Gå til innhold

Ufin betjening


Gjest Slettet-EZE0dRsY

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utvatning av vinen kan også være ein "ekstraservice". Mange plassar er det vanlig å vatne ut vinen. For det fyrste vil utvatning få fram andre smakar i vinen, og for det andre så er utvatna vin betre å drikke som tørstedrikk i varmt klima.

 

Men det kan sjølvsagt også være at vinen er utvatna for å spare pengar, eller fordi betjeninga stjeler vin frå jobben og etterfyller flaskene med vatn for at sjefen ikkje skal merke det.

Men mest sannsynleg så smakar vinen utvatna fordi all-inclusive hotell ofte kjøper inn vin av lav kvalitet (billigvin).

 

 

Uansett, om du ikkje er fornøgd så må du klage til den du har kjøpt tjenesta frå. Dersom dette er ei pakkreise så kan du som du seier bruke pakkreiselova. Der står det blant anna i § 6-1 at det er ein mangel dersom tjenesta du får ikkje er som avtalt eller forutsatt i avtalen. Unntaket er dersom det er deg (kunden) som har skuld i mangelen, eller om mangelen er av lita betydning og innanfor det som du må påberegne skjer av og til.

 

Det å få servert eit dårleg glas vin vil nok være av så lita betydning at du ikkje kan pårope det som ein mangel, men mulig du har ein sak om det skjer fleire gongar eller som ein del av repeterande dårleg service.

 

Men om dette utgjer ein mangel så vil du etter lova kunne ha rett på erstattning, avhjelp eller prisavslag.

 

 

Det er sjølvsagt ufint av betjeninga og ikkje gi deg god service og oppfylling. Men dersom restauranten stenger kl 15 og det er meininga at alle gjestane skal være ferdig til då, og ikkje berre at du får servering fram til kl 15 så har du ikkje vært ein eksemplarisk gjest heller dersom du kom kl 14:35, og bestilte vin kl 14:55 (etter 20 min).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Våknet denne mårningen med masse utslett på mage og lår. Legen kom å sa det var lopper som hadde bitt meg. Ok, shit happens.

 

Dro til lunsjen i dag, servitøren spurte om jeg ville ha vin. Ja sa jeg smilende.

 

Han slang ei halvtom vinflaske på bordet, uten å fylle oppi glasset. Ei åpen flaske?

 

Skal jeg fortsatt ignorere det?

 

Hmm, jeg kan se at du kan være godt irritert nå ja.

 

Ut ifra det jeg har lest tidligere om klager på pakkereiser, så må noe insekter påberegnes. Jeg er usikker på om det gjelder lopper. Sure ansatte, eller halvdårlig service vil være vanskelig å få noe igjen for. 

Alt dette må også ses i sammenheng med prisen på reisen. Det vil være enklere å vinne fram med klager på en dyrere reise.

 

Loppene, sammen med utvannet vin, ville jeg klaget til reisebyrået for. Om du vil klage, så klag så fort som mulig til reiselederne/reiseselskapet. Be gjerne om å få et rom uten lopper. Hvis det skjer flere ganger, eller du ikke får byttet rom, så må du nesten ta det i ettertid med pakkereise-nemda. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Takker for gode svar.

 

Vil si 16k pr. pers i 2 uker er litt over midt på treet.

 

Jeg har snakket med reiseleder, og de kunne tilby meg et annet hotell med dårligere beliggenhet og litt lavere standard mot at jeg betaler 100€, kommer ikke på tale.

 

Jeg skal forsøke en gang til å være ekstra hyggelig til betjeningen og legge igjen tips i de skålene som står rundt om kring (Så de ikke før i dag).

 

Når det gjelder loppene så ga jeg høflig beskjed til resepsjonen og de sier de har gjort tiltak.

 

Mr.Dukalin:

 

Det er i Spania. Men generelt på restauranter, barer, caféer, etc. Er de veldig hyggelige. Så er nok bare jeg som er uheldig med hotellet (Eller at jeg har gitt de feil inntrykk av meg).

Lenke til kommentar

 

Mr.Dukalin:

 

Det er i Spania. Men generelt på restauranter, barer, caféer, etc. Er de veldig hyggelige. Så er nok bare jeg som er uheldig med hotellet (Eller at jeg har gitt de feil inntrykk av meg).

