Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hårtap-tråden !


Brotato

Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Jaja, da har jeg også omsider begynt med finasterid(proscar) i en alder av 25. Hadde lenge trodd at jeg kunne forhindre hårtap ved sunt kosthold og trening, men dette var nok skjebnesbelagt :p Tok prøve hos fastlegen og kom fram til at jeg hadde for høye nivåer av DHT, som mest sannsynlig er genetisk siden både min bror, far og farfar begynte å miste hår tidlig. Legen forklarte at bare etter første pillen vil mengden av DHT bli halvert! Det er DHT som forårsaker at hårrøttene ikke får tilstrekkelig med næring.

 

Jeg har troa på denne :) Humøret steg i hvert fall etter første pillen... placebo? :p

 

Btw, jeg betalte bare 360kr for pakken og den vil vare 400dager!

Koster proscar virkelig kun 360 kr for 400 dagers forbruk? Er 19 år og har begynt å miste hår selv. Vurderer å dra til legen for å få resept for proscar.

 

Yes it does! Meg og legen kom fram til at det er omtrent 10x billigere enn å gå på propecia :) Merk deg at det er 100 piller i hver pakke og hver pille skal deles i 4 med en pilledeler som du får på apoteket. Det er pga at hver pille er på 5mg mens den anbefalte dagsdosen er på ish 1mg, så da skal du ta 1/4 del 5 ganger i uka som til sammen blir 6.25 mg. At gj.snittet blir litt under 1mg i uka har etter mange studier ingenting å si for "effekten".

Bare hør med legen, han vil uansett forklare deg nærmere :)

 

Etter 3 uker på finestaride har jeg merket at hårtapet har minket betraktelig og innbiller meg at det har vokst fram noen nye små hår strå på sidene. Skal bli spennende å følge med videre :) Regnet med at jeg hadde mistet ca 20% av håret på toppen før jeg begynte med finasteride.

 

 

Tusen takk, godt å høre at Proscar er så billig, ettersom at jeg skal gå på Rogaine i tilleg, blir en del penger etterhvert. Kjøper du proscar over nett eller på apoteket?

 

Og er dette noe fastlegen kan gi resept for, eller må man bli sendt til spesialist? Fastlegen er ofte veldig vanskelig å overtale til å skrive resept.

 

Ja, jeg fekk resept av fastlegen etter at jeg forklarte sitvasjonen. Egentlig er finestaride laget for å redusere mengden DHT i prostaten siden for høye nivåer av DHT over tid faktisk kan danne kreft. Så hvis du er usikker på om at det er DHT som forårsaker (androgen alopeci) ditt hårtap kan legen enkelt undersøke dette. Vell 90% av alle menn som mister hår har denne diagnosen/sykdommen eller hva jeg skal kalle det :p Deretter gir du resepten til apoteket :)

 

Skal bestille time i morgen, men lurte bare på hvordan det gikk med deg? Har hårtapet sluttet/minket helt? Sideeffekter?

 

Hei og beklager sent svar. Jeg har ikke merket noen sideeffekter. Ja hårtapet har minket betraktelig, men gjenveksten er ikke allverden enda. Har brukt det 7 måneder nå så vi får se videre hva som skjer.

Lenke til kommentar

 

Jaja, da har jeg også omsider begynt med finasterid(proscar) i en alder av 25. Hadde lenge trodd at jeg kunne forhindre hårtap ved sunt kosthold og trening, men dette var nok skjebnesbelagt :p Tok prøve hos fastlegen og kom fram til at jeg hadde for høye nivåer av DHT, som mest sannsynlig er genetisk siden både min bror, far og farfar begynte å miste hår tidlig. Legen forklarte at bare etter første pillen vil mengden av DHT bli halvert! Det er DHT som forårsaker at hårrøttene ikke får tilstrekkelig med næring.

 

Jeg har troa på denne :) Humøret steg i hvert fall etter første pillen... placebo? :p

 

Btw, jeg betalte bare 360kr for pakken og den vil vare 400dager!

Har Finasterid noen alvorlige bivirkninger?

 

Jeg vil helst ikke uttale meg om mulige bivirkninger så jeg anbefaler at du undersøker litt på nettet eller det beste at du snakker med fastlegen din. Beklager sent svar.

Endret av Svends1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jaja, da har jeg også omsider begynt med finasterid(proscar) i en alder av 25. Hadde lenge trodd at jeg kunne forhindre hårtap ved sunt kosthold og trening, men dette var nok skjebnesbelagt :p Tok prøve hos fastlegen og kom fram til at jeg hadde for høye nivåer av DHT, som mest sannsynlig er genetisk siden både min bror, far og farfar begynte å miste hår tidlig. Legen forklarte at bare etter første pillen vil mengden av DHT bli halvert! Det er DHT som forårsaker at hårrøttene ikke får tilstrekkelig med næring.

 

Jeg har troa på denne :) Humøret steg i hvert fall etter første pillen... placebo? :p

 

Btw, jeg betalte bare 360kr for pakken og den vil vare 400dager!

