Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Utsatt for vold - sliter psykisk


KongKarlsen

Anbefalte innlegg

Gikk på boksing med han før, har også fått han utvist fra klubben....

 

Kan dette ha noe med saken å gjøre? Eller er dette etter at han slo til deg?

 

Jeg håper det løser seg for deg trådstarter, håper du holder oss oppdatert.

 

Det virker som at du har vært fornuftig her, du har anmeldt galskapen slik at han iallefall får en sak på seg. Det kommer til å telle neste gang denne fyren skader noen og blir tatt for det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gikk på boksing med han før, har også fått han utvist fra klubben....

 

Kan dette ha noe med saken å gjøre? Eller er dette etter at han slo til deg?

 

Jeg håper det løser seg for deg trådstarter, håper du holder oss oppdatert.

 

Det virker som at du har vært fornuftig her, du har anmeldt galskapen slik at han iallefall får en sak på seg. Det kommer til å telle neste gang denne fyren skader noen og blir tatt for det. Lykke til!

 

Jeg tok han ganske hardt i ringen når jeg gikk der, men det kan neppe være noe han vil gjøre opp for :S

 

Skal til politiet på torsdag, de skal hjelpe meg litt med de psykiske problemene osv..

 

Denne uken har jeg tilbringt 4 timer hos tannlegen også, så tannen fikses etterhvert hvertfall....

 

Har en iphone jeg har knust glasset på, men har ikke mye lyst å gå te byen og levere den på service....Vet det høres pinglete ut, men jeg tar ingen sjangser.

Lenke til kommentar
Gikk på boksing med han før, har også fått han utvist fra klubben....

 

Kan dette ha noe med saken å gjøre? Eller er dette etter at han slo til deg?

 

Jeg håper det løser seg for deg trådstarter, håper du holder oss oppdatert.

 

Det virker som at du har vært fornuftig her, du har anmeldt galskapen slik at han iallefall får en sak på seg. Det kommer til å telle neste gang denne fyren skader noen og blir tatt for det. Lykke til!

 

Jeg tok han ganske hardt i ringen når jeg gikk der, men det kan neppe være noe han vil gjøre opp for :S

 

Skal til politiet på torsdag, de skal hjelpe meg litt med de psykiske problemene osv..

 

Denne uken har jeg tilbringt 4 timer hos tannlegen også, så tannen fikses etterhvert hvertfall....

 

Har en iphone jeg har knust glasset på, men har ikke mye lyst å gå te byen og levere den på service....Vet det høres pinglete ut, men jeg tar ingen sjangser.

 

Jeg visste at den møkka der ikke tåler en dritt!

Lenke til kommentar
Gikk på boksing med han før, har også fått han utvist fra klubben....

 

Kan dette ha noe med saken å gjøre? Eller er dette etter at han slo til deg?

 

Jeg håper det løser seg for deg trådstarter, håper du holder oss oppdatert.

 

Det virker som at du har vært fornuftig her, du har anmeldt galskapen slik at han iallefall får en sak på seg. Det kommer til å telle neste gang denne fyren skader noen og blir tatt for det. Lykke til!

 

Jeg tok han ganske hardt i ringen når jeg gikk der, men det kan neppe være noe han vil gjøre opp for :S

 

Skal til politiet på torsdag, de skal hjelpe meg litt med de psykiske problemene osv..

 

Denne uken har jeg tilbringt 4 timer hos tannlegen også, så tannen fikses etterhvert hvertfall....

 

Har en iphone jeg har knust glasset på, men har ikke mye lyst å gå te byen og levere den på service....Vet det høres pinglete ut, men jeg tar ingen sjangser.

 

Jeg visste at den møkka der ikke tåler en dritt!

 

Dummeste jeg har hørt... Har hatt iPhone i nesten ett år, og har mistet den over 40-50 ganger i bakken (seriøst). Har både mistet den på asfalt, på torget i byen, noen har tråkket på den. Ingen synlige riper i skjermen!

