Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørre om hun går på P-piller.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å herregud så mye dumme svar:p P-piller, kondom og sæddrepende krem??

 

Hahaha xD Dama bruker p-piller, og vi bruker ikke noe annet enn det.

 

Drit i sæddrepende krem, de er hvertfall tull :p

Sender du meg en invitasjon til døpen, den dagen p-pillene feiler?

 

Eller blir det da "abortion town, here i come!"?

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at en god andel av de som "blir gravid mens de går på pillen" kaster pillene i do istedet for å svelge de :whistle:

 

Jeg har gått på "pillen" i ganske nøyaktig 7 år nå, men med små pauser innimellom (mens jeg har vært singel). Har hendt at jeg har glemt både 1 og to og tre piller innimellom, men det har gått bra det og. Jeg hører mest om folk som bruker 6 mnd - 2 år på å klare bli gravide. Og så har jeg hørt om ett par som har lurt typen sin ved å slutte på pillen uten å si fra. Jeg har ikke hørt om noen som ble gravide fordi de glemte ei pille.

 

Kondom kan være lurt med mindre begge er testet fri for diverse sykdommer.

 

Men p-pille bør holde lenge.

Lenke til kommentar
Går hun på p-piller kan man vell drite i kondom? P-piller blir sagt skal väre 100% sikker.

P-piller er ca 99.3% sikkert.

 

Hvis du klarer å lage unger når det er både p-piller og en kondom i bildet. Har du sinnsykt uflaks, gode svömmere og slurving ved bruk av pillene.

Det skjer, kanskje litt oftere enn man vil innrømme. For noen er kanskje ikke piller den rette formen for prevensjon.

 

Jeg er sikker på at i minst 95% av tilfellene p-pillene ikke virket, har damen slurvet. Glem 1 pille en dag, eller tatt på feil tidspunkt av dagen så kan det bli barn. Men om noen har fått barn ved bruk av kondom, har gutten slurvet eller kondomen sprukket (noe som egentlig merkes lett).

Pillene kan tas når som helst på dagen. Hvis du glemmer en pille, sier de fleste merkene at man da skal ta dobbel dose neste dag, evt ta den så fort man kommer på at man kommer på at man har glemt den. Pillene er i systemet vårt mellom 36 og 48 timer, så èn pille har ikke en dritt å si. P piller forhindrer eggløsning. (skal ihvertfall gjøre det) Ingen eggløsning, inget barn.

 

Jeg er sikker på at en god andel av de som "blir gravid mens de går på pillen" kaster pillene i do istedet for å svelge de :whistle:

Det der var vel heller forhåndsdømmende. Det kan være mange grunner til at pillen ikke har virket. Diarè, oppkast, intoleranse etc kan spille inn. Det er ikke alle som er klar over at pillen kan komme seg litt for fort gjennom systemet til å bli tatt opp (hvis man er syk) og dermed ikke virker.

Lenke til kommentar

Det står jo i bruksanvisningen at oppkast eller diare kan svekke p-pillens virkning. Man bør jo lese denne før man turer i vei. Det er det samme som at guttene bør kunne å ta på kondomen riktig vei.

 

Noen må ha svært enkelt for å bli gravide, eller være svært dumme/intetvitende, dersom de klarer å bli gravid mens de går på p-pillen. Jeg har jo alltid vært oppmerksom på at dersom jeg glemmer å ta pillene, så skal jeg vente 14 dager med å ha sex uten kondom (eventuellt ikke ha sex i det heletatt.

Lenke til kommentar
Okey! Takk for alle svar folkens :) Men hvor mange dager før må hun begynne å ta tabelettene da? Og hvor mange dager etter?

 

De må hun gå på hele tiden.. litt usikker på hvor lenge hun må gå p dem før dem virker, men det må nok iallefall gå 14 dager(som sagt ikke sikker, men det sier legen noe om og det vil stå i bruksanvisningen) bruk kondom imellomtiden!!

 

Okey! Takk for alle svar folkens :) Men hvor mange dager før må hun begynne å ta tabelettene da? Og hvor mange dager etter?

 

De må hun gå på hele tiden.. litt usikker på hvor lenge hun må gå p dem før dem virker, men det må nok iallefall gå 14 dager(som sagt ikke sikker, men det sier legen noe om og det vil stå i bruksanvisningen) bruk kondom imellomtiden!!

Lenke til kommentar
Det står jo i bruksanvisningen at oppkast eller diare kan svekke p-pillens virkning. Man bør jo lese denne før man turer i vei. Det er det samme som at guttene bør kunne å ta på kondomen riktig vei.

 

Noen må ha svært enkelt for å bli gravide, eller være svært dumme/intetvitende, dersom de klarer å bli gravid mens de går på p-pillen. Jeg har jo alltid vært oppmerksom på at dersom jeg glemmer å ta pillene, så skal jeg vente 14 dager med å ha sex uten kondom (eventuellt ikke ha sex i det heletatt.

Jeg har tilfeldigvis begynt å lese avisen, og 27% av Norges befolkning bare kaster bruksanvisninger, 15% gidder ikke lese dem, og ettellerannet tall til bare skummer gjennom. Så uansett hvor mye det står der, det er ikke alle som leser dem fordi "P-piller er jo ikke medisin, liksom liksom daaaa sant!" :p

 

Okey! Takk for alle svar folkens :) Men hvor mange dager før må hun begynne å ta tabelettene da? Og hvor mange dager etter?

Les bruksanvisningen. Alt etter hvilken pille det er, virker de forskjellig,

 

1. Fra første pille fra og med første mensdag

2. Etter 7 dager

3. Etter 14 dager

4. Fra første dag uansett

 

P pillene skal man ikke slutte å ta med mindre man vil ha barn eller gå over til annen prevensjon

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Sindre_*

Aldri stol på noen prevensjon. Jeg er testet steril, allikevel har samboeren min blitt gravid. Skjønner ikke hvordan det har gått til, men flaks skal man ha. Samboeren ville ha barn nå, men det ville ikke jeg hatt selv om jeg ikke hadde vært steril. Så merkelig timing. Men nå blir det jo uaktuelt å ta abort, siden dette har skjedd naturlig. hva er sjansen for at en steril mann befrukter dama si? Det må være samme sansynlighet som å bli gravid med P-piller og kondom på en gang. Alt kan skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...