Gå til innhold

Spill til kjæresten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å få dama til å spille litt. Hun har tidligere spilt Den Lengste Reisen og nå i dag fullførte hun Drømmefall. Jeg er dermed på jakt etter lignende spill. Spillene bør ikke være for vanskelige. Sam & Max faller nok inn under kategorien for vanskelig. Det er gjerne ulogisk hva man skal gjøre.

Noen som har forslag? Takker for all hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo se på Syberia-spillene. Jeg har et par moderat spillinteresserte venninner som likte de godt.

De ligner noe på Den Lengste Reisen og Drømmefall i stilen, og består for det meste av overkommelige gåter en kan resonnere seg frem til uten å måtte tenke som Salvador Dali til enhver tid :)

Skrevet

Genialt takk! Disse skal anskaffes øyeblikkelig.

Har også sett litt på Still Life og Culpa Innata. Dessuten tror jeg at jeg har Fahrenheit liggende. Bør vel kanskje være noe.

Skrevet
Monkey Island stiller jo i noen av samme sjanger. Men veit ikke om de er avskrekkende pga alder.

Monkey island 3 kan jo anbefales. Kul grafikk og mye episk humor for pengene!

Skrevet

Vil henge meg på denne, dama skvetter jo av stolen hvis jeg prøver å få henne til å spille F.E.A.R e.l så det hadde vært kjekt med noe litt mer, ehm, vennligsinnet.

Forsøkte å få henne til å prøve Nostradamus, men hun var enig i at interfacet var heller elendig også ble det ikke mer av det, kan jo være noe for enkelte her likevel.

Skrevet

hehehehe trur ikke FEAR er det mest damevennlige spillet nei! lurer på om jenter er gode på strategispill? for mye å sette seg inn i kansje (for den jevne jente)

Skrevet (endret)

Farenheit kan hvertfall jeg anbefale, du bør ta det frem :) Spennende spill som hvertfall fikk meg engasjert , satt timesvis i strekk helt til jeg runna det :p Genialt spill.

edit; Leifern var her

Endret av Cryflopp
Skrevet (endret)
hehehehe trur ikke FEAR er det mest damevennlige spillet nei! lurer på om jenter er gode på strategispill? for mye å sette seg inn i kansje (for den jevne jente)

Dama elsker HoMM 2 & 3 (men ikke de andre), og hun knuser meg regelrett i de når vi spiller. Hun liker ikke RTS dog. F.E.A.R ja, jeg fikk henne også til å teste starten på AvP (hvis noen husker det), men det var bare for å være litt ekkel :p

Endret av araziel
Skrevet

Jack Keane er registrert. Monkey Island blir kanskje litt for vanskelig? Husker ikke hvordan det var enda, men var vel en del ulogiske greier der.

Hva med Broken Sword? Kan det være noe?

Skrevet
Jack Keane er registrert. Monkey Island blir kanskje litt for vanskelig? Husker ikke hvordan det var enda, men var vel en del ulogiske greier der.

Fikk meg til å tenke på Gabriel Knight, nostalgia flashback. Tror nesten jeg må lete det fram igjen :p Here I come DosBox.

Men det kan muligens være noe ja. Notert.

Skrevet

Broken sword serien er geniale spill, og kan absolutt anbefales, har selv spilt meg igjennom alle. Men ettersom du påpeker at spillene må være enkel, så kanskje ikke serien er noe for henne. BS spillene kan til tider ha noen vanskelige puzzles.

Kan anbefale Sam & Max spillene/sesongene, ser du nevner dem, men var usikker på om du mente det gamle SM spillet, eller de nye. De nye er fantastisk morsomme, og har egentlig veldig lette puzzles i mine øyne.

Fahrenheit som er nevnt før her er også absolutt å anbefale, veldig engasjerende historie som kun taper seg mot slutten. Kan ikke huske at det var noen puzzles som var vanskelig heller, men hun kan slite på noen action segmenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...