Gå til innhold

Canal Digital tester nye hastigheter? (40Mbit/s download)


Anbefalte innlegg

Hei dere ;D

 

Idag kom det en canal digital mann på døren, var ikke hjemme men han la igjen en lapp på døren!

Skal skrive av det mest viktige :

 

Vi har oppgradert kabel-tv nettet der du bor!

 

Du kan nå få tilgang til et moderne bredbåndsnett som, i tilleg til dagens tv-tilbud, kan benyttes til å motta internett og IP-telefoni via kabel-tv nettet. Oppgraderingen gjør at husstanden er godt rustet for dagens og fremtidens produkter og tjenester, og kan motta alt dere trenger av tv og brebåndstjenester via en og samme brebåndskabel.

 

Så har jeg fjernet litt info om tilbud greier (Kombinert Tv/HD dekoder tilbud greier)

Produkt:--Hastighet (kbps)--- Pris pr /mnd

 

MINI-------900/900-----------Kr 197,-

MIDI-------5000/900----------Kr 347,-

MAXI-------10000/1800--------Kr 447,-

MEGA-------20000/1800--------Kr 547,-

GIGA-------50000/1800--------Kr 1490,-

 

 

Interesse \ spørsmål

Ta kontakt med

"Selger"

(Fjernet navnet siden det er sikkert lokal selger)

Brev slutt

 

Kan ikke skjønne at eller om folk vil betale så mye for GIGA

Det er jo en helt vanvittig pris !

Hvis det hadde vert 25000 kbps i upload så KAAAANNNNSKJE ...

men fortsatt dyrt!

 

Og hvis noen lurer så ønsker jeg høyere uppload pga backup, og server tjenester til meg selv, genialt når mine foreldre er skilt og jeg har alle serverene en plass. *WANT HIGHER UPLOAD*

Ikke torrent!

 

Jeg tror uansett jeg går over til canal digital fordi jeg får iallefall 3600 i upload mot NGT`s 1000 nå !

 

-Djgunnah

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er hovedsaklig grunnen til lav upstream, det det tidligere var snakk om var og sperre fildeling, noe som blir ganske umulig.. så dette ble løsningen etter som jeg forstod det ^^

Den begrensningen du skisserer, gjelder jo både upstream og downstream, så den forklarer jo ikke at det må være en forskjell.

 

Jo, det gjør nokk det. Om CD øker upstream vil flere sette på konstant fildeling, i form av torrent. dette vil kreve for mye, som du skjønner. Men, når de bare har høy downstream, så vil det ikke kreve så mye, da ferre vil benytte seg av torrent på samme måte.

Jeg er selv for, det at de skal blokere torrent i mindre mengder, slik at en bare kan laste ned, eller ha begrensede hastigheter. Men, mener først og frems at de burde benytte seg av flere noder, da det er en selvfølge at det de har nå er alt for lite.

Lenke til kommentar

50 mbit ned og 1.8 (!!!) mbit opp....til en pris av nesten 1500 kroner i mnd.

Røyker de crack der inne hos Canal Digital eller?

 

Hvis de får flere kunder på Giga abbo enn en håndfull, kommer jeg til å bli meget overrasket. Meg får de ihvertfall ikke, det er helt sikkert. Håpløst av Telenor som vanlig.

 

MVH

 

Tommy

Lenke til kommentar

jeg sendte en mail til Canal Digital og spurte om de manuelt kunne oppgradere til 20mbit, eller om jeg måtte vente til det skjedde automatisk..

 

Fikk svar i dag:

 

 

Hei!

Takk for din henvendelse.

 

Da må du rett og slett bare resette modemet ditt.

 

 

Med vennlig hilsen

xxx

Canal Digital

 

Har nå prøvd å trykke inn reset knappen, holde inne i 10 sekunder og tatt ut strømmen, holde inn reset knapp mens jeg setter inn strømmen og venter i 6 sekunder..

 

Sitter fortsatt på 16mbit..

 

Flere som kan prøve dette "trikset" (Restore factory settings) og se om det fungerer, evnt si hvordan de gjorde det?

Lenke til kommentar
Trenger man ikke og restarte modem? :)

 

Jeg måtte restarte /resette modemet før jeg fikk opp hastigheten.

Hadde fra før 8 Mbit. Etter resett så fikk jeg 10 Mbit

Trakk ut strømkabelen trykket inn resettknappen satt in kabelen og slapp resettknappen Når lyset på modemet kom tilbake. (oppskriften ifølge CD)

Skal bli spennende å se om det vil bli merkbart med 2 Mbit mer..

Lenke til kommentar
Trenger man ikke og restarte modem? :)

 

Jeg måtte restarte /resette modemet før jeg fikk opp hastigheten.

Hadde fra før 8 Mbit. Etter resett så fikk jeg 10 Mbit

Trakk ut strømkabelen trykket inn resettknappen satt in kabelen og slapp resettknappen Når lyset på modemet kom tilbake. (oppskriften ifølge CD)

Skal bli spennende å se om det vil bli merkbart med 2 Mbit mer..

Veldig merkbart her i alle fall :)

Lenke til kommentar
Trenger man ikke og restarte modem? :)

 

Jeg måtte restarte /resette modemet før jeg fikk opp hastigheten.

Hadde fra før 8 Mbit. Etter resett så fikk jeg 10 Mbit

Trakk ut strømkabelen trykket inn resettknappen satt in kabelen og slapp resettknappen Når lyset på modemet kom tilbake. (oppskriften ifølge CD)

Skal bli spennende å se om det vil bli merkbart med 2 Mbit mer..

Veldig merkbart her i alle fall :)

Ja merker det vel her også. blir litt mer sprut i surfinga.

Skal teste litt mer senere med litt tyngre nedlastning..

Lenke til kommentar
jeg sendte en mail til Canal Digital og spurte om de manuelt kunne oppgradere til 20mbit, eller om jeg måtte vente til det skjedde automatisk..

 

Fikk svar i dag:

 

 

Hei!

Takk for din henvendelse.

 

Da må du rett og slett bare resette modemet ditt.

 

 

Med vennlig hilsen

xxx

Canal Digital

 

Har nå prøvd å trykke inn reset knappen, holde inne i 10 sekunder og tatt ut strømmen, holde inn reset knapp mens jeg setter inn strømmen og venter i 6 sekunder..

 

Sitter fortsatt på 16mbit..

 

Flere som kan prøve dette "trikset" (Restore factory settings) og se om det fungerer, evnt si hvordan de gjorde det?

 

Jeg måtte ringe CD og be de oppdatere hastighetsprofilen min manuelt. Det foregår ved at kundebahndler resetter profil samt restarter modemet. Etter det fikk jeg 20mbit isteden for 16 som jeg hadde. Tok bare 2 min.

Lenke til kommentar

Har prøvd resetting x antall ganger nå, uten hell..

 

Dere som nå har 20mbit, hvor raskt laster dere ned nå? Jeg makser som jeg alltid har gjort på 16mbit på 1.92 \ 1.93mb pr sec!

 

 

ta ned en fil fra ftp.uninett.no f.eks

 

 

EDIT: Har tydeligvis ikke holdt reset knappen inne lenge nok! :)

Laster nå ned på 2.2 \ 2.3 mb i sec, og laster opp på 215kb/s

 

Hadde forventet meg noen hundre kilobyte pr sec mere ned, får dere andre samme speeden ?

Endret av Snoft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...