Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spiser MYE, bæsjer lite


Lynnedslaget

Anbefalte innlegg

Jeg spiser vanvittig mye mat. Kanskje så høyt som 8000-10000 kalorier dagen og mer enn det i perioder. Men jeg bæsjer veldig sjelden, typisk bare en gang hver tredje eller fjerde dag. Høyst med to døgns mellomrom. Noen ganger kjenner jeg at jeg må bæsje og jeg setter meg på ramma, men får ikke ut noe og det kjennes da ikke lenger ut som det er noe som presser på. Så avslutter jeg bæsjeforsøket uten å ha bæsjet. Så kan det gå enda en dag før det skjer noe igjen, og da kommer det kanskje ut en liten remse.

 

Hvor blir det av all maten jeg spiser?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være at jeg puster ut maten igjen? At jeg forbrenner maten gjennom pust? Altså at hvert åndedrag på utovern inneholder x-antall kalorier.

 

Folk lurer på hvordan jeg kan spise så mye og være så tynn. Jeg lurer på det samme. For det går ikke ut bakveien. Jeg kjenner en tjukkas som spiser mindre enn meg, og han bæsjer vel 2-3 ganger om dagen og bruker vel 1-2 doruller i uken.

Lenke til kommentar

Kan det være at jeg puster ut maten igjen? At jeg forbrenner maten gjennom pust? Altså at hvert åndedrag på utovern inneholder x-antall kalorier.

Folk lurer på hvordan jeg kan spise så mye og være så tynn. Jeg lurer på det samme. For det går ikke ut bakveien. Jeg kjenner en tjukkas som spiser mindre enn meg, og han bæsjer vel 2-3 ganger om dagen og bruker vel 1-2 doruller i uken.

Pusteteorien er bare tøv, men det veit du vel.

Elles består drit av ufordøyeleg mat (fiber), men det er bare ein mindre del. Det meste er bakteriar. Du har nok ein litt annan bakteriekultur i tarmane enn kompisen, slik at han har lausare avføring, som er betrakteleg større i volum og gjer at han må drite oftare. Du er nok for hard i magen. Kutt ut den fiberfatige risen og køyr på med plommer og svisker, så tenkjer eg det losnar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

aaah du er bokstavelig talt en drittsekk da? XD XD XD

Nei, for det er tydeligvis ikke slik at jeg bærer rundt på masse bæsj, noe som også er problemstillingen/spørsmålet mitt. Jeg er også veldig tynn/slank, selv om jeg spiser for 4-5 personer hver dag. Hvor blir det av all maten jeg spiser?

 

 

.............nevermind -_-

Lenke til kommentar

8000-10000 kalorier om dagen eller mer i snitt sier du...

Er dette noe du har regnet deg frem til, eller bare vill gjetting?

 

Hvis det stemmer, og du ikke drive med noe helt spesiell trening(type sykler Tour de France flere ganger i året) så ville jeg tatt en tur til legen... For da er det nok noe alvorlig galt!

Lenke til kommentar

klassisk "skinny-person" som lurer seg selv....la meg forklare det for deg. 

 

Du har enten:

1. Et ekstremt ineffektivt fordøyelsessystem som ikke klarer å ta til seg næring fra maten du spiser, du kan dermed spise for 4 personer og kun få ut nok næring til å holde deg selv i live. 

2. Du tror du spiser mer enn du faktisk gjør. 

3. Du har konstant dødelig feber. 

 

Alternativ 2 er mest sannsynlig. 

 

Hvis du ikke er enig med meg så kan du ta deg en utdannelse som ingeniør og studere fysikk og termodynamikk, da vil du skjønne at alle andre alternativer er umulige. 



Anonymous poster hash: 0ffbe...917
  • Liker 3
Lenke til kommentar

2. Du tror du spiser mer enn du faktisk gjør. 

 

 

Michael Phelps sin diett (12.000 kalorier):

 

Here’s Phelps’s typical menu. (No, he doesn’t choose amongthese options. He eats them all, according to the Post.)

Breakfast: Three fried-egg sandwiches loaded with cheese, lettuce, tomatoes, fried onions and mayonnaise. Two cups of coffee. One five-egg omelet. One bowl of grits. Three slices of French toast topped with powdered sugar. Three chocolate-chip pancakes.

Lunch: One pound of enriched pasta. Two large ham and cheese sandwiches with mayo on white bread. Energy drinks packing 1,000 calories.

Dinner: One pound of pasta. An entire pizza. More energy drinks.

---

"The Mountain (fra Game of Thrones)" 10.000 kalorier diett:

 

People been asking me a lot about my diet and what I eat! Here’s my diet plan for my preparation for World’s Strongest Man 2016! Yes this is a lot & I don’t recommend YOU to try this!!

6:50 Morning workout! Cardio + CORE for 30min Bcca, Glutamine + handful of almonds

7:30 8 eggs + 200gr Oats + blueberries & strawberries + avocado

9:30 400gr Beef, 400gr Sweet potatoes, handful of spinach & greens

11:50 Bcca, glutamine

12:00 400gr Chicken + 400gr potatoes, greens + some fruits

14:00 Blender = 150gr oats or sweet potatoes, 2 bananas 150gr kelloggs rice krispies, frozen berries, handful almonds, peanut butter and glutamine

14:30 Training strongman, Bcca, glutamine, Vitargo

17:30 60gr protein + 2 bananas

18:00 500gr beef + potatoes, greens

20:30 500gr salmon + 500gr sweet potatoes

22:30 50gr casein protein or 6 eggs + avocado + 30gr almonds + 50gr peanut butter

Drink a lot of water throughout the day + Juices to get more calories!! middle of the night 50gr casaine protein or raw eggs.

Er du i nærheten av dette, trådstarter? :D

I think not...

 

Anonymous poster hash: d7b45...735

Lenke til kommentar

TS, hvis du skal få noe som helst toverdighet her så foreslår jeg dette:

 

start en anonym snapchat konto.

 

Still deg på vekta og ta bilde av hva du veier. 

 

Ta bilde av og film at du spiser ALLE måltidene i løpet av en uke.

 

Still deg igjen på vekta og vis hva du veier ved slutten av uka.  

 

Jeg vedder: 10 000kr på at hvis du snitter over 4000kcals pr dag, så har du lagt på deg ved slutten av uka. 



Anonymous poster hash: 0ffbe...917
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...