 

Hvordan går det nå? Vurderer også å starte på 1/4 Proscar om dagen, hvordan skal man gå fram hos legen for å få resept på dette? Har du noen bilder som viser resultatet hos deg?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Jaja, da har jeg også omsider begynt med finasterid(proscar) i en alder av 25. Hadde lenge trodd at jeg kunne forhindre hårtap ved sunt kosthold og trening, men dette var nok skjebnesbelagt :p Tok prøve hos fastlegen og kom fram til at jeg hadde for høye nivåer av DHT, som mest sannsynlig er genetisk siden både min bror, far og farfar begynte å miste hår tidlig. Legen forklarte at bare etter første pillen vil mengden av DHT bli halvert! Det er DHT som forårsaker at hårrøttene ikke får tilstrekkelig med næring.

 

Jeg har troa på denne :) Humøret steg i hvert fall etter første pillen... placebo? :p

 

Btw, jeg betalte bare 360kr for pakken og den vil vare 400dager!

 

Hvordan går det nå? Vurderer også å starte på 1/4 Proscar om dagen, hvordan skal man gå fram hos legen for å få resept på dette? Har du noen bilder som viser resultatet hos deg?

 

Bare fortell som det er :) Har ikke noe bilde dessverre. Hårtapet har minket betraktelig, men vanskelig å si om det har dukket opp "nye" hår.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Proscar er noe jeg prøvde over lenger tid, merket ikke særlig til bivirkninger før jeg sluttet.

Blant annet økt libido, mindre deppa etter kuttet det ut.

 

Mange brukere opplever akkurat det samme, noen opplever andre langt verre ting, om det er verdt å kødde med kroppen som man gjør med proscar ? Ikke i mine øyne.

 

Husk at hvis man får libido problemer på proscar kan de faktisk være permanente, det burde være nok til at man holder seg unna i mine øyne.

Lenke til kommentar

Mitt råd er å ta det som en mann, og heller sende pengene til forskningen, enn å bruke dem på lure løsninger du innerst inne vet ikke virker. Alternativt kan du spare pengene til hårtransplantasjon. Hvis du starter så snart du oppdager hårtap, og legger til side en sum hver måned, som du ellers hadde brukt på diverse uvirksomme tiltak, så har du kanskje nok til en transplantasjon når hårtapet har blitt for synlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt råd er å ta det som en mann, og heller sende pengene til forskningen, enn å bruke dem på lure løsninger du innerst inne vet ikke virker. Alternativt kan du spare pengene til hårtransplantasjon. Hvis du starter så snart du oppdager hårtap, og legger til side en sum hver måned, som du ellers hadde brukt på diverse uvirksomme tiltak, så har du kanskje nok til en transplantasjon når hårtapet har blitt for synlig.

 

Enig med han fyren har.. medisiner er midlertidig, og med så mange bieffekter så er det ikke verdt det. 

Hårtransplantasjon behøver ikke å koste mer enn 5000-11000 kr i utlandet med garanti. Har en fetter som gjorde dette i utlandet, og han var veldig fornøyd. Han gjorde dette forrige sommer, og idag har han masse hår på hodet :)

 

edit: To fettere faktisk! To brødre som dro ditt sammen :)

Endret av lesles
Lenke til kommentar

Dette er det mest lovende jeg har sett angående hårtap. Det virker logisk og vitenskapelig. Ikke det at jeg har prøvd det selv, men ta en titt:

http://www.hairrejuvenation-program.com/text.php

 

Vanligvis stinker produkter når man forstår hvor grådige produsenter blir. Denne linken blir også litt pågående mot slutten, men kan være verd ett forsøk, siden alternativer blir langt dyrere i lengden.

 

Enjoy

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Finnes det noen alternativer til Nisim i Norge? Har brukt den, men fikk hodepine av Nisim. 

 

På diverse Youtube videoer så snakkes det om forskjellige hjemmelagde shampoer hvor blant annet rosemarin og løk påføres på hodet, er det noen her som har erfaringer med dette? 

Endret av Nyåret
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

 

Ser at det finnes flere aloe vera sjampoer i Norge, så det kan sikkert være en ide å prøve en av de.

 

Jeg fant forøvrig denne og: Shampoo som inneholder rosenrot. Noen her som har erfaring med den?

 

http://www.belinatur.no/index.php?page=produkter&kategori=H%E5rprodukter

Hvorfor ikke bruke minoxidil eller finasterid som har dokumentert effekt?

 

 

Har hatt hørt om kjipe bivirkninger av finasterid og minoxidil,så det er grunnen. 

Lenke til kommentar

Noen her som har opplevd å bli tynnhåret som den ENESTE i familien? Jeg har begynt å bli tynnhåret og familien min kan ikke skjønne hvorfor jeg skulle få tynt hår da visstnok ingen i vår familie har hatt hårtap i noen form så langt tilbake det kan spores. Det plager ikke meg veldig da jeg alltid har barbert av alt håret og trives best med det, men synes allikevel det er merkelig at jeg skulle bli den første med hårtap.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Finnes det noen alternativer til Nisim i Norge? Har brukt den, men fikk hodepine av Nisim. 

 

På diverse Youtube videoer så snakkes det om forskjellige hjemmelagde shampoer hvor blant annet rosemarin og løk påføres på hodet, er det noen her som har erfaringer med dette? 

 

Har noen erfaring med Nisim?  De selger det på apoteket og er visst blitt populært, det skal ha dokumentert effekt.

 

Anonymous poster hash: ee2bb...a7d

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...