Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den gigantiske privatisttråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lYlo5C

Fikk datoer nå :S

1 mnd til gym og naturfag.. Hadde vært helt ok uten fotballdelen i gym.

Hvordan foregår gym egentlig? Kunne tenkt meg å tatt det som privatist

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når er fristen for oppmelding til eksamen i religion vg3 denne høsten? Skal egentlig ta til våren, men er det vits å vente så lenge? Har iallefall fått lånt religionsbok av skolen som er tro og tanke. Hvilken bok bruker dere? :) Og hvordan finner man egentlig læreplanen?:S Tenker som sagt også på psykologi, men hvordan skal jeg vite hvilken bok jeg bør ha, og hvor er det smartest å kjøpe?

Fristen gikk ut 15. september så det er ikke lenger mulig å melde seg opp denne høsten så du får ta å melde deg opp til våren :)

 

Jeg bruker boka Tro og Tanke.

 

I psykologi anbefaler jeg disse bøkene: http://psykologi.cappelendamm.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Takk for svar folkens! Like greit at fristen har gått ut, så treenger jeg ikke å ta et valg. Håper det går bra med deres eksamner neste måned, så dere kanskje dele litt erfaringer hhew

Lenke til kommentar

Skal ha privatisteksamen i Psykologi 1 og Sosiologi og sosialantropologi snart.

 

Er det noen som har hatt det før og kan dele noen av erfaringene sine med det? Er det veldig vanskelig å få en god karakter? Og jeg ser at det står på privatistweb at det varer fra 17.00 til 21.00, betyr det at sistemann går opp rundt klokken ni eller er det da slutt for alle?

Lenke til kommentar

Skal ha privatisteksamen i Psykologi 1 og Sosiologi og sosialantropologi snart.

 

Er det noen som har hatt det før og kan dele noen av erfaringene sine med det? Er det veldig vanskelig å få en god karakter? Og jeg ser at det står på privatistweb at det varer fra 17.00 til 21.00, betyr det at sistemann går opp rundt klokken ni eller er det da slutt for alle?

 

Muntlig privatisteksamen varer fra 17.00 til 21.00 der du skal møte 16.30 (hvis det står på privatistweb). Du har 30 minutter på deg etter at du har trukket oppgaven din (vanligvis et tema), samt får du kladdark der du kan notere nøkkelord eller -setning.

Du har 15 - 20 minutter på deg for å presentere oppgaven, og da burde du ikke lese fra kladd arket. Du får også et uforberedt del derfor burde du ha en god oversikt over hele pensumet. Du kan gå etter presentasjonen

 

Du kan lese mer her: http://www.ung.no/utdanning/2553_Privatist.html

Endret av MT-Sci
Lenke til kommentar

Skal ha fysikk 1 muntlig i morgen!! Bare et spm.: må jeg utføre eller beskrive forsøk? Har jeg tilgang til laserlys og spalter osv. eller må jeg tegne det på tavlen og forklare?

Avhenger av hva sensor legger opp til. Jeg hadde muntligpraktisk i vår og da måtte jeg beskrive på en fysisk modell og forklare reaksjonsligningen gjennom regning på papir, hvordan ionene fungerte osv. Regner med det ikke er langt i fra samme opplegg på fysikkeksamen. Lykke til :)

Lenke til kommentar

 

Skal ha fysikk 1 muntlig i morgen!! Bare et spm.: må jeg utføre eller beskrive forsøk? Har jeg tilgang til laserlys og spalter osv. eller må jeg tegne det på tavlen og forklare?

Avhenger av hva sensor legger opp til. Jeg hadde muntligpraktisk i vår og da måtte jeg beskrive på en fysisk modell og forklare reaksjonsligningen gjennom regning på papir, hvordan ionene fungerte osv. Regner med det ikke er langt i fra samme opplegg på fysikkeksamen. Lykke til :)

 

Jeg synes at det er bedre at jeg må forklare enn å hente utstyr, så satser på at det er slik det blir! :hm: Tusen takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...