Lenke til kommentar

føler meg bedre nå.

 

Tenker ikke like mye på det.

Har fått noen folk til å snakke med han slik at det ikke blir replesalier.

Politiet har også sagt at om jeg så mye som merker at det er en trussel, så skal jeg ringe de, jeg kan ringe 112 om jeg vil til og med. Så de er veldig beskyttende osv.

 

Tanna begynner å bli bedre også.

 

Håper bare den drittungen erkjenner straffeskyld når han er på avhør.

Lenke til kommentar

Det gjør han nok ikke, han husker deg sikkert ikke engang. Utlendinger av den typen der skal alltid ha bråk, og at han angrep deg var sikkert ikke personlig ment engang. Det beste for din del hadde nok vært og latt det gå, siden du tross alt bare fikk et slag. Samtidig er det bra at politiet får kartlagt han litt og. Om han er en gjenganger når det gjelder vold så er det bra dem får oversikt så dem kan hjelpe han

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

God damn for en idiot. Bra at du anmeldte han!

 

Jeg har raket utfor bråk selv på byen. Flere ganger faktisk. Voldskulturen her er helt jævlig, folk er bare ute etter bråk. De danner store gjenger og klicker, og provoserer bare for å få seg noe morro. En hel del av de er edru også.

 

Senest forrige onsdag havnet jeg i slosskamp med en byggfag idiot, alt ble startet av hans geniale kommentar:

 

"Du har så stygt hår. Hva bruker du? Tannkrem?"

- Nei, men jeg ser at du har sæd i ditt.

 

Guttungen forsvant rimelig fort da, men rundt en halvtime senere møtte jeg på han igjen, da hadde han "samlet gjengen", gikk rundt meg og kalte meg for grisunge av alle ting, fy fader så originale de er, sørpefull og sur som jeg var, dyttet jeg han vekk og ba han om å gå hjem og legge seg (Han er bare 15!), han kom mot meg i løpende fart, ga meg en svinger i tinningen så brillene fløy, jeg tok alt med knusende ro og ba han "chille seg ned", mens jeg bøyde meg etter brillene, da begynte han å hamre løs med håndleddet og ett helvetes gigantisk sølvkjede han hadde.

 

Takk gudene for at jeg ikke fikk noe hjernerystelse, bare en haug med kuler. Gikk rundt med en kraftig hodepine noen dager etter det, lekte med tanken om å dra han med til purken, men, vitner? Aldri. I tilegg var jeg jo ikke så diplomatisk som jeg burde ha vært (og pkeier å være, jeg var bare pottesur frafør den kvelden.)

 

MEN! Det som er bra med å anmelde, er at da vil politiet ha han under lupen. Kansje de har det allerede, for det du vet. Det er ikke sikkert at de kan ta han for kampen mot deg, men jo flere anmeldelser han for, destå bedre blir det. De kan ikke akkurat ignorere en som blir anmeldt hver lørdagskveld for vold :)

 

(Jeg har aldri havnet i trøbbel med noen fra utlandet. Bare lokale, hjernedøde idioter som råner rundt i bilene sine, banker folk fordi de antar de er homser og går med dolkenkene fra helvete rundt halsen.)

Lenke til kommentar

J@cob, takker for din støtte. Jeg hadde vitner som bare heia, og politiet har han allerede unner lupen for noe annet. Guttungen sliter. De sier at hvis han ikke inrømmer det så skal de drite i om han er under den kriminelle lavalder, hente alle vennene hans og kjøre skikkelig harde avhør mot han.

 

Og du over meg, jeg har snakke med en stasjon som kalder seg for "støttesenter for voldsoffere" som har hjulpet meg mye.

Lenke til kommentar

Opplevde å bli sparket hardt av en mye eldre mann i en matkø etter en tur ute på byen. Hadde to andre venninner med meg som skjelte han ut, men jeg synes det var skremmende for de og, om han f.eks ville stupe på de, så vi stakk. Klarte ikke å gå på noen dager og trø på benet! Husket ikke hvordan han så ut, så det var lite jeg kunne gjøre. Når jeg så noen som hadde mørkt kort hår og ca samme alder så stivnet jeg til.

