Leoron Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Atter en gang manglet et par dps til zul aman. Etter 45 min leting er de eneste vi finner en s3 lock og en s2/s3 rogue. Det går ikke lange tiden før vi innser at vi må bryte. Ingen av guttene skjønner noenting av hvordan de skal spille klassen sin. Det viktigste for begge er dps meteret som de ofte poster i chat. Ninja pulls, idiotisk plasserte dots, fearing inn i grupper osv.. /kick Skulle ønske pvp gear ble ubrukelig i pve. Da hadde folk som ville spille pve faktisk måtte lære seg å spille klassen sin litt for å få ok gear. Liker ikke syte, men med dagens ekstremt lette tilgang til epics, så velger veldig mange den korteste veien. Greit hvis du skal spille pvp, men ødeleggende for resten av gruppen i pve. Regner egentlig at dette forblir uforandret i wotlk. Eller?
gamer73 Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Å gjøre wow mer casual-vennlig er det beste dem har gjort i mine øyne:) Men så er ikke jeg på noen måte hardcore-raider (eller hardcore-pvp'er for den saks skyld). Og hvem gir mest penger i Blizzard sin kasse? Jo..casual players Dem dedikerte og hardcore spillerne er fremdeles dem som har det beste gearet. Det er umulig for en casual spiller å få det beste gearet uten å jukse.
Leoron Skrevet 19. august 2008 Forfatter Skrevet 19. august 2008 Tildels enig. De har gjort bra gear mer tilgjengelig, men fremdeles kreves det faktisk at man kan spille klassen sin greit i flere encounters. Og da kan det faktisk virke mot sin hensikt mener jeg.
PSV Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Fortjener ikke bedre når man inviterer welfare folk til ZA. Det at gruppen din hadde tanks derimot får meg nesten alene til å vurdere transfer til din server. Inviterer kun folk som snakker ''formell engelsk'' til mine grupper, samt welfare folk som er over 1600 rating, har aldri hatt minneverdige problemer. Jeg håper dette blir uforandret i WotLK, jeg liker alts, PVE er ikke veldig alt-vennlig. Har gearet opp to chars nå i fullt welfare, fordi jeg ikke orket bygge stein for stein på nytt etter å ha rollet nytt realm.
gamer73 Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 joa du har et poeng, men jeg mener det slik at dem som vil raide etterhvert lærer seg nok til å faktisk kunne gjøre det:) Selv om dem har pvp gear osv...for pvp gear kan være en vei inn i et raiding guild for dem. Dvs dem har bra nok gear til å raide, men dem trenger bare kunnskap...og det kan dem lære av dem i raid-guildet dem joiner:) Jeg raidet i ca et halvt år. 1 til kanskje 2 ganger i uken. Dette var pre-TBC og i hovedsak var det MC og AQ20. Jeg leste aldri noe om raid info elelr noe. Jeg gjorde bare akkurat det raid-leder sa jeg skulle gjøre. Og gjør man det...så er man komemt langt:) Så lærer men å finpusse teknikken sin etterhvert:)
Leoron Skrevet 19. august 2008 Forfatter Skrevet 19. august 2008 (endret) Fortjener ikke bedre når man inviterer welfare folk til ZA. Det at gruppen din hadde tanks derimot får meg nesten alene til å vurdere transfer til din server. Inviterer kun folk som snakker ''formell engelsk'' til mine grupper, samt welfare folk som er over 1600 rating, har aldri hatt minneverdige problemer. Jeg håper dette blir uforandret i WotLK, jeg liker alts, PVE er ikke veldig alt-vennlig. Har gearet opp to chars nå i fullt welfare, fordi jeg ikke orket bygge stein for stein på nytt etter å ha rollet nytt realm. Vi er en gruppe på ca. 25 norske nå, fra 24-34 år som spiller sammen. Vi har faktisk ganske overflod av tanks og healers. Dette gjenspeiles ikke på serveren som jeg føler er ganske fattig på tanks. Sant at pve ikke alltid er pve vennlig. Alt kommer vel ann på hvor mange "venner" man har på serveren. Flere venner gir oftere grupper/raids og boosting osv. Lurt det du sier om rating. skal bruke det neste gang hvis vi er i beita for en dps. Endret 19. august 2008 av beerlover
Zepticon Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Fortjener ikke bedre når man inviterer welfare folk til ZA. Det at gruppen din hadde tanks derimot får meg nesten alene til å vurdere transfer til din server. Inviterer kun folk som snakker ''formell engelsk'' til mine grupper, samt welfare folk som er over 1600 rating, har aldri hatt minneverdige problemer. Jeg håper dette blir uforandret i WotLK, jeg liker alts, PVE er ikke veldig alt-vennlig. Har gearet opp to chars nå i fullt welfare, fordi jeg ikke orket bygge stein for stein på nytt etter å ha rollet nytt realm. Når det gjelder engelsken så blir man fort miljøskadet klarer å motstå det værste men har begynnt å skrive "u" når jeg skal skrive "årntli" engelsk også Men til poenget, PvP items skulle vært BG only. I dag er det plent UMULIG å få groups til noe som ikke har badges of justice, så man kan bare glemme normal instancer. har selv brukt de siste 2 ukene på å få sammen de 6 runsa jeg trengte for exalted med Keepers f time, og det var timevis med spamming i /2 for å skaffe folk.
Gnimmels Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Enig med trådstarter... Hvis folk vil PVPe, så la de gjøre det, og få PVPgear av det. Om folk vil PVEe, så la de gjøre det, og få PVEgear av det! Bør hvertfall ikke gjøre det "lettere" å bli med på raids ved å gjøre PVP først! Det blir bare helt feil i mine øyne. Da får du bare masse folk som spiller PVP, som egentlig ikke har lyst, og som de som faktisk vil spille PVP ikke vil ha med, siden de ikke er dedikerte. Enig med trådstarter... Hvis folk vil PVPe, så la de gjøre det, og få PVPgear av det. Om folk vil PVEe, så la de gjøre det, og få PVEgear av det! Bør hvertfall ikke gjøre det "lettere" å bli med på raids ved å gjøre PVP først! Det blir bare helt feil i mine øyne. Da får du bare masse folk som spiller PVP, som egentlig ikke har lyst, og som de som faktisk vil spille PVP ikke vil ha med, siden de ikke er dedikerte.
jvik Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Ja gid hvor kjipt at noen av de ti millionene som spiller ikke er etter deres standard, med tanke på arena rating og "welfare" utstyr. Virkelig trist altså. Nå burde virkelig Blizzard gå aktivt inn for å gjøre noe!
John Keats Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Ikke se på gear om du inviter folk i PvP-gear, se på rating. Har dem høy rating kan dem spille = problem løst
jvik Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Jepp, høy rating går i samsvar med "skill" - kjøpe rating, spille RMP o.l. er selvføleglig ikke et problem. Ser jeg folk under 2200 flirer jeg bare, og ber de finne seg noen andre grupper.
Cpt Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Det de burde gjøre er og gjøre det like vanskelig og få tak på badgeloot som PvP free epics, slik at man må velge og enten skaffe seg PvP gear, eller PvE, for sånn som det er nå er det mye lettere og få PvP freebies enn PvE bageloot. Dette gjør jo da selvfølgelig saken slik at alle noobs sitte å leecher honor og får seg ugemma PvP epics også går de til en raiding instances med samme gearet og tror de skal gjøre det stor i PvP gear.
mad_arab Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Grunnen til at jeg ønsker at pvp gear skal være ubrukelig i pve, er at jeg ønsker å _slippe_ å spille pvp. Sånn som guildet mitt ligger ann nå, så er S3/S4 chest og head + s2 våpnene bedre enn hva jeg kan få av drops der vi raider (rogue). Håper jeg slipper å grinde tilsvarende gear i WotLK.
PSV Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Grunnen til at jeg ønsker at pvp gear skal være ubrukelig i pve, er at jeg ønsker å _slippe_ å spille pvp. Sånn som guildet mitt ligger ann nå, så er S3/S4 chest og head + s2 våpnene bedre enn hva jeg kan få av drops der vi raider (rogue). Håper jeg slipper å grinde tilsvarende gear i WotLK. Det er jo mer fordi guilden din er ''treig''. Hadde dere begynt å raide i løpet av 2007, hadde dere lett vært nesten ferdig i MH/BT allerede. Dette er du som får svi for at du ikke har vært med fra starten. Ingen tvinger deg til å grinde heller for den saks skyld, du kan følge vanlig progresjon og plukke våpen fra der du raider.
mad_arab Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 (endret) Joda kan plukke med meg søppel fra underveis også, men pvp gearet gjør ganske stor forskjell, spesielt s4 head og chest.. til høyt oppe i bt/mh. Vi er på 4/5 i mh, og 4/9 i bt men jeg har ennå ikke fått noe som erstatter de 4 itemene, og det er etter en kjapp sjekk i regnearket, kun 2 mainhand sword og thats it som er bedre enn hva jeg har fra de bossene vi kan ta. Så jeg kunne funnet ett kjappere guild, men synes ikke vi gjør det så ille... Endret 19. august 2008 av mad_arab
mad_arab Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Og for å presisere.. jeg ønsker ikke at pvp gear blir ubrukelig.. men bare at det blir så lite egnet at det kun er helt ferske chars som har fordel av å bruke det i raid. Rating requirement er en god start.. og å putte enda mer sta/res/crit og stats som er søppel i pve vil også fungere.
likferd Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Hva i alle dager har arena rating med pve å gjøre? "se, jeg klarer å stunlocke og cc'e ihjel noen med mage/rogue teamet mitt, jeg gjør helt sikkert top dps i et raid" ?
mad_arab Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Rating requirement gjør gearet mindre tilgjengelig, så _selv om_ det hadde vært godt egnet for raid, så er det ikke mulig å oppnå for de fleste. Jeg ønsker meg en situasjon der jeg slipper å bruke mye tid på pvp for å forbedre pve-gearet mitt. Rating requirement på 1800+ gjør at det ikke er vits i å prøve engang for min del.
PcT Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Jeg vil påstå at alle over top 20 er minst like gode pve spillere som de med 8/8 t6. Dog freeloaders med av bots, vel det er en annen sak.
John Keats Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Hva i alle dager har arena rating med pve å gjøre? "se, jeg klarer å stunlocke og cc'e ihjel noen med mage/rogue teamet mitt, jeg gjør helt sikkert top dps i et raid" ? Så raske reflekser og evnen til å lynkjapt tilpasse seg uventede situasjoner trengs ikke lenger i PvE? ok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå