Gå til innhold

Butikkeier fakket voldskriminell gjenganger - tiltalt for legemsfornærmelse


Anbefalte innlegg

http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article3735921.ece

 

Butikkeier Kjetil Junge er tiltalt for legemsfornærmelse mot en godt kjent tyv og galning, som raserte og stjal ifra butikken hans. Junge ble gitt et forelegg på 6000kr som han nektet å vedta, og blir derfor tiltalt.

 

*Tyven er tidligere dømt for et utall kriminelle forhold, blandt annet knivstikkingen av en Rema 1000 ansatt i området, og er beryktet for å stjele.

*Tyven var væpnet når han kom til butikken og stjal og raserte.

*Tyven kom senere tilbake til butikken med en diger sten og truet med å drepe medeieren. Heldigvis var det andre tilstede som fikk kontroll over tyven.

*Politiet har ikke forhørt noen vitner.

 

 

Er dette pottitnorge på sitt beste? Er det dette som går for å være politimyndighet og politietterforskning i dette landet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn er det å bo i et sosialdemokrati. Rettferdighet er fyfy.

 

La merke til at Junge selv anmeldte tyven og saken ble henlagt. Politiet har vel for lite ressurser til å etterforske sånne saker.

 

Tror jeg skal prøve meg en stund som kriminell, det virker jo temmlig lukrativt mtp hvor lite ressurser politiet har til rådighet.

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
Hvis man først har fått noen i bakken, så trenger man vel ikke fortsette å slå!?
"basketak" tyder på at tyven ikke akkurat lå i ro på bakken.

 

At man alltid er på de kriminelles side er typisk rødgrønn politikk. Så bare stem rødgrønn ved neste valg de som ønsker et samfunn hvor de kriminelle som får herje fritt og politiet kun tar de som prøver å beskytte seg seg selv og sine verdier.

Lenke til kommentar
Hvis man først har fått noen i bakken, så trenger man vel ikke fortsette å slå!?

 

Et slag så man kommer i bakken, så har man de tre komplimentære slagene som medfølger gratis.

 

Courtesy of the guy you just tried to rob.

 

:p

 

 

Forøvrig synes jeg butikkeieren skal takkes for at han faktisk tok en kriminell istedet for å bli straffet for det. Greit nok at vi ikke skal ha en nattvekterstat, men folk skal da få beskytte eiendelene sine mot voldelige inntrengere som prøver å rundstjele dem.

Lenke til kommentar
Forøvrig synes jeg butikkeieren skal takkes for at han faktisk tok en kriminell istedet for å bli straffet for det. Greit nok at vi ikke skal ha en nattvekterstat, men folk skal da få beskytte eiendelene sine mot voldelige inntrengere som prøver å rundstjele dem.

 

Godt poeng.

Har kan det jo virke som om det er best å la vær å ta kontakt med politiet, og heller ta saken i egne hender. Desverre...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvis man først har fått noen i bakken, så trenger man vel ikke fortsette å slå!?
"basketak" tyder på at tyven ikke akkurat lå i ro på bakken.

 

At man alltid er på de kriminelles side er typisk rødgrønn politikk. Så bare stem rødgrønn ved neste valg de som ønsker et samfunn hvor de kriminelle som får herje fritt og politiet kun tar de som prøver å beskytte seg seg selv og sine verdier.

 

Okay. jeg stemte FRP forrige gang, så du har vel rett at man skal heller stemme rødgrønt. Kanskje en koalisjon mellom H og FRP kan gi oss et "gulblått" alternativ. Du vet et sånt skambankt et.

 

 

:innocent:

Lenke til kommentar

Dette skjer som sagt hele tiden i Norge.

 

Husker jeg leste en annen sak hvor tyven hadde brutt seg inn i garasjen til en fyr og var i gang med og bryte seg inn i bilen.

Huseieren fikk tak i tyven og ringte politiet som selvfølgelig ikke hadde resurser til og komme bort og plukke opp tyven.

Mannen bandt da tyven fast i en stolpe i garasjen og ventet til morraen dagen etter (altså kansje ca 6 timer).

Det som skjer da er at politiet kommer og slipper løs tyven så han kan gå mens de tar med huseieren til fengsel for frihetsbørøvelse av tyven (mens tyven slipper straff pga. at han har fått nokk straff (stå ved en stolpe i noen timer))

 

 

Hørte også en annen historie (som jeg ikke er helt sikker på at stemmer siden det var en som fortalte den til meg) hvor en annen fyr tok en innbruddstyv på færsken i ferd med og bryte seg inn i bilen hans.

Han ringer politiet og sier at han har tyven, men politiet svarer selvfølgelig at de ikke har resurser til og komme (de er sikkert ute med radaren og krever inn penger fra folk som kjører 10 km/t over grensa).

