Gå til innhold

Canal Digital tester nye hastigheter? (40Mbit/s download)


Anbefalte innlegg

Jeg har MEGA AKTIV 16000/3200.

 

Testet ftp download i dag fra uninett, og fikk følgende resultat:

 

 

-------------

100%[====================================>] 652,449,792 4.13M/s ETA 00:00

 

08:35:24 (4.13 MB/s) - `CentOS-5.2-x86_64-bin-1of7.iso' saved [652449792]

 

real 2m31.000s

-------------

 

 

To og ett halvt minutt på en full-CD-iso. Nice.

 

Edit: Jeg fikk opp til 5.4 MegaBytes/s til tider. Det er hele 42Mbit/s i nedlastingshastighet. Noen bedre? :p

 

 

Noen som kjenner til dette?

Endret av DrPhlux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette kan bli spennede, dette betyr jo at de har fått opp euroDOCSIS 3.0 systemene ;* håper uploaden også øker ;)

 

Imotsetning til "men uploaden sank ned til 2800 (fra 3500)"

 

Så nå håper jeg at de får rævva i gir, og slipper nye hastigheter snart :)

 

Har snakket med canaldigital. 50/2.5 mbit linjen skal lanseres i mnd. skiftet november/desember. jeg håper det blir før, men som vanlig er kundeservice like godt innformert som en russisk same.

Lenke til kommentar
Dette kan bli spennede, dette betyr jo at de har fått opp euroDOCSIS 3.0 systemene ;* håper uploaden også øker ;)

 

Imotsetning til "men uploaden sank ned til 2800 (fra 3500)"

 

Så nå håper jeg at de får rævva i gir, og slipper nye hastigheter snart :)

 

Har snakket med canaldigital. 50/2.5 mbit linjen skal lanseres i mnd. skiftet november/desember. jeg håper det blir før, men som vanlig er kundeservice like godt innformert som en russisk same.

 

Gah, snakket med de før i sommer og da sa de at det kunne skje ting ganske snart etter sommerferien. Kjedelig om vi må vente så lenge..

Lenke til kommentar

Får håpe de også kommer med noen mulighet for raskere upload :)

Da er det stor sjanse for at jeg forlater NGT :p

 

Men er det noen som vet noe om at det er kun noen som kan få det ?

 

I nabolaget vårres så har det denne statusen :

Canal Digital oppgraderer kabelnettet i deres område slik at deres husstand kan benytte Internett via kabelnettet. Området er estimert til å være klart 31.08.2008. Du vil få levert produktet innen 4 uker etter denne dato.

 

Men betyr det at de innstalerer gammelt utstyr eller nytt som støtter euroDOCSIS 3.0 ?

 

Hva tror dere ?

 

 

mvh

-Djgunnah

Lenke til kommentar
Har snakket med canaldigital. 50/2.5 mbit linjen skal lanseres i mnd. skiftet november/desember. jeg håper det blir før, men som vanlig er kundeservice like godt innformert som en russisk same.

 

Aaargh, for en tragisk upload! Man har jo mulighet for 5 mbit da....men allikevel. 50/2.5!!

Typisk Telenor å holde igjen så lenge som mulig. Virker ikke som de er interessert i å ta opp kampen mot fiber i det hele tatt, måtte de miste mange kunder.

Skjønner ikke problemet med å gi en skikkelig upload, slik som de skryter i nyhetsblekkene sine om at coax er minst like bra (!!) som fiber.

Ble vel så mye bråk om strupingen de drev med på fildeling, at dem heller prøver å bli kvitt problemet med å gi elendig upload istedet. Telenor på sitt beste. Jeg skal vekk så fort det byr seg noe bedre.

 

MVH

 

Tommy

Endret av TommyL
Lenke til kommentar
Har snakket med canaldigital. 50/2.5 mbit linjen skal lanseres i mnd. skiftet november/desember. jeg håper det blir før, men som vanlig er kundeservice like godt innformert som en russisk same.

 

Aaargh, for en tragisk upload! Man har jo mulighet for 5 mbit da....men allikevel. 50/2.5!!

 

Jeg skjønner Telenor og de andre aktørene veldig godt jeg.

Grei måte å holde igjen ulovlig fildeling på.

 

Hvor ofte _trenger_ du virkelig høy upload?

Lenke til kommentar

Nåja, det har du jo selvfølgelig rett i...ikke så ofte jeg trenger 25 eller 50 mbit ut...men jeg har lyst på allikevel.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor dette skal være et så forbasket stort problem for CD når alle fibertilbyderne gir 25 mbit ut uten å mukke?

Spesielt etter alt skrytet dems om at de har fiber frem til sentral, så coax er like bra som fullfiber bla bla bla(som vi alle vet er bare bullshit)?

Hører jo ikke annet enn klaging om fildeling fra den kanten, kan ikke si jeg har hørt så mye syting fra verken NGT, Lyse, Bluecom eller de andre.

 

Å konkurrere har aldri vært Telenors sterke side...red kanskje litt for lenge på monopolbølgen.

 

MVH

 

Tommy

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

I dag var det en Realcom arbeider utenfor blokka vår og skulle byttet boksen som alle kablene kommer inn i, grunnen var at dem skulle bytte ut utstyret som satt inni og det nye utstyret tok mer plass så derfor måtte dem opp med ny boks. Han mente at vi ville få raskere internett, det var det han tippet, så kanskje lys i tunnelen for meg og da? Har i dag 16000/3200 linjen fra dem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...