Bruktbilen Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 For å hindre at det blir alt for mange små tråder med spørsmål så kan de heller samles. Spør det du lurer på så kan de som vet svaret svare deg >.> Du finner også en god del svar på www.warhammeralliance.com sine forum.
Skrekkugle Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Har ett par spørsmål, men er ikke sikkert det er så lett å svare såpass tidlig.. Er det stor forskjell på PvE og RvR gear? Er man utelukket fra PvE raids hvis man bruker RvR utstyr og omvendt? Hvordan virker spillerne til nå? Hyggelig miljø, eller fullt av wow shitkids? Blir det vanskelig å finne seg en guild i dette spillet? Er det høye krav til gear for å bli med i en guild? Ettersom det er et RvR spill der antall spillere er viktig for å eie fienden ville jeg tro guilder er ganske rause med rekrutteringa.. Eller er jeg helt på jordet nå? Takker for alle svar
Bruktbilen Skrevet 19. august 2008 Forfatter Skrevet 19. august 2008 Er det stor forskjell på PvE og RvR gear? Er man utelukket fra PvE raids hvis man bruker RvR utstyr og omvendt? Nei, du er fortsatt god i PvE selv om du har Renown(pvp) gear, det er ikke noe utelukkende med gearet du får, det gjør deg bedre overalt. Hvordan virker spillerne til nå? Hyggelig miljø, eller fullt av wow shitkids? Umulig å si, har mine anelser hvor folk skal dra, men får vente til vi får høre reglene for de gitte serverene. Blir det vanskelig å finne seg en guild i dette spillet? Er det høye krav til gear for å bli med i en guild? Ettersom det er et RvR spill der antall spillere er viktig for å eie fienden ville jeg tro guilder er ganske rause med rekrutteringa.. Eller er jeg helt på jordet nå? Finnes mer enn nok av guilds, enkelte finner folk før spillet starter, andre lager guilds når spillet blir gitt ut, alt fungerer. Kommer nok til å bli enkelt å finne en guild å bli med i. I WoW hadde jeg ikke en guild når jeg startet, joinet en random guild og den var topp. Denne gangen har jeg blitt med i en guild før vi starter, får se hvordan det går.
Zappy Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 (endret) Det vil nok være guilds som inviter alle og enhver da dette hjelper guildet å levle fortere, mens andre vil være mer eksklusive. Som i alle andre MMOer. Wow shitkids vil det altid være, men måten spillet er bygget opp med public groups, public quests og viktigheten i samarbeid generelt i RvR KAN medføre at folk oppfører seg bedre. Men vi må nok vente å se. Så langt har jeg bare møtt på greie folk (selv om jeg kan bli fustrert over folks udugelighet i RvR). Endret 19. august 2008 av Zappy
Zlash Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Vil det komme opp noen RP servere også? RP server(e) er bekreftet ved launch. Men det er foreløpig usikkert om de vil følge Core, Open eller begge regelsettene.
oophus_3do Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 (endret) Forklar Core og Open rulesets. EDIT: Kan noen forklare meg hva som foregårHER? Kan jo ikke si at det ser så spennendes ut. Men det kan jo skyldes at jeg ikke har spilt det selv. Men hva er det som skal til for å vinne i WAR. Jeg vet jo at man har collition detection og slikt her, men har det noe å si når man kun snakker om "locked targets" og slikt? Hvordan er klassene ballansert opp imot hverandre? Er det slik at det helst går i den samme gamle "stein saks papir" formulaen eller er det noe mer som kan utgjøre utfallet av en slik fight? EDIT2: Har nå lest endel andre previews av diverse betatestere og hvis det er noe de alle klager på så er det hvor liten verdenen er og hvor stort kaos det vil være når alle spillerne blir presset inn i en liten RvR sone i tier4(?). Det ble kaotisk i betaen aleina, så folk er da redde for hvordan det vil være å kunne kjøre PvP ved lansering når man vil se 4x flere personer på en server. Hvordan er mulighetene for å kjøre random PvP forutenom det å joine store zergs? Vil det kun være det å kjøre på med minigames? Hvor stor er egentlig sonen, og vet man om det vil være en open PvP ruleset? En annen ting er klager på "options". Man kan ikke spesialisere seg så mye fra andre personer ettersom skill-treene er halvparten så store som WoW sine, stemmer dette? Det sies også at enhver klasse til slutt kun vil bruke 5-6 abilities som kommer av dette... ? Som nevnt over så blir det også sakt at spillet mangler responsive og reaksjons elementer i sin PvP, noe som jo er litt negativt med tanke på at dette skal være et spill fokusert på PvP og da helst "player skill" som følger med. Er det noen spillere som faktisk har tatt seg ut i beta for å være en spiller med "skill"? Og finnes det/har det kommet ut noe bra på youtube som kan gi oss som ikke har prøvd det et hint og et snev av håp når det gjelder dette? Endret 20. august 2008 av o(O)phus
Zlash Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 (endret) EDIT: Kan noen forklare meg hva som foregårHER? Dette er hva som skjer når en svært dårlig/ny betatester spiller Chosen mot en litt bedre warrior priest. Begge gjør fysisk skade, og begge tåler mye fysisk skade. Presten ser du klarer å heale bort mesteparten av skaden han mottar, men måtte bruke en moral evne for å overleve ser det ut til. Det er også slike videoer som viser at spillet ikke er beregnet for 1vs1. I 1vs1 så går det meste på stein, saks, papir. I større grupper så har du klasser som utfyller dine egne svakheter og det hele går mer over til å gå på taktikken til gruppen som helhet. EDIT2: Har nå lest endel andre previews av diverse betatestere og hvis det er noe de alle klager på så er det hvor liten verdenen er og hvor stort kaos det vil være når alle spillerne blir presset inn i en liten RvR sone i tier4(?). Det ble kaotisk i betaen aleina, så folk er da redde for hvordan det vil være å kunne kjøre PvP ved lansering når man vil se 4x flere personer på en server. Kan ikke se at noen har kommentert problemer med dette. I beta så har vi omtrent akkurat passe med folk for å fylle en T4 RvR sone. Det finnes også 2 andre T4 RvR soner som stort sett har vært tomme. Det er ikke nok folk i beta til å fylle 3 RvR soner. Hvordan er mulighetene for å kjøre random PvP forutenom det å joine store zergs? Vil det kun være det å kjøre på med minigames? Hvor stor er egentlig sonen, og vet man om det vil være en open PvP ruleset? Tja, Warhammer/DaoC har alltid dreid seg rundt store kamper (les zerg). I spesielt ett kart er det ikke noe annet som nytter en å dytte frontlinjer med kollosale zerger. Her starter faksjonene på hver sin side av kartet og de møtes på midten i en ganske episk tautrekking. I de fleste kart kan små grupper løpe rundt bak linjene til fienden og ta over BO's (battlefield objectives) eller foreta snikangrep på folk som løper tilbake fra spawn. Praag er spesielt bra for dette. RvR sonene er store. Vannskelig å sammenligne det med noe annet egentlig. Tar meg nok rundt 4-5min med hesteridning fra å komme meg fra ene siden i Praag til den andre f.eks. En annen ting er klager på "options". Man kan ikke spesialisere seg så mye fra andre personer ettersom skill-treene er halvparten så store som WoW sine, stemmer dette? Det sies også at enhver klasse til slutt kun vil bruke 5-6 abilities som kommer av dette... ? Spesialiseringen fungerer ikke på samme måte som i WoW. Man har først taktikker som kan enten buffe en stat, gi en sekundær effekt til en evne o.l. Man kan deretter buffe stats med RRpoints (pvp level). Man har også egne morale evner som man kan bytte mellom. Disse får man kun mulighet til å bruke etter at du har kjempet (hvert i "combat") i Xsekunder/minutter. Man har etter dette en slags talent tre. Hver klasse har tre stykker, men de fungerer ikke i nærheten av det som er i WoW. For hvert poeng du setter i hvert av dem så forbedres ALLE dine evner innenfor det treet med 2%. Samt at hvert tree har 2taktikker, 3evner og en lvl 4morale. Men akkurat som WoW vil det nok bli visse cookiecutter valg som blir de mest populære. Som nevnt over så blir det også sakt at spillet mangler responsive og reaksjons elementer i sin PvP, noe som jo er litt negativt med tanke på at dette skal være et spill fokusert på PvP og da helst "player skill" som følger med. Er det noen spillere som faktisk har tatt seg ut i beta for å være en spiller med "skill"? Og finnes det/har det kommet ut noe bra på youtube som kan gi oss som ikke har prøvd det et hint og et snev av håp når det gjelder dette? Nå vet jeg ikke helt hva du mener. Først og fremst er det mange som ikke liker spillet da det ikke er like gavmildt mot individuelle skills. Det er begrenset med CC evner. Istedet må grupper fokuserere på å minimere og maksimere skade. Du spammer ikke polymorph/fear og stæsj for å holde spillere ute av kampen. Du debuffer dem med -50%dmg og får en tank til å gi deg en +50% mitigation buff og lar dem slå til de blir grønn i trynet før de (hvis de har et minimum av skill) bytter mål og gjøre noe mer fornuftig. Du kan selv gå igjennom klassene på http://www.wardb.com/ Dette er dog lvl 31 evner. Endret 20. august 2008 av Zlash