Fyren legger på og ringer til politiet igjenn noen minutter senere. Nå sier han at han nå har skutt denne tyven. Da komm de på 5 minuttr gitt. og når de kom framm og fant tyven helt uskadet ble de veldig overasket. Så gir de tyven et lite forelegg og drar :thumbs:

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Okay. jeg stemte FRP forrige gang, så du har vel rett at man skal heller stemme rødgrønt.

Siden jeg ikke er sikker på kompetansenivået til folk så er det ikke hvem du stemmer på, men hvem flertallet i Norge stemmer på som bestemmer hvem som får politisk makt i Norge. Frp har aldri vært i regjeringsposisjon, mens Arbeiderpartiet har vært i regjering og har hatt størst inflytelse på det norske samfunnets utvikling de siste 50 årene.

Lenke til kommentar
Stoler på politiet og domstolen i denne saken. Jeg tror vi alle kan være enige i at ikke alle former for og grader av voldsutøvelse er OK selv mot en tyv. Så får det være opp til domstolen å bestemme om dette var for grovt.

 

Du meiner verkjeleg, at me skal behandle sjølv dei mest profilerte svina med silkehanskar?

Kva hadde du gjort for å forsvara din eigen heim, eller i dette tilfellet levebrødet ditt? (Sett litt på spissen)

Hadde du tolerert at ein kriminell gjengangar fekk gå fri, og du visste at alt han fekk frå dei såkalla ordensmaktene var ein smekk på handa?

Lenke til kommentar
Stoler på politiet og domstolen i denne saken. Jeg tror vi alle kan være enige i at ikke alle former for og grader av voldsutøvelse er OK selv mot en tyv. Så får det være opp til domstolen å bestemme om dette var for grovt.

 

Du meiner verkjeleg, at me skal behandle sjølv dei mest profilerte svina med silkehanskar?

Kva hadde du gjort for å forsvara din eigen heim, eller i dette tilfellet levebrødet ditt? (Sett litt på spissen)

Hadde du tolerert at ein kriminell gjengangar fekk gå fri, og du visste at alt han fekk frå dei såkalla ordensmaktene var ein smekk på handa?

Jeg er helt enig! Drit i politiet og rettsvesenet, la mannen i gata ta saken i sine egne hender! Svina skal få svi!

Lenke til kommentar
Stoler på politiet og domstolen i denne saken. Jeg tror vi alle kan være enige i at ikke alle former for og grader av voldsutøvelse er OK selv mot en tyv. Så får det være opp til domstolen å bestemme om dette var for grovt.

 

Du meiner verkjeleg, at me skal behandle sjølv dei mest profilerte svina med silkehanskar?

Kva hadde du gjort for å forsvara din eigen heim, eller i dette tilfellet levebrødet ditt? (Sett litt på spissen)

Hadde du tolerert at ein kriminell gjengangar fekk gå fri, og du visste at alt han fekk frå dei såkalla ordensmaktene var ein smekk på handa?

Jeg er helt enig! Drit i politiet og rettsvesenet, la mannen i gata ta saken i sine egne hender! Svina skal få svi!

 

Du polariserer for mye. Det finnes en mellomting mellom å sitte passivt og se på at noen rundstjeler deg og å blåse av innbruddstyvens hode med en hagle.

Lenke til kommentar

For å tona ned litt: Eg er ikkje tilhengjar av sjølvjustis, men så lenge ordensmaktene slurvar i sitt arbeide, er det opp til resten av samfunnet å preventere at dei kriminelle får herje fritt.

 

Men som Heilage presiserer; ein mellomting mellom passivitet og "vald mot vald"-prinsippet.

Endret av Mephistopheles
Lenke til kommentar
Dette skjer som sagt hele tiden i Norge.

 

*snip*

Har en lignende historie.

 

En kar som tar en jævel av en tjuv på fersk gjerning mens han prøver stikke av med en av motorsyklene som sto i gården(og klarer velte begge to i prosessen). Karen flyr ut og prøve oppholde han, mens samboern ringer politiet. Du veit, bare prate med han og få han til å bli litt til. Etterhvert blir da denna tjuvradden forbanna og havner i et såkalt basketak med eieren av syklene. Detta foregår da oppover hele gata hvor denne karen bor, før han bare må gi opp. Tjuvradden var high as a kite og mannen gikk i sokklesten(på vinterstid).

Purken kommer etter ei stønn og finner, mot all formodning, denna tjuven sovene et par gater opp.

 

Tyven blei selvfølgelig ikke dømt, til tross for to vitner og betydelig skade på syklene. Det som følger er da et helvete med forsikringa og en anmeldelse for legemsbeskadigelse(som heldigvis aldri kom igjennom, da tjuven tok overdose).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...