Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Argumenter for bredbånd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye enklere å sjekke mail, litt tynn da men....

Billigere hvis du driver mye med internett, (den hjalp hjemme hadde 900 ne måned, neste måned bestillte vi...)

Lettere å laste ned sanger til folka dine...den er faktisk bra...hjelper enda bedre om du kjøper mp3 spiller til han i gave.. :D

Laste ned filmer....

Få fantastiske vennskap du kan ha det mye morro med uten å sitte ved datan.

Lenke til kommentar

Tja..

 

Du kan si du trenger det til skolearbeid.

 

Du kan si at du da vil bli mer oppdatert i nyhetsbildet osv. Og at du lærer mye annet nyttig av det.

 

Og din far trenger aldri å kjøpe et program mer.. :wink:

 

Skal sies at dette er unnskyldninger.. De stemmer vel ikke så veldig bra i praktis..

Lenke til kommentar

Hvis faren din allerede lar deg benytte den oppkoblinga dere har så mye at det vil lønne seg med ADSL så er vel saken i grunnen i boks spør du meg...særlig mer tungslående argument enn penger skal det vel litt til å komme opp med :smile:

 

Ellers kan du jo prøve deg med en om at alt går mye fortere ...du skal se han tror du blir fortere ferdig med å sitte på nett da :wink: Neia, den er vel litt lite holdbar...Men regnestykker bruker å virke, hvis du viser at det skal _lite_ til for at det lønner seg med ADSL så kan det vel gå...

 

lykke til!!!

 

molly

Lenke til kommentar

Jeg hiver meg på rekken med folk som sier at penger er det beste argument. Jeg presterte en fin regning på 5200 :D en måned, satte opp et fin regnestykke over hvor mye som kunne vært spart, og vips, så hadde vi bredbånd :D

(ok, litt ondskapsfuldt, men det virket og min mor sier til stadighet "Åååh, så deilig det er med bredbånd :yes: " )

 

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar
Telefonregninga pleier jo å være mer enn tungtslående argument nok.

 

Gi dem en kvartalsregning på 3000kr så har du et godt argument :)

Funket for meg :) Prøv også å appeler til "egoismen" deres. Snakk mye om det gode avistillbudet på nettet. Faren din har vel ikke en job hvor han kan ha bruk for nettet? Min far bruker det en del da han er lærer i noe greier han trenger en del oppdatert info om. Og nå er det vel lovelig å laste ned musikk(men ikke å dele) så da er det vel ikke et lovbrudd å minne han på all den gode musikken der ute. Om dete var mot retningslinjene gi meg beskjed.

Lenke til kommentar

Gi dem en kvartalsregning på 3000kr så har du et godt argument :)

 

Er egentlig ikke noen spesielt god ide.. Spørs jo selvfølgelig hvordan fadern din er, men etter 1 år med kvartalsregninger over 2300kr bare for ISDN så fikk jeg nesten smake spanskerøret. Og jeg er sytten :lol:

 

Andre gode argumenter som jeg brukte:

- Billigere (Se kvartalsregning.. Say no more)

- Raskere (Se kvartalsregning.. Say no more.. Var en grunn til at regninga ble så stor :wink:

- Slipper en pc som ingen kunne gå på nettet med fordi da sank hastigheten og jeg måtte da ha vært enda lengre på. Pling.. regning..

(Hadde bare en pc med internett i huset da)

- Egentlig ikke et argument, men masing fungerer alltid.. En gang går de lei.. Men hvilken reaksjon de kommer med er en annen sak :roll:

 

De var noen av de jeg brukte, men så skal det nevnes at vi måtte legge om linja og masse annet tøv som kostet litt som jeg da betalte.. Betaler litt av månedsregninga også (Bluecom 720/128) De kaller det riktignok nedbetaling.. :wink:

 

Lykke til..

Lenke til kommentar

konstant masing hjalp for meg.

 

her var det ikke regningen som var noe problem, var høy men det har vi råd til, men frykten for at jeg skulle bli sittene ENDA mer foran maskinen.

Jeg påstod hardnakket at dette ikke kom til å bli tilfellet.

De hadde nok rett :roll: sitter mer her nå enn før vi fikk det, har hatt det en god stund nå og det har selvfølgelig gått litt ned etter hvert men er mye likevel.

Lenke til kommentar
konstant masing hjalp for meg.

 

her var det ikke regningen som var noe problem, var høy men det har vi råd til, men frykten for at jeg skulle bli sittene ENDA mer foran maskinen.

Jeg påstod hardnakket at dette ikke kom til å bli tilfellet.

De hadde nok rett  :roll: sitter mer her nå enn før vi fikk det, har hatt det en god stund nå og det har selvfølgelig gått litt ned etter hvert men er mye likevel.

 

Det jobber muttern fælt med her og. Sitter alt for mye. De er av den skolen som mener detter er uhyre skadelig...Du blir helt firkanta i øynene osv...

 

Men uansett. Vi har nå adsl, fint at fattern har eget selskap som betaler hjemme pc ordning.... :D

Lenke til kommentar

bruker man nettet moderat, 200-300 kr i måneden er bredbånd fortsatt for dyrt. det er eneste holdbare økonomiske argument så langt i denne tråden.

 

Til dere kidsa som lager store regninger for foreldrene dine; dere er f*** meg bortskjemte, håper noen foreldre tar tak i dere og krever at dere skal betale telefonregningen

 

jeg venter til bredbånd kommer på under 300 kr måneden (har 10mbit selv, men jeg tenker på nett hos foreldrene mine), hastighet spiller liten rolle dersom man ikke har tenkt til å laste ned store mengder warez og moviez

Lenke til kommentar

Jeg var så heldig at jeg slapp å mase.

Pappa hadde bestemt seg for ADSL før eg visste ka d var.

Det var riktignok en god stund før det kom til Norge, menmen.

Med en gang det kom dekning der vi bor i Bergen, kjøpte vi det.

Har hatt NGT Bravo i over 2 år nå, og er fullt fornøyd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...