Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin vil ikke starte. Vifter går men ingen bilde eller pip.


Anbefalte innlegg

Jeg har gått tom for muligheter. Jeg har fjernet ram, skjermkort, harddisker/cd-dvd roms med strøm og trådløst pci kort. Fortsatt starter strømforsyningen og viftene går som normalt. Men den vanlige post bioslyden som sier at den booter/maskinen fungerer er ikke å høre og ingen bilde på skjermen. Selv med annet skjermkort.

 

Hva bør jeg gjøre nå?

 

Asus A8N sli premium

AMD athlon 64 3200+ (2.2 ghz)

1024 MB ram

Geforce 7700GT (256) / Ati radeon hd????

250 gig hdd sata + 40 gig ide

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det samme skjedde med min maskin og det var hovedkortet som var gåent. Hvis det ikke kommer noen pipetoner i det hele tatt så kommer ikke hovedkortet så langt i oppstarten at BIOS begynner å sjekke systemet. Hadde det vært noe feil med prosessoren så ville det ha kommet en serie pipetoner.

Lenke til kommentar

Hadde tilsvarende problem selv, i mitt tilfelle var det CPU som var gåen.

 

Tydelig vis får kortet strøm når du trykker på "power" knappen (som blir direkte viderekoplet til PSU som slår på alle "railene") men når BIOS venter på at CPU skal begynne å behandle "regenstykkene" sine skjer ingenting om CPU er gåen og maskinen står deer bare med strøm på alle kablene men ingenting mer.

 

(Ellers ser jeg folk også har hatt ligenede problem med dårlig hovedkort, men prøv med en ny/lånt CPU først. Det er mer sansynlig dette, pluss det er letter å teste/bytte enn hovedkortet og, så tilogmed om det skulle være feil har du ikke demontert for mye, og skaffet der enda mer ekstra jobb...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...