Gå til innhold

Hva gjrø fast write og hva er z-buffer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Immediate mode renderer også kalt tradisjonell renderer slik som bl.a Geforce og Radeon, renderer polygonene uten å ta hensyn til hva som vil være synlig og hva som er skjult, et mindre objekt som er bak et større objekt vil f.eks ikke være synlig. Dette kalles overdraw og en slik rendering metode må ha et referanse buffer for z aksen (dybden). Z-buffer er nødvendig for å holde rede på hvilken pixel som skal vises og hvilken som ikke skal vises.

 

Fast writes var noe som kom med AGP2.0 specen og gjør at data kan sendes direkte til skjermkortet uten å gå via system minnet. Fast writes har som regel svært liten ytelse forbedring og det kan også redusere ytelsen noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...