Gå til innhold

Bærbar data på skolen, LÅST


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Begynner på VGS Neste år og bare lurer på noen godtar de serrgjøst ikke private PC'er noen steder?

 

joda, jeg er bare superheldig og har havna i IT Helvette

 

Serr, kunne vi ikke bare fått en skrivemaskin? kan jo ikke gjøre noe mere med den enn å skrive, kanskje høre på musikk i media player 7-8 :(

Endret av Hellbuster
Lenke til kommentar

så egentlig tvinger de dere til å kjøpe en datamaskin som dere ikke ønsker og det er de som alene har administratorrettigheter, slik at dere kaster bort et par tusen kroner bare fordi dere blir tvunget.

kontakt dine foreldre om dette og be dem om hjelp til å si at du ikke ønsker å kjøpe den pc'n av den grunn at du blir presset til å kjøpe et produkt du ikke vil ha og vil heller bestemme selv hvilken pc du vi kjøpe.

 

gjør som min klasse i fjor gjorde når de klagde på et eller annet, kontakt avisan og få dem til å lage en reportasje

Lenke til kommentar
Går du IT linja? :O Og har en slik PC?!

 

Nei, mente bare at det er et helvette for oss IT intereserte, her kommer jeg å tenker jeg skal kose meg med en stor fin mac, også får jeg en sånn pc dumpa i fanget og kan ikke gjøre meere med den en å skrive og lage regnestykker :(

 

så egentlig tvinger de dere til å kjøpe en datamaskin som dere ikke ønsker og det er de som alene har administratorrettigheter, slik at dere kaster bort et par tusen kroner bare fordi dere blir tvunget.

kontakt dine foreldre om dette og be dem om hjelp til å si at du ikke ønsker å kjøpe den pc'n av den grunn at du blir presset til å kjøpe et produkt du ikke vil ha og vil heller bestemme selv hvilken pc du vi kjøpe.

 

gjør som min klasse i fjor gjorde når de klagde på et eller annet, kontakt avisan og få dem til å lage en reportasje

 

HAHA, mamma mener at <<Denne pc'en skal du bare bruke til skolearbeid, så da trenger du ikke kunne installere masse rart på den!>>

Lenke til kommentar
HAHA greier ikke bruke IE6 sånn serrgjøst xP

 

Og kjøp en laptop til å ha 2 :D

Skal si jeg har tenkt tanken, men da blir mutter'n forbanna + at jeg fortsatt ikke harhelt nokk til en mac. Får bare leve med denne dritten i tre år, og når jeg skal til NTNU så blir det andre boller :)

 

Det jeg vill, er å kvitte meg med den stationære og bare ha én pc jeg jobber/spiller/bruker så slipper jeg maset med å overføre filer og synkronisere sanger/spill osv osv...

 

PS: Portable apps ser lovende ut, gjør klar minnepennen min i dette øyeblikk :)

Endret av Hellbuster
Lenke til kommentar
vis du får den stygge pc'n så installer et annet side operativsystem så du får admin rettigheter, men synes det er rart det der, i fjor fikk vi 4000,- som vi kunne kjøpe pc for

 

Hvis jeg installerer annent opperativsystem blir jeg anklaget for brudd på skolens eiendom, da jeg baer "leier" pc'en i tre år (for full pris) også får vi den etter det.

Lenke til kommentar

Del opp harddisken og installer no kult eller installer linux inside windows ^^

 

EDIT: Eller det går kanskje ikke uten admin?

 

Ta ut hdd'en ta den inn i en vista PC eller XP med oppdelings prog, del hdd'en og installer ett os der å bruk det :F også fjerner du det når du er ferdig ^^

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Men dette programmet du nevnte, er det slik at lærerne kan overvåke elevene "live", og se alt de har, eller er det noe som gir beskjed om noe installeres eller likn.? Og: du har vel ikke tilgang til Run/Kjør-boksen?

 

Jeg ville ihvertfall prøvd meg på dualboot, som nevnt over, og sett om de i det hele tatt merker det.

Lenke til kommentar
Men dette programmet du nevnte, er det slik at lærerne kan overvåke elevene "live", og se alt de har, eller er det noe som gir beskjed om noe installeres eller likn.? Og: du har vel ikke tilgang til Run/Kjør-boksen?

 

Jeg ville ihvertfall prøvd meg på dualboot, som nevnt over, og sett om de i det hele tatt merker det.

Dual boot blir stress,

Xp har jeg ikke cd til, og det er drit å få cracka.

Vista gidder jeg ikke en gang forsåke å kjøre på den pc'en

Linux gidder jeg ikke (har prøvd før, masse tull bla bla bla)

OS X funker ikke.

Lenke til kommentar

Du kan installere windows på nytt med deg som administrator.

Først må du skru ut skruene bak og fjerne batteriet. Du finner fremgangsmåte på hjemmesiden til dell(gjort på en hp, men regner med det er noen lunde likt. Da kommer du inn i bios og kan velge å boote fra windows cden.

Dette funker, gjort det selv.

Endret av jke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...