Benbjo Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Prøver å få dama til å spille litt. Hun har tidligere spilt Den Lengste Reisen og nå i dag fullførte hun Drømmefall. Jeg er dermed på jakt etter lignende spill. Spillene bør ikke være for vanskelige. Sam & Max faller nok inn under kategorien for vanskelig. Det er gjerne ulogisk hva man skal gjøre. Noen som har forslag? Takker for all hjelp
mr. Zilter Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Syberia I & II. Det er samme opplegget som Den Lengste Reisen. Begge er meget gode spill.
Odesseiron Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Du kan jo se på Syberia-spillene. Jeg har et par moderat spillinteresserte venninner som likte de godt. De ligner noe på Den Lengste Reisen og Drømmefall i stilen, og består for det meste av overkommelige gåter en kan resonnere seg frem til uten å måtte tenke som Salvador Dali til enhver tid
Benbjo Skrevet 26. august 2008 Forfatter Skrevet 26. august 2008 Genialt takk! Disse skal anskaffes øyeblikkelig. Har også sett litt på Still Life og Culpa Innata. Dessuten tror jeg at jeg har Fahrenheit liggende. Bør vel kanskje være noe.
Neppe Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Monkey Island stiller jo i noen av samme sjanger. Men veit ikke om de er avskrekkende pga alder.
Tørriss Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Monkey Island stiller jo i noen av samme sjanger. Men veit ikke om de er avskrekkende pga alder. Monkey island 3 kan jo anbefales. Kul grafikk og mye episk humor for pengene!
vikingkylling Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Jack Keane fikk kritikk for å være for enkelt, men ellers er det meget bra.
araziel Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Vil henge meg på denne, dama skvetter jo av stolen hvis jeg prøver å få henne til å spille F.E.A.R e.l så det hadde vært kjekt med noe litt mer, ehm, vennligsinnet. Forsøkte å få henne til å prøve Nostradamus, men hun var enig i at interfacet var heller elendig også ble det ikke mer av det, kan jo være noe for enkelte her likevel.
Amaru Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 hehehehe trur ikke FEAR er det mest damevennlige spillet nei! lurer på om jenter er gode på strategispill? for mye å sette seg inn i kansje (for den jevne jente)
Cryflopp Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 (endret) Farenheit kan hvertfall jeg anbefale, du bør ta det frem Spennende spill som hvertfall fikk meg engasjert , satt timesvis i strekk helt til jeg runna det Genialt spill. edit; Leifern var her Endret 26. august 2008 av Cryflopp
araziel Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 (endret) hehehehe trur ikke FEAR er det mest damevennlige spillet nei! lurer på om jenter er gode på strategispill? for mye å sette seg inn i kansje (for den jevne jente) Dama elsker HoMM 2 & 3 (men ikke de andre), og hun knuser meg regelrett i de når vi spiller. Hun liker ikke RTS dog. F.E.A.R ja, jeg fikk henne også til å teste starten på AvP (hvis noen husker det), men det var bare for å være litt ekkel Endret 26. august 2008 av araziel
Benbjo Skrevet 26. august 2008 Forfatter Skrevet 26. august 2008 Jack Keane er registrert. Monkey Island blir kanskje litt for vanskelig? Husker ikke hvordan det var enda, men var vel en del ulogiske greier der. Hva med Broken Sword? Kan det være noe?
araziel Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Jack Keane er registrert. Monkey Island blir kanskje litt for vanskelig? Husker ikke hvordan det var enda, men var vel en del ulogiske greier der. Hva med Broken Sword? Kan det være noe? Fikk meg til å tenke på Gabriel Knight, nostalgia flashback. Tror nesten jeg må lete det fram igjen Here I come DosBox. Men det kan muligens være noe ja. Notert.
Amaru Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Burde ikke Final Fantasy være noe? Der har jo også Menn like store muskler som damene har pupper?
teletubbiekid Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 (endret) Burde ikke Final Fantasy være noe? Der har jo også Menn like store muskler som damene har pupper? Det finnes ingen menn i Final Fantasy. Endret 26. august 2008 av teletubbiekid
Dragoncrest Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Jack Keane er registrert. Monkey Island blir kanskje litt for vanskelig? Husker ikke hvordan det var enda, men var vel en del ulogiske greier der. Hva med Broken Sword? Kan det være noe? Broken sword serien er geniale spill, og kan absolutt anbefales, har selv spilt meg igjennom alle. Men ettersom du påpeker at spillene må være enkel, så kanskje ikke serien er noe for henne. BS spillene kan til tider ha noen vanskelige puzzles. Kan anbefale Sam & Max spillene/sesongene, ser du nevner dem, men var usikker på om du mente det gamle SM spillet, eller de nye. De nye er fantastisk morsomme, og har egentlig veldig lette puzzles i mine øyne. Fahrenheit som er nevnt før her er også absolutt å anbefale, veldig engasjerende historie som kun taper seg mot slutten. Kan ikke huske at det var noen puzzles som var vanskelig heller, men hun kan slite på noen action segmenter.
CCola Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 The Sims er jo det ultimate dame-spillet. Omtrent det eneste spillet jeg får henne til å spille ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå