk? Og i stedet er lagring av apper på SD-kort nå blitt særdeles mer knotete, og i de fleste tilfeller umulig. Så minnet mitt er nå notorisk fult, jeg må stadig slette apps og er snart nede på det absolutt minimale av apps jeg må ha.

 

Og i tillegg forsvinner den gode batterisparings-funksjonen til fordel for en standard innebygd elendig en... Og dette tok Sony et halvt år ekstra å implementere?

 

Hurra, mobilen ble marginalt kjappere. Så hvis jeg skal ha en speed-battle med noen venner så er oddsene bittelitt bedre. Om vi bruker det ene måleinstrumentet som faktisk måler forbedret ytelse riktignok.

 

Nå håper jeg at det kommer en ny oppdatering snart. Men da skal vel Sony bruke 7 måneder på å oversette den til "(elendig) xperia-språk".....

Lenke til kommentar

Joda, Marshmallow 6.0.1 fungerer bra, men hvorfor måtte de kødde med Z seriens absolutt beste salgsargument, strømsparingsfunksjonene?

 

Enten må jeg akseptere en svært treg telefon, eller så må jeg begynne å ladde hver dag... Liker dette dårlig. I tillegg er det ingen mulighet å ha telefonen med på langtur uten ultra stamina. Den holdt fint for å ringe og sende SMS på en 14 dagers tur... Det må jeg se langt etter.

 

Håper Sony tar til vettet og kommer tilbake med en ultra stamina modus, og den gamle staminamodusen som ikke ga merkbar nedgang i ytelse. Men det kan jo være at det ikke er mulig i 6.0.1 da denne Android versjonen har en innebygd strømsparing som kanskje kommer i konflikt med Sonys overlegene variant.

 

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg ruller tilbake? Jeg var dum nok til å ikke ta en backup før jeg satte i gang...

 

-ED-

Lenke til kommentar

For meg er oppdateringen helt krise. Jeg hørte at 6.0 introduserte en slags "merge" av internminne og SD-kort, og gledet meg til dette. Men den muligheten har de fjernet, visstnok fordi det var komplisert for folk? Og i stedet er lagring av apper på SD-kort nå blitt særdeles mer knotete, og i de fleste tilfeller umulig. Så minnet mitt er nå notorisk fult, jeg må stadig slette apps og er snart nede på det absolutt minimale av apps jeg må ha.

 

Og i tillegg forsvinner den gode batterisparings-funksjonen til fordel for en standard innebygd elendig en... Og dette tok Sony et halvt år ekstra å implementere?

 

Hurra, mobilen ble marginalt kjappere. Så hvis jeg skal ha en speed-battle med noen venner så er oddsene bittelitt bedre. Om vi bruker det ene måleinstrumentet som faktisk måler forbedret ytelse riktignok.

 

Nå håper jeg at det kommer en ny oppdatering snart. Men da skal vel Sony bruke 7 måneder på å oversette den til "(elendig) xperia-språk".....

 

Jeg så fram til å kunne formatere SD kortet som intern minne, men ble skuffet da fant ut at det ikke får. Var det jeg så mest fram til på den nye Androide :(

Lenke til kommentar

Etter oppdateringen (Z3 compact) fikk jeg problemer med at samtalelyden ble veldig svak og susete hos de jeg ringte til. Har Sony endret noe i lydforbedring/støykanselleringen tro? Har andre merket samme problem? Telefonen er nå sendt inn til rep./fix. ☹ Irriterende at "oppdateringer" ofte skaper krøll i starten...

 

Jeg har fått nøyaktig samme problem. Får beskjed om at det høres ut som jeg er fjernt borte, og til og med delvis under vann. Håpet vel at dette kan fikses uten å sende til reparasjon.

 

Har også et problem med at jeg ikke kan bruke handsfree med ledning, da jack-pluggen ikke fungerer mer. Stille med vanlig handsfree, og en hørabar kneppelyd om jeg bruker hodetelefoner med støyreduksjon (BoseQ15).

Lenke til kommentar

 

Etter oppdateringen (Z3 compact) fikk jeg problemer med at samtalelyden ble veldig svak og susete hos de jeg ringte til. Har Sony endret noe i lydforbedring/støykanselleringen tro? Har andre merket samme problem? Telefonen er nå sendt inn til rep./fix. ☹ Irriterende at "oppdateringer" ofte skaper krøll i starten...

 

Jeg har fått nøyaktig samme problem. Får beskjed om at det høres ut som jeg er fjernt borte, og til og med delvis under vann. Håpet vel at dette kan fikses uten å sende til reparasjon.

 

Har også et problem med at jeg ikke kan bruke handsfree med ledning, da jack-pluggen ikke fungerer mer. Stille med vanlig handsfree, og en hørabar kneppelyd om jeg bruker hodetelefoner med støyreduksjon (BoseQ15).

Håper du har rapportert dette til Sony, så de skjønner at det er flere som sliter...

Lenke til kommentar

Som nevnt av andre her er smatttelefonen nå kun smatt men lite telefon. Mikrofonlyden er helt på trynet. Folk sier de bøter meg dårlig og får ekko. Ser på andre sider også at dette pluss mye annet har skjedd. Men dårlig med info på nettverk Sony. Vel er det en side på fb hos Sony men dårlig med svar.

Lenke til kommentar

Dermed kan du ikke lenger spare strøm uten samtidig å få en slappere telefon.

 

Dette er feil! Under batteribruk er det to alternativer i valg-menyen. Den ene er batterisparing, som er nevnt i artikkelen, den andre er Batterioptimalisering. Det er denne som tilsvarer stamina uten redusert ytelse. I denne menyen får man oversikt over alle apper på telefonen, og kan optimalisere batteribruken for hver enkelt app - motsatt av hva man er vant til fra stamina der man la til apper for unntak. Jeg valgte å optimalisere for alle apper, og har i løpet av to dagers bruk tilsvarende batteritid som jeg hadde med stamina. Du kan også få tilgang til batterioptimalisering under Programmer --> Tannhjulet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes vel egentlig at strømforbruket gikk svakt opp og ytelsen svakt ned etter oppgradering til 6. Noen endringer, som at man ikke lenger får valg om å sette stille frem til neste alarm og at man må trykke på mobilen for å gi tillatelser når man plugger den i PC'en, virker på meg som unødvendig knotete sammenlignet med hvordan det var. Selv om artikkelforfatteren likte det siste. Den nye kameraappen er mye bedre. Enig.

 

Eller er det ikke androidversjon, men at hver ny utgave av Z-serien har fremstått som mer skrøpelig enn den forrige, som bekymrer meg med Sony for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...