Skrekkugle Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Har et par spørsmål til Skumleste gjennom en eller annen review jeg ikke finner igjen, men der stod det noe om instancer. Rakk ikke lese noe på det. Derfor lurer jeg på om soner/byer, dungeons og rvr soner er instanced? Er det sånn Conan tull? Noe annet jeg lurer på er, hvor viktig er det å levle i sin egen sone? Ganske sikker på at jeg og kompisen ikke velger samme rase.. Er det mye rasebaserte quest lines i starten? Og hvordan er det med quest rewards? Har sett at mye av looten er klassespesifikk. Får man da kun Chaos loot av quests hvis man tar med goblinen sin til chaos startområdet?
Zappy Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Hele verden er åpen, inkludert byer, dungeons og rvr soner. Scenarioes er instancer og noen dungeons. Det er helt likegyldig hvor man levler. Quester gir class spesifikt loot uansett.
Zlash Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 (endret) Hele verden er åpen, inkludert byer, dungeons og rvr soner. Scenarioes er instancer og noen dungeons. Det er helt likegyldig hvor man levler. Quester gir class spesifikt loot uansett. Dette er feil. Alle hovedbyene er instansert (til gjengjeld er det egne "raids" (PQs) som er helt åpne i byene. F.eks. er det ikke uvanlig å se raidbosser løpe rundt i gatene å slakte folk som er afk, de er veldig trege så lett å unngå så lenge man følger med, men kan fort bli et irritasjonsmoment før noen tar seg tid til å sette opp noen grupper for å ta dem ned. Byene er også rundt 4ganger større en f.eks. Stormwind. Alle "tiers" er instansert. Dette betyr at man vil møte på loadescreen når man beveger seg fra lvl 1-11 --> 12-20 --> 21-30 og 31-40 sonene. Så når man lvler opp må man igjennom iallefall tre instanser for din egen rase. Her må du derimot ikke snakke med en "NPC" for å forflytte deg fra den ene til den andre. Blir mer som at du følger en vei opp i fjellene hvor du plutselig ser en farget flamme på bakken. Når du krysser denne vil du loade neste instanse, men alt vil se helt likt ut. Dvs du vil fortsatt være på samme veien opp i fjellene. Ser du deg bakover vil se de områdene du kom fra etc. Så det "føles" ikke så lukket som det er i f.eks. AoC. Samme gjelder også for andre raser, så hvis du er en dark elf, men skal til greenskin sonene må du bytte instanse. T4 (lvl 40) områdene er instansert mellom rasene. Men du kan fint ri mellom alle T4 chaos områdene helt uten loading. Skal vel være mulig å ri helt fra porten til Aldorf (hovedbyen til order) til porten av Inevitable City (hovedbyen til Chaos) uten noen instanser. Dette blir vel totalt 7soner hvis jeg ikke har regnet feil. Skal du derimot komme deg til dvergeland må du fly(bytte instanse). Til gjengjeld finnes det svært få "raids" som er instansert. Det meste går i "Public Quests" som er åpne for alle. Det nærmeste man kommer til instansert PvE er raids. Her må man loade fra "World Map" til raidet (ved å f.eks. gå inn i en hule), men denne instansen er åpen for alle fra din faksjon. (Altså Order har sin, Destruction har den andre). Dvs, hvis du gjør en boss så kan absolutt alle på laget ditt være med på å ta ned bossen. Det er ikke slikt at guilds har sine private instanser som man finner i WoW. Endret 20. august 2008 av Zlash
Skrekkugle Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Men alle som spiller på serveren er i samme "instance" av samme sone? Dette blir vel mer som Morrowind der du loader nye områder utover. Dette er jo helt greit seff Hmm så hvis jeg er greenskin og kompisen er dark elf, kan vi ikke spille sammen end game? Mulig jeg misforstod litt...