Ok, ja spanjoler er generelt et hyggelig folkeslag. Var nok mine fordommer som tenkte på øst-Europa med en gang. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Det samme er egentlig min mening også. Men i mitt tilfelle gjør jeg alt for at betjeningen skal være hyggelig, da jeg må forholde meg til de både frokost, lunsj og av og til middag.

Lenke til kommentar

Om man er misfornøyd med servicen så bør man helt enkelt si ifra. Det er så enkelt som det.

Nei, så enkelt er det ikke. Det kunne i hvert fall ikke falle meg inn å gå til hotellresepsjonen og si om personalet: "ingen smil å få, hilser ikke, er sur". Fordi dette er udokumenterbart; det ville bare bli ord mot ord og jeg ville bli stående igjen som en idiot og en vanskelig gjest. Eventuelt så prater de meg etter munnen, men tenker sitt om meg – og videre kommer ikke klaga.

Lenke til kommentar

 

Om man er misfornøyd med servicen så bør man helt enkelt si ifra. Det er så enkelt som det.

Nei, så enkelt er det ikke. Det kunne i hvert fall ikke falle meg inn å gå til hotellresepsjonen og si om personalet: "ingen smil å få, hilser ikke, er sur". Fordi dette er udokumenterbart; det ville bare bli ord mot ord og jeg ville bli stående igjen som en idiot og en vanskelig gjest. Eventuelt så prater de meg etter munnen, men tenker sitt om meg – og videre kommer ikke klaga.

 

 

Hehehe...himmel så latterlig. Dette er helt fullstendig vanlig i alle land med et minimum av kultur. Når en kelner ber deg smake på vinen før han heller i glasset. Så er det av samme årsak. Når det gjelder generell service, så er det en ærlig sak å si i fra fordi bedriften allitd skal sette "kunden først" - Hvor vanskelig skal man gjøre verden.

Etthvert kulturvert menneske sier i fra. Så enkelt er det. Ellers kan du like gjerne være en naiv godtroende bondeknøl fra indre Romeriket.

Lenke til kommentar

Hehehe...himmel så latterlig. Dette er helt fullstendig vanlig i alle land med et minimum av kultur. Når en kelner ber deg smake på vinen før han heller i glasset. Så er det av samme årsak. Når det gjelder generell service, så er det en ærlig sak å si i fra fordi bedriften allitd skal sette "kunden først" - Hvor vanskelig skal man gjøre verden.

Etthvert kulturvert menneske sier i fra. Så enkelt er det. Ellers kan du like gjerne være en naiv godtroende bondeknøl fra indre Romeriket.

Beklager, men dette var ganske uforståelig. Så takk for meg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hehehe...himmel så latterlig. Dette er helt fullstendig vanlig i alle land med et minimum av kultur. Når en kelner ber deg smake på vinen før han heller i glasset. Så er det av samme årsak. Når det gjelder generell service, så er det en ærlig sak å si i fra fordi bedriften allitd skal sette "kunden først" - Hvor vanskelig skal man gjøre verden.

Etthvert kulturvert menneske sier i fra. Så enkelt er det. Ellers kan du like gjerne være en naiv godtroende bondeknøl fra indre Romeriket.

Beklager, men dette var ganske uforståelig. Så takk for meg. 

 

 

At det er uforståelig for deg kom ikke som noen overaskelse på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På all-inclusive-hoteller er det helt vanlig at vin sereveres i glass, eller plastbeger for den del om man er kjip nok når man bestiller ferien sin. Normalen er at man får lokal vin, øl, alkoholholdig drikke og brus, og det smaker ofte ikke best.

 

Tips de som skal serve deg tidlig i ferien. Glem skåler med tips. Hand-shake med kontanter funker. Sørg for å sitte ved samme bord slik at du får samme servitør hver gang. Det samme gjelder hånddukmanageren ved bassenget. Tips første dag og fortell hvor du vil ha solseng i ferien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

På all-inclusive-hoteller er det helt vanlig at vin sereveres i glass, eller plastbeger for den del om man er kjip nok når man bestiller ferien sin. Normalen er at man får lokal vin, øl, alkoholholdig drikke og brus, og det smaker ofte ikke best.

 

Tips de som skal serve deg tidlig i ferien. Glem skåler med tips. Hand-shake med kontanter funker. Sørg for å sitte ved samme bord slik at du får samme servitør hver gang. Det samme gjelder hånddukmanageren ved bassenget. Tips første dag og fortell hvor du vil ha solseng i ferien.

 

Dette har fungert veldig bra for meg de 2 gangene jeg har vært på all inclusive ferie. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...