Gå til innhold

IE8 trolig klar i november


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint det kommer en ny utgave av IE da, siden jeg kunn bruker den nettleseren. Har prøvd opera og firfox i diverse utgaver, men har ennå ikke funnet en grunn til å bytte til en annen. Iallefall for mitt bruk.

 

Og jeg kan ikke skjønner hvorfor folk klager over sikkerheten i IE, jeg har ennå tilgode å få noe bugs på maskina mi. Men nå skal ikke jeg starte en ny diskusjon på noe som har vært diskutert 100 ganger før.

 

Men bruken av diverse nettlesere er som baken, delt:P

Lenke til kommentar
Ser ikke på det som noe negativt med ny utgave, men for meg havner IE i samme gruppe som paint. Kjekt at det følger med windows, men skal du gjøre noe seriøst arbeid holder det ikke.

 

I min jobb (IT-ansvarlig med bl.a. programmering, systemvedlikehold osv.) foregår ikke seriøst arbeid med noen nettleser i det hele tatt, bortsett fra å søke etter artikler, drivere osv. en gang i mellom. Skulle gjerne visst hva slags "seriøst arbeid" man bruker en nettleser til?

Lenke til kommentar
Ser ikke på det som noe negativt med ny utgave, men for meg havner IE i samme gruppe som paint. Kjekt at det følger med windows, men skal du gjøre noe seriøst arbeid holder det ikke.

 

I min jobb (IT-ansvarlig med bl.a. programmering, systemvedlikehold osv.) foregår ikke seriøst arbeid med noen nettleser i det hele tatt, bortsett fra å søke etter artikler, drivere osv. en gang i mellom. Skulle gjerne visst hva slags "seriøst arbeid" man bruker en nettleser til?

 

Webutvikling ? Firefox med firebug.. :D

Lenke til kommentar

Faktisk er det svært mange som gjør svært mye seriøst arbeid med en nettleser. Webdesign, implementering av nettløsninger, nettlesere er frontend til mange sentrale applikasjoner, både interne og eksterne.

 

Innen mine fagområder brukes nettet ekstremt mye, fordi det er raske og gode informasjonskilder innen oppgaver der fort vekk 50 - 60 % av arbeidet er knyttet til informasjonshåndtering.

Lenke til kommentar
Fint det kommer en ny utgave av IE da, siden jeg kunn bruker den nettleseren. Har prøvd opera og firfox i diverse utgaver, men har ennå ikke funnet en grunn til å bytte til en annen. Iallefall for mitt bruk.

 

Og jeg kan ikke skjønner hvorfor folk klager over sikkerheten i IE, jeg har ennå tilgode å få noe bugs på maskina mi. Men nå skal ikke jeg starte en ny diskusjon på noe som har vært diskutert 100 ganger før.

 

Men bruken av diverse nettlesere er som baken, delt:P

 

Sikkerheten er vel alene en meget god grunn eller?

Lenke til kommentar
Fint det kommer en ny utgave av IE da, siden jeg kunn bruker den nettleseren. Har prøvd opera og firfox i diverse utgaver, men har ennå ikke funnet en grunn til å bytte til en annen. Iallefall for mitt bruk.

 

Og jeg kan ikke skjønner hvorfor folk klager over sikkerheten i IE, jeg har ennå tilgode å få noe bugs på maskina mi. Men nå skal ikke jeg starte en ny diskusjon på noe som har vært diskutert 100 ganger før.

 

Men bruken av diverse nettlesere er som baken, delt:P

 

Sikkerheten er vel alene en meget god grunn eller?

 

Hva slags sikkerhet er bedre lurer jeg på da, jeg har ikke merka noe forskjell på maskina mi uansett hvilke nettleser jeg har brukt. Men synes IE er best og kommer til å fortsette med det.

Lenke til kommentar
Faktisk er det svært mange som gjør svært mye seriøst arbeid med en nettleser. Webdesign, implementering av nettløsninger, nettlesere er frontend til mange sentrale applikasjoner, både interne og eksterne.

 

Innen mine fagområder brukes nettet ekstremt mye, fordi det er raske og gode informasjonskilder innen oppgaver der fort vekk 50 - 60 % av arbeidet er knyttet til informasjonshåndtering.

 

På min arbeidsplass er det en liten kjerne med utviklere som sverger til Open Source / Firefox / Linux. De gjør mesteparten av jobben sin i dette miljøet og uffer seg hver gang de må røre et MS produkt. Ikke noe galt i seg selv, men det har hendt mer enn en gang at ting ikke fungerer så flott i IE. De må dermed bruke masse tid på å rette opp i dette ellers taper resten av selskapet penger siden 80% av kundene bruker IE. Heldigvis er dette innskjerpet og de må bruke MS produkter - hehe.

 

Har en mistanke om at HW.NO nettverket har slike introverte utviklere siden det ENDA ikke går an å markere tekst i artikler med å dra musa over teksten i IE7. Dette har vart siden det ble ny layout for en tid tilbake. Det er arrogant og et hån å ignorere dette med tanke på hvor mange som bruker IE.

 

Edit: Utviklerne klager nok på manglende standarder eller feil i IE, men dette er tull - slike ting koder man seg rundt

Endret av Uberbox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...