Zlash Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 (endret) Men alle som spiller på serveren er i samme "instance" av samme sone? Dette blir vel mer som Morrowind der du loader nye områder utover. Dette er jo helt greit seff Hmm så hvis jeg er greenskin og kompisen er dark elf, kan vi ikke spille sammen end game? Mulig jeg misforstod litt... Det finnes ikke flere kopier fra samme instanse. ENESTE unntaket er større raids hvor Order har sin instanse og destruction har den andre. Det er også ved svært spesielle hendelser at det opprettes to instanser i hovedbyene hvis fienden klarer å "vinne" byen. Da vil det angripende laget få en PvE versjon av byen hvor de får mulighet til å angripe kongen, mens det forsvarende har tapt og må begynne å bygge opp byen sin igjen. Det er fortsatt litt uvisst hvordan dette kommer til å fungere. Godt mulig at det blir forandret etterhvert. Tviler på at noen kommer til å klare å komme så langt på iallefall 6mnd uansett. Så vidt jeg vet har ingen klart det i beta uten hjelp fra devs. Det kan derfor ikke sammenlignes med AoC eller tilogmed WoW når det snakkes om en "sømløst" verden. Guilds/grupper som raider instanser vil alltid være i en kopi i WoW, mens et annet guild kan gjøre det samme men være i en annen kopi etc. I WAR (bortsett fra nevnte eksempler) er alle på samme sted og i akkurat samme instanse. Dere kan fint spille sammen, men en av dere må fly til den andre (og dermed også bytte instanse). Akkurat som at I WoW så må man ta båten over til darnasussussus () for å spille sammen med en alv. Endret 20. august 2008 av Zlash
ntls Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 God tråd! ^^ Men jeg må nesten slutte å lese mer, ettersom jeg vil heller utforske dette selv og forhåpentligvis bli positivt overrasket over features og system Husker alt for godt hvordan det var å spille WoW på release dagen uten å ha spilt mmorpg før ^^
Skrekkugle Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Er det sånn at hvert område har 4 tiers? Altså, det området man starter å levle i har 4 tiers, så blir man level et eller annet og flytter seg til neste område og der har du 4 nye tiers? Eller er det 4 tiers gjennom hele spillet? Hadde vært litt rart ettersom man ikke kan gå tilbake uten å bli en kylling
Zlash Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 (endret) Er det sånn at hvert område har 4 tiers? Altså, det området man starter å levle i har 4 tiers, så blir man level et eller annet og flytter seg til neste område og der har du 4 nye tiers? Eller er det 4 tiers gjennom hele spillet? Hadde vært litt rart ettersom man ikke kan gå tilbake uten å bli en kylling Nei. Man starter i tier 1 og går ikke videre til tier 2 før man har beveget seg til lvl 12-20 områdene. Men som lvl 1 kan du godt spasere inn i tier 4 sonene. Men du får ikke akkurat gjort noe som helst der. (Merk at i open beta vil de sannsynligvis låse bort tier 3 og 4, så blir begrenset med utforskning som blir mulig) Og ja, hvis du spiller på en Open server blir du gjort til en kylling hvis du beveger deg nedover i tiers. På Core server gjelder ikke dette og du kan fint drive med PvE, hjelpe guildis som er lenger ned osv. Det er også noe som heter "Chapters". Det er ca 20 chapters for hver rase og de er områdebestemt. Når du kommer til et nytt chapter så får du mulighet til å lese litt historie fra området du er i osv, samt finne ut hva slags stæsj du kan få ved å gjøre Public Quests. Det er i det hele tatt svært enkelt å komme inn i warhammer historien ettersom alt du gjør og alle personer, mobs og ting du trykker på vil åpne sider i ToK (boken din) som forteller litt om det du kjemper mot, hvorfor din faksjon hater/misliker de, hva de har gjort osv. Du kan selvsagt ignorere dette hvis du ønsker. Endret 20. august 2008 av Zlash
McMental Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Her er en god writeup om Warhammer. burde svare på det meste. *Warning, great wall of text +5*
privinius Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Koster det noe for å starte guild? Kan man starte guild på lvl 1?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå