Gå til innhold

Guide: De 7 feteste Iphone-programmene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tuner Internet Radio kan brukes over mobilnettet, men krever at du er innen dekning av super-3G for å kunne levere en noenlunde god lydkvalitet på lydsignalene.

 

Ikke meningen å være pirkete her; men når fikk iPhone Super-3G (HSDPA) ? :)

 

Da den kom i ny versjon? https://prisguiden.no/product.php?pro...=specifications

 

Hvis du kan skaffe denne nye versjonen så si ifra. Sist jeg sjekket hadde iPhone 3G kun 3G og ikke HSDPA ("super-3G"). :)

Lenke til kommentar
Tuner Internet Radio kan brukes over mobilnettet, men krever at du er innen dekning av super-3G for å kunne levere en noenlunde god lydkvalitet på lydsignalene.

 

Ikke meningen å være pirkete her; men når fikk iPhone Super-3G (HSDPA) ? :)

 

Da den kom i ny versjon? https://prisguiden.no/product.php?pro...=specifications

 

-_-"

iPhone 1Gen (den første) hadde bare Edge.

iPhone 3G har 3G, ikke HSDPA

Endret av SLi
Lenke til kommentar
Tuner Internet Radio kan brukes over mobilnettet, men krever at du er innen dekning av super-3G for å kunne levere en noenlunde god lydkvalitet på lydsignalene.

 

Ikke meningen å være pirkete her; men når fikk iPhone Super-3G (HSDPA) ? :)

 

Da den kom i ny versjon? https://prisguiden.no/product.php?pro...=specifications

 

-_-"

iPhone 1Gen (den første) hadde bare Edge.

iPhone 3G har 3G, ikke HSDPA

 

nei apple har bare skrevet det på nettsiden deres for morro skyld

Lenke til kommentar
nei apple har bare skrevet det på nettsiden deres for morro skyld

 

Ja, det er kun for moro skyld det står der. :roll: Men den har nå i hvert fall HSDPA (super-3G), uansett hva noen i denne tråden skulle tro. :)

 

Hvis ikke, så klarer i hvert fall min iPhone 3G på mirakuløst vis å oppnå opptil 1,5 mbit i nedlastningshastighet. Dette målt ved hastighetstester alá denne.

Endret av Submariner
Lenke til kommentar
Syntes det er helt utrulig at en så dyr telefon ikke har støtte for multitasking!

Jepp, det er utrolig...men så er det heller ikke sant. iPhone multitasker helt fint den. Jeg kan f.eks spille musikk samtidig med at jeg gjør alt mulig annet rart på telefonen. Eller bruke Safari og hente ting fra nettet samtidig som jeg snakker i telefonen. ;)

 

En annen sak er at Apple har lagt visse begrensninger på hvilke programmer som skal få lov til å multitaske og hvordan de skal gjøre det, men det finnes svært logiske grunner til at man ikke ønsker at et hvilket som helst batterispisende program skal ligge og kverne til ingen nytte i bakgrunnen i 3 timer etter at du glemte av det...

Lenke til kommentar
...men det finnes svært logiske grunner til at man ikke ønsker at et hvilket som helst batterispisende program skal ligge og kverne til ingen nytte i bakgrunnen i 3 timer etter at du glemte av det...

Annet enn at Apple vil kontrollere bruken ned til siste detalj?

 

Man er rimelig biased når man prøver å snu en såpass åpenbar mangel til noe positivt. Det blir det samme som å argumentere mot iPhone pga den latterlig store og batterispisende skjermen.

Lenke til kommentar
...men det finnes svært logiske grunner til at man ikke ønsker at et hvilket som helst batterispisende program skal ligge og kverne til ingen nytte i bakgrunnen i 3 timer etter at du glemte av det...

Annet enn at Apple vil kontrollere bruken ned til siste detalj?

 

Man er rimelig biased når man prøver å snu en såpass åpenbar mangel til noe positivt. Det blir det samme som å argumentere mot iPhone pga den latterlig store og batterispisende skjermen.

Så her er man "biased" når man påpeker en del enkle fakta og simpel logikk? Det _er_ ingen mangel, siden iPhone åpenbart kan multitaske. Restriksjonene er en bevisst policy for å unngå kaos gjennom at applikasjoner sløser med de begrensede ressursene som en mobiltelefon har. Om du ikke skjønner poenget med visse overordnede guidelines når tusenvis av utviklere skal lage applikasjoner for en mobiltelefon så får du bare kjøpe deg en telefon der utviklerne kan gjøre hva de vil uten hensyn til hverken ressursbruk, batteriforbruk eller andre utviklere. Jeg har på den annen side ingen problem whatsoever med at utviklerne av applikasjoner til iPhone følger en del fornuftige kjøreregler. Frihet under ansvar fungerer som regel bedre for meg enn rent anarki.

 

Og hva med den store, "batterispisende" skjermen? Jo den er ikke unødvendig så lenge jeg bruker den, og hele poenget er at hverken skjerm eller applikasjoner skal spise opp batteriet når jeg ikke bruker den! Og javisst, skjermen slukker etter få sekunder når jeg ikke bruker telefonen. Den har en sensor som regulerer skjermbelysningen etter omgivelsene, slik at den ikke bruker unødvendig mye strøm i vanlig innendørs belysning. iPhone har endatil en egen sensor som slukker skjermen når jeg holder telefonen inntil øret og snakker i telefonen. Alt for å unngå _unødvendig_ batteriforbruk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...