Mange kunne jo være han pga at jeg ikke husket hvordan han så ut, og opplevde det som verre enn selveste episoden! (Var ikke noe lignende som din situasjon, men angsten etterpå er noe jeg kjenner meg igjen i.)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Vil bare takke alle for all hjelp.

Etter episoden og etter konfliktsrådet så traff jeg han aldri mer.

 

Etter at den episoden skjedde, så har jeg lagt på meg omtrent 7 kilo i muskelmasse, og jeg møtte han her om dagen..Når han så meg så trakk han seg litt unna og så i bakken.

Jeg sier ikke det at jeg "skremte" han, men føler at han har litt mer respekt for meg nå. Også ettersom at jeg er blitt betraktelig sterkere enn han.

 

Men er kvitt traumene nå, og det er det som er viktigst :) (bortsett fra at jeg aldri får tanna mi tilbake da)

Lenke til kommentar

Hadde vært fint om alle kunne forholde seg alvorlige og faktisk hjelpe trådstarter istedenfor å kalle hverandre for pingler og jomfruer når han oppriktig spør folk om hjelp. Er glad for at du har løst alt og likte måten du håndterte det på.

 

Til alle de som foreslo mer vold her.. Dere kan vel egentlig rett og slett bare holde kjeft. En tommelregel er å trekke seg unna vold, men om du er sur nok banker du vel driten ut av personen på instinkt, du kommer ikke etterpå med 10 andre personer, alle med balltre og banker dritten ut av fyren. Trådstarter hadde åpenbare traumaer, så vurder nå hele situasjonen og legg unna den idiotiske tankegangen dere antakeligvis har til vanlig og hjelp fyren.

Lenke til kommentar
Vil bare takke alle for all hjelp.

Etter episoden og etter konfliktsrådet så traff jeg han aldri mer.

 

Etter at den episoden skjedde, så har jeg lagt på meg omtrent 7 kilo i muskelmasse, og jeg møtte han her om dagen..Når han så meg så trakk han seg litt unna og så i bakken.

Jeg sier ikke det at jeg "skremte" han, men føler at han har litt mer respekt for meg nå. Også ettersom at jeg er blitt betraktelig sterkere enn han.

 

Men er kvitt traumene nå, og det er det som er viktigst :) (bortsett fra at jeg aldri får tanna mi tilbake da)

 

I Norge er det staten som har tatt på seg ansvaret med å straffe mennesker som bryter loven. Siden staten ikke kan beskytte deg umiddelbart når du blir truet, har du rett til å forsvare deg selv etter at alle lemplige midler er vurdert og/eller utprøvd (som å forlate åstedet). En del av dette ansvaret som staten har er at straffen for lovbruddet må ha en grad av gjengjeldelse som gjør at offeret føler at rettferdigheten er opprettet. Hvis ikke vil det bli en tendens til at offeret vil ta saken i egne hender, som er noe staten ikke ønsker. Med mindreårige vil gjengjeldelsen bli vanskligere. Du kan ha konfliktråd, "Restraining order" (hva er det på norsk?) etc. uten at det føles som at han blir gjelgjeldt. Men det virker som politiet har gjort en bra jobb i ditt tilfelle, og det virker som du føler at du har "vunnet" (selv med en skadet tann) og jeg håper det bidrar til at du føler at saken er ute av verden.

 

Å gå rundt og være redd er noe av det verste du kan gjøre. Det er noe i det Yoda sier, faktisk ;)

 

Jeg har aldri vært utsatt for alvorlig vold selv (har blitt truet og dyttet og slikt i fylla), men merker at selv slike ting får følelsene i sving, så jeg håper jeg slipper å havne i en alvorlig situasjon. Jeg trener også kampsport, og jeg håper det hjelper meg til å bli mer oppmerksom på slike ting (se bevegelser tidlig, bedre reaksjonsevne, en god "guard") slik at jeg greier å unngå det ofte fatale første angrepet. Etter det greier du som oftest å komme deg unna.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Vil bare takke alle for all hjelp.

Etter episoden og etter konfliktsrådet så traff jeg han aldri mer.

 

Etter at den episoden skjedde, så har jeg lagt på meg omtrent 7 kilo i muskelmasse, og jeg møtte han her om dagen..Når han så meg så trakk han seg litt unna og så i bakken.

Jeg sier ikke det at jeg "skremte" han, men føler at han har litt mer respekt for meg nå. Også ettersom at jeg er blitt betraktelig sterkere enn han.

 

Men er kvitt traumene nå, og det er det som er viktigst :) (bortsett fra at jeg aldri får tanna mi tilbake da)

 

I Norge er det staten som har tatt på seg ansvaret med å straffe mennesker som bryter loven. Siden staten ikke kan beskytte deg umiddelbart når du blir truet, har du rett til å forsvare deg selv etter at alle lemplige midler er vurdert og/eller utprøvd (som å forlate åstedet). En del av dette ansvaret som staten har er at straffen for lovbruddet må ha en grad av gjengjeldelse som gjør at offeret føler at rettferdigheten er opprettet. Hvis ikke vil det bli en tendens til at offeret vil ta saken i egne hender, som er noe staten ikke ønsker. Med mindreårige vil gjengjeldelsen bli vanskligere. Du kan ha konfliktråd, "Restraining order" (hva er det på norsk?) etc. uten at det føles som at han blir gjelgjeldt. Men det virker som politiet har gjort en bra jobb i ditt tilfelle, og det virker som du føler at du har "vunnet" (selv med en skadet tann) og jeg håper det bidrar til at du føler at saken er ute av verden.

 

Å gå rundt og være redd er noe av det verste du kan gjøre. Det er noe i det Yoda sier, faktisk ;)

 

Jeg har aldri vært utsatt for alvorlig vold selv (har blitt truet og dyttet og slikt i fylla), men merker at selv slike ting får følelsene i sving, så jeg håper jeg slipper å havne i en alvorlig situasjon. Jeg trener også kampsport, og jeg håper det hjelper meg til å bli mer oppmerksom på slike ting (se bevegelser tidlig, bedre reaksjonsevne, en god "guard") slik at jeg greier å unngå det ofte fatale første angrepet. Etter det greier du som oftest å komme deg unna.

 

Lykke til.

 

I mitt tilfelle føler jeg ikke konfliktsrådet fungerte veldig bra. Jeg spurte han som slo meg om han kunne holde løftet han hadde mot meg for vitnet mitt også. og det gikk han med på(at det ikke skulle skje han noe). En måned senere stod vitnet mitt på busstoppet, så kjørte bussen hvor "forbryteren" satt, innom busstoppet, da stilte "forbryteren seg opp mot vinduet og så truende på vitnet mitt til bussen hadde kjørt. Så hva "forbryteren" plutselig kan gjøre mot en av oss er fortsatt tvilsomt.

 

Ang, kampsport. Før dette skjedde hadde jeg gått på boksing i 2 år. Hadde pause fra boksinga i sommerferien, så jeg skulle begynne igjen til høsten. Men det kunne jeg altså ikke ettersom at jeg fikk falsk tann som knekker rimelig lett.

Og som du sa "gå vekk fra åstedet" er nøyaktig hva jeg gjorde, jeg ble slått, snudde meg og gikk. Heldigvis....

Lenke til kommentar
Jeg tok han ganske hardt i ringen når jeg gikk der, men det kan neppe være noe han vil gjøre opp for :S

 

Jeg tenkte mer på det at du fikk han kastet ut av klubben.

 

Ikke rart han ble sinna dersom du tok han hardt i ringen vel?? :whistle:

 

 

(ja jeg bare måtte!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...