Gå til innhold

4-ukers roadtrip, trenger tips!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og kjæresten planlegger å ta en 4-ukers roadtrip neste år, men vi er litt usikre på hvor vi vil legge turen, og ønsker derfor litt tips om noen har det :)

 

Vi var i fjor på 3-ukers tur i sørvest USA(California, Nevada), og har derfor lyst til å legge turen et annet sted neste gang. Tanken har gått både på østkysten av USA, til Europa. Og vi har vel kommet frem til at disse destinasjonene er mest aktuelle.

 

Så, har du noen tips eller anbefalinger? Kanskje du har en tur du kan anbefale?

Vi har et relativt romslig budsjett, men ikke helt "over-the-top"

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere vil oppleve østkysten ville jeg anbefalt å ta noen dager i New York og så ta flyet ned til Florida og ta en 2-3 ukers roadtrip / bilferie i Florida (se ruteforslag i lenken).

 

Man kan selvfølgelig kjøre ned fra New York også men da må dere ut med ganske mange tusenlapper for enveisleie av leiebil og det syntes jeg personlig det ikke er verdt. Kan jo avslutte det hele med en uke på cruise i Karibien, det er ganske behagelig etter å ha vært på rundtur med kofferter inn og ut av bilen og det er ikke så dyrt som mange tror:-)

Lenke til kommentar

Dersom turen skal vare 4 uker, kan man fint fly til NYC, kjøre til Florida og tilbake for å levere bilen der, noe slikt for eksempel: 

https://www.google.no/maps/dir/John+F.+Kennedy+internasjonale+lufthavn,+Queens,+NY+11430/Memphis,+Tennessee,+USA/New+Orleans,+Louisiana,+USA/Naples,+Florida,+USA/Miami,+Florida,+USA/Key+West,+Florida,+USA/Washington+(D.C.),+DC,+USA/JFK+Terminal+4,+New+York

 

Eller kanskje en tur nordøstover til Maine, gjennom Canada og en svipp bortom Niagara Falls, og retur via Memphis: 

https://www.google.no/maps/dir/New+York,+USA/Portland,+Maine,+USA/Montréal,+Québec,+Canada/Niagara+Falls,+Ontario,+Canada/Cleveland,+Ohio,+USA/Detroit,+Michigan,+USA/Chicago,+Illinois,+USA/Memphis,+Tennessee,+USA/Washington,+D.C.,+DC,+USA/New+York,+USA

 

Dette er bare eksempler, uten å ha noen formening om hva dere er interessert i, hva dere vil se/besøke, eller hvor mye dere liker å kjøre bil.

 

Har hatt flere road trips på østkysten selv, men liker egentlig best vestkysten, der jeg har vært flest ganger. I juli-august kan det være varmt, og høy luftfuktighet, langs hele kysten fra NYC og sydover, mens Maine er mer som Norge. Vestkysten er tørrere, men kan også være varm når man er et stykke unna kysten.

 

Alternativt kan være å fly til San Franisco, og prøve noe slikt:

https://www.google.no/maps/dir/San+Francisco,+California,+USA/Vancouver,+Britisk+Columbia,+Canada/Calgary,+Alberta,+Canada/Yellowstone+National+Park,+Wyoming,+USA/Salt+Lake+City,+Utah,+USA/San+Francisco,+California,+USA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...