Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får Blåskjerm pågrunn av nettverkskortet mitt, WMP54G.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vær gang jeg laster ned noe i høy hastighet, foreksempel fra utorrent eller bruker et nedlastningsprogram som fileplanet sin så får jeg en bluescreen og driver navnet som dukker opp er wmp54gv41x64.sys og den tilhørerer routeren min. Jeg vet derimot ikke hva den gjør på PC'en da jeg har nå bytta til custom firmware på min router. bruker DD-WRT sin v23 akkurat nå.

 

Så jeg er litt usikker på hvor jeg skal starte å lete etter en feil. Den var sånn siden jeg fikk sandefjordbredbånd, med 10/10Mbit. Dette skyldes ikke den custom firmwaren, da den var sånn før det også.

 

EDIT: Ny info til alle som prøver å hjelpe.

Jeg har Vista Home Premium 64-bit

Nettverkskortet mitt er en trådløs WMP54G versjon 4.1

Har prøvd å oppdatere med ralink sin driver og reinstallere den nyeste drivern til linksys uten hell. Drivern jeg bruker er til Vista 32-bit, det er foreløpig ingen drivere til 64-bit.

Endret av Saykin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Vær gang jeg laster ned noe i høy hastighet, foreksempel fra utorrent eller bruker et nedlastningsprogram som fileplanet sin så får jeg en bluescreen og driver navnet som dukker opp er wmp54gv41x64.sys og den tilhørerer routeren min. Jeg vet derimot ikke hva den gjør på PC'en da jeg har nå bytta til custom firmware på min router. bruker DD-WRT sin v23 akkurat nå.

 

Så jeg er litt usikker på hvor jeg skal starte å lete etter en feil. Den var sånn siden jeg fikk sandefjordbredbånd, med 10/10Mbit. Dette skyldes ikke den custom firmwaren, da den var sånn før det også.

 

Har du installert cden som fulgte med routern? Prøv å avinstallere, det er sikkert derfra den driveren kommer. Jeg har selv en lik router med dd-wrt og jeg bruker routern uten noe programvare på pcn fra linksys.

Lenke til kommentar

Det er neppe ruteren som forårsaker problemer. For meg høyres det ut som det er dårlege drivere til det trådlause nettverkskortet.

 

Prøv å bruke nettverket igjennom ein Ubuntu livecd. Funker det der, og du ikkje opplever kernel panic(som er det same som blåskjerm i Windows) så er det på tide å finne nokre skikkelege drivere til Windows. Eldre drivere fungerer ofte betre enn nye.

Lenke til kommentar

Vel det er kanskje en stund siden jeg oppdaterte driveren til nettverkskortet. Får se om det hjelper å oppdatere den.

 

EDIT: Ja.. det har ikke blitt laget en ny versjon av drivern til nettverkskortet mitt siden 2007 og den er bare for vista 32-bit >.<

Lurer på når Linksys har planer om å komme med en litt mer stabil driver.

Endret av Saykin
Lenke til kommentar

Det hadde vært litt enklere om du husker å skrive detaljert i første post hvilket oppsett du har og hva du kjører av programvare.

 

Utifra hva du skriver går jeg utifra at du har Vista 64 (ultimate?) , da er du som regel avhengig av at driveren som brukes fungerer bra nok, men du kan jo prøve å sette den i kompabilitetsmodus for windows xp ved å høyretrykke på den og velge dette fra egenskaper.

Lenke til kommentar

Prøvde å forandre kompabilitetsmodusen, men det går visst ikke på systemfiler. Sett litt på nye nettverkskort og det ser ut til at d-link har holdt kundene fornøyde med å lage 64-bits drivere til korta dems, men om de er stabile er jeg usikker på. Holder fortsatt håpet om at noen har en løsning inni dem. Har ikke mye penger for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...