Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vanskelige trådløse signaler


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg sitter med et gammelt hus fra 1904, og hoveddelen vertikalt er muret opp rundt en pipe, dvs mitt i huset.

Gulvene er ca 40-50 cm tykke, pga takhøyden før var 3 meter, og er blitt senket i nyere tid.

Gulvene er av trebjelker,fyllt igjen med koks og annet rart.

Jeg bor i 2 etasje, så jeg har 1 etasje mellom meg og kjelleren.

 

Jeg har en 3Com OfficeConnect ADSL Wireless 11g Firewall Router i kjelleren(over bakken) da jeg har telenettet der.

Den er vel sånn ca. 1 1/2 år gammel.

Jeg har prøvd så da og nå, dette med tråløse.

Men bruker cat5 til vanlig(wired) som er fordelt til pc(2), ps3 og ip kamera.

 

Med tanke på all kablingen, så hadde det vært greit å kunne bruke trådløs, med tanke på bærbar pc og ip kamera.

 

Ruteren er satt opp på veggen nokså nære taket.

De som bor i første etasje sliter også med tråløs, selv om de er tilkoblet, til tider er signalene svake, selv om de har trapp i stuen som går ned til kjelleren.

 

Jeg har prøvd 3 forskjellige rutere, men alle har samme dårlige signalstyrke.

 

Ruteren jeg har idag, har ikke løse antenne, så jeg har lest om "windsurfer" metoden, tror dere den kan hjelpe meg.

 

Jeg er vel innstillt på å lage noen billige innretningen som får stryken opp.

Signalene skal rett opp, da jeg sitter rett over ruteren bare oppe i 2 etasje, men med 104 år gammet koks,treverk og aviser mellom meg.

Det skal ikke være mur mellom etasjene.

 

Er det hjelp å få :!:

 

Ha en god dag!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, en ide kan kanskje være å få gjort om litt på nettverket.

Hva med å forlenge kablen til ADSL linja? så du kan flytte hele routeren til den etasjen der du trenger den mest? og om du har 1-2 pc'er i en annen etasje eller 2 så kan du heller strekke kabler til dem?

 

Bare en ide :)

 

Ang windsurfer metoden kan jeg ikke hjelpe deg, da jeg aldri har testa noe sånt.

Men hørt om Pringles metoden? