Gå til innhold

IE8 trolig klar i november


Anbefalte innlegg

Har en mistanke om at HW.NO nettverket har slike introverte utviklere siden det ENDA ikke går an å markere tekst i artikler med å dra musa over teksten i IE7. Dette har vart siden det ble ny layout for en tid tilbake. Det er arrogant og et hån å ignorere dette med tanke på hvor mange som bruker IE.

 

I den målgruppen hw.no er i, bør inkompatabilitet med Internet Explorer ikke være noe problem. Jeg går ut ifra at de fleste her som deltar i forumet og ikke bare leser artiklene bruker Firefox, Opera, Safari, Konqueror, Lynx, osv...

 

 

Edit: Utviklerne klager nok på manglende standarder eller feil i IE, men dette er tull - slike ting koder man seg rundt

 

Slike ting skal det ikke være nødvendig å måtte kode seg rundt, spesielt med tanke på at MS er et av verdens største programvareselskap og at de ennå ikke har klart å lage en stabil, sikker og god nettleser. IE er så full av feil at visse ting vil det aldri gå an å kode seg rundt og dette stanser utviklingen på internett. Husker jeg rett, så er ennå ikke full støtte for HTML 4 implementert i Internet Explorer 7 og CSS-støtten er dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412453

Samme for meg! sålenge en nyinstallert maskin med windows klarer å hente fram opera sitt nettsted, og downloading av nevnte programvareselskap sin utmerkede løsning for surfing på nettet fungerer så er jeg fornøyd!

 

IE brukes kun en gang pr. installasjon(hvis jeg ikke tyr til minnepenn da)

Lenke til kommentar
I den målgruppen hw.no er i, bør inkompatabilitet med Internet Explorer ikke være noe problem. Jeg går ut ifra at de fleste her som deltar i forumet og ikke bare leser artiklene bruker Firefox, Opera, Safari, Konqueror, Lynx, osv...

I dette forumet er linux-fanboys og MS-bashere drøyt overrepresentert. Når IE8 kommer med svært mye bedre støtte for standarder enn eldre utgaver så syter dem jaggu over det og...

 

Hvor mange kommentarer i denne tråden er positive? Hva tenker egentlig folk når de ser en MS-nyhet? "Ooo, en MS-nyhet, nå *må* jeg bare slenge dritt, spiller ingen rolle hva saken egentlig handler om. Hvis jeg bare slenger nok dritt går MS konkurs, Bill blir lei seg og det blir fred i verden."

Lenke til kommentar
I den målgruppen hw.no er i, bør inkompatabilitet med Internet Explorer ikke være noe problem. Jeg går ut ifra at de fleste her som deltar i forumet og ikke bare leser artiklene bruker Firefox, Opera, Safari, Konqueror, Lynx, osv...

I dette forumet er linux-fanboys og MS-bashere drøyt overrepresentert. Når IE8 kommer med svært mye bedre støtte for standarder enn eldre utgaver så syter dem jaggu over det og...

 

Hvor mange kommentarer i denne tråden er positive? Hva tenker egentlig folk når de ser en MS-nyhet? "Ooo, en MS-nyhet, nå *må* jeg bare slenge dritt, spiller ingen rolle hva saken egentlig handler om. Hvis jeg bare slenger nok dritt går MS konkurs, Bill blir lei seg og det blir fred i verden."

 

Det er jo kanskje ikke å merkelig? Iallefall ikke knyttet til IE. Hva har egentlig kommet med av nyheter ved de siste versjonene? Hva har det av funksjoner som ingen andre har? Kodestøtten er fortsatt for dårlig. I tillegg er sikkerhet et eget tema.

 

Hva i heite er grunnen til at 8 blir noe bedre? 7 ble lansert med brask og bram som om det skulle vært en nettleser revolusjon.

Lenke til kommentar
Edit: Utviklerne klager nok på manglende standarder eller feil i IE, men dette er tull - slike ting koder man seg rundt

 

Slike ting skal det ikke være nødvendig å måtte kode seg rundt [...]

 

Skal ikke være nødvendig nei, men nå er realiteten engang slik.

Jeg hater å "hacke" i CSS for å få websiden til å se riktig ut i IE, men realiteten er at man kan ikke velge å overse over 70% av internett.

 

 

I den målgruppen hw.no er i, bør inkompatabilitet med Internet Explorer ikke være noe problem.

 

 

I beg the differ.

 

 

En nettleser jeg må forholde meg til kan jeg likegodt bruke.

 

Har Firefox med Firebug installert, men IE er min daglige nettleser. Foretrekker den rett ig slett. Kall det personlige preferanser.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de relativt happie amatoerbrukerne av IE7.

MEN det som irriterer meg ganske mye ar at naar lesern krasjer (og det gjoer den litt for ofte - noen som sa flashdritt) saa gjennopprettes ikke nettleseren med alle fanene man hadde oppe paa crashtidspunktet men kun startsiden.

Dette forstaar jeg fungerer fint i FF3.

Er dette noe som vil bli implementert i IE8?

Endret av maypenray
Lenke til kommentar
Jeg er en av de relativt happie amatoerbrukerne av IE7.

MEN det som irriterer meg ganske mye ar at naar lesern krasjer (og det gjoer den litt for ofte - noen som sa flashdritt) saa gjennopprettes ikke nettleseren med alle fanene man hadde oppe paa crashtidspunktet men kun startsiden.

Dette forstaar jeg fungerer fint i FF3.

Er dette noe som vil bli implementert i IE8?

Ja, IE8 skal gjenopprette sesjoner som kræsjer.

Lenke til kommentar
Jeg er en av de relativt happie amatoerbrukerne av IE7.

MEN det som irriterer meg ganske mye ar at naar lesern krasjer (og det gjoer den litt for ofte - noen som sa flashdritt) saa gjennopprettes ikke nettleseren med alle fanene man hadde oppe paa crashtidspunktet men kun startsiden.

Dette forstaar jeg fungerer fint i FF3.

Er dette noe som vil bli implementert i IE8?

 

Installer IE7Pro så får du all funksjonalitet som du mangler, og ender opp med en browser mer brukervennlig enn Fx, etter min mening.

Lenke til kommentar
en annen ting er vel at IE8 er i beta fasen ??

 

bruker bare IE jeg, har testa FF og opera og all mulig møkk jeg har funnet rundt om kring men IE er den jeg altid har måttet vende tilbake til og er i grunn den jeg liker best.

 

Ie er en enkel og grei nettleser sånn sett. Men for oss som ønsker oss litt mer funksjoner enn favoritter mangler den alt.

 

Det som er mitt største moment mot å ikke bruke den er sikkerhetsaspektet. Alle nettlesere har hatt sine feil, men denne topper tronene elegant.

 

Derfor stoler man ikke mer på IE, de har rett og slett bevist i 7 versjoner at den er ubrukelig.

Lenke til kommentar
I den målgruppen hw.no er i, bør inkompatabilitet med Internet Explorer ikke være noe problem. Jeg går ut ifra at de fleste her som deltar i forumet og ikke bare leser artiklene bruker Firefox, Opera, Safari, Konqueror, Lynx, osv...

I dette forumet er linux-fanboys og MS-bashere drøyt overrepresentert. Når IE8 kommer med svært mye bedre støtte for standarder enn eldre utgaver så syter dem jaggu over det og...

 

"svært mye bedre støtte for standarder"... joda, kan forsåvidt ikke si noe på akkurat det, IE8 er en betydelig forbedring fra IE6/7, men det eneste som teller på svaret er om det er bra nok - og der er svaret et definitivt nei! Listen over ny standard-funksjonalitet i IE8 er knapt større en fra FF 3.0 til 3.1 på tross av at IE8 vil ta over tre ganger så langt tid å lansere! IE7 og FF2 ble begge sluppet oktober 2007, FF3 ble sluppet for to måneder siden, fem måneder før IE8 kommer og allikevel inneholder FF3 langt mer nytt enn hva IE8 vil komme til å gjøre.

IE sin "satsing på webstandarder" kan i beste fall kalles en begrensning av frakjøringstempoet de andre nettleserne holder - når IE lå fullstendig dø i over fem år holder ikke det i det hele tatt!

 

Hvor mange kommentarer i denne tråden er positive?

 

Uten at jeg har fulgt helt med sier jeg "altfor mange" og samtlige er fra personer som mangler kunnskap om hvor store IE sine mangler virkelig er og hvor stor skade disse manglene gjør på muligheten på å lage bra websider effektivt.

 

Hva tenker egentlig folk når de ser en MS-nyhet?"

 

"MS-nyhet" blir vel off-topic, men bytter vi til "IE-nyhet" kan jeg jo vertfall svare for meg: Det dannes et villt håp om at MS garanterer at IE9 skal slippes i 2010 og da være fullt på høyde med ledende nettlesere uansett hva det måtte kreve, eller at markededsandelene til IE magisk har forsvunnet de siste dagene slik at IE kan ignoreres i videre webutvikling.

 

Ooo, en MS-nyhet, nå *må* jeg bare slenge dritt, spiller ingen rolle hva saken egentlig handler om.

 

Ååååh, kritikk av Microsoft, er det mulig!? Det er pokka nødt til å være grunnløs drittslenging - sikkert fra hårete fanatikere rett fra pingvin-kirka!

 

Hvis jeg bare slenger nok dritt går MS konkurs, Bill blir lei seg og det blir fred i verden."

 

Bill er en særdeles smart mann som garantert vil klare seg uavhengig av Microsoft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...