Gå til innhold

Hvordan lager DU toast?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg lager toast er jeg stort sett kreativ. Åpner brødskuffen og kjøleskapet og ser hva som er der. Har lagd toastvarianter med både tortillas og pølsebrød.

 

Oppskriften:

 

- Brød: vanlig brød i skiver, tortillas, pitabrød, hamburgerbrød, pølsebrød eller noe annet.

- Ketchup og eventuelt noe dressing av noe slag.

- Hvitost

- Kjøttpålegg: hamburgerrygg, skinke, salami, pepperoni ...

- Krydder: oregano og noen andre krydder (som oftest hvitløk og pepper)

- Eventuelt løk, tomat eller noe annet tull jeg måtte finne på å ha oppi.

 

Varmes i varmluftsovn, mikrobølgeovn eller vaffeljern da jeg ikke har noe toastjern.

Lenke til kommentar

Toast har altid vært en stor favoritt her i huset:

 

Skive

Ost

Skinke

Pizzakrydder / Grillkrydder

Ost

Skive

 

Toasten stekes til osten har smeltet, men ikke til at brødet har blitt stekt og tørt. Er bare et litt pluss om skivene er litt bløte.

Herligheten deles også i to (ikke vannrett, ikke lodrett men tvers av diagonalt). Det smøres også på kebabsaus om nødvendig.

Endret av Dalh
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 12 år senere...

Stekepanne på svak varme, sånn at skivene ikke blir brent før osten smelter.

Ha rikelig med smør i panna, sånn at det blir usunt.

Både grovt og fint brød funker, men holder en knapp på vanlig grovbrød. Ekstra forsiktig med varmen på panna hvis fint brød.

Smør grov sennep på skivene, eller hvilken som helst annen sennep som er litt mer spennende enn vanlig pølse-sennep.

Skinke oppå sennepen, jo bedre skinke jo bedre alt. Rikelig med en smakfull ost oppå skinken. Jarlsberg funker.

Krydre med oregano, salt og pepper. 

Ha lokk på stekepannen, og stek til osten smelter. Har du hatt lav nok temperatur på panna skal skivene være gyldne på bunnen.

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Her er min liste: 

  1. Brød
  2. smør
  3. tynt lag med estragonsennep.
  4. gulost (her har jeg innsett det ikke spiller så stor rolle hvilken du bruker)
  5. kjøttpålegg. her varierer jeg litt hva jeg bruker men bruker jeg feks salami kjøres denen opp i små ruter før jeg tar det på brødskivene. Man kan også bruke kylling eller andre typer kjøtt- 
  6. en liten dæsj muggost. Her kan man bruke hva som helst avhengig av hvor "stram" en liker osten. 
  7. diverse krysser, blant annet oregano. 
  8. Trinn 1-4 gjentas på brødet som brukes på toppen.
  9. Det hender jeg tar litt ketchup på toppen av toasten når den er ferdig stekt. Tar jeg ketchuppen som en del av fyllet inni synes jeg den fort blir så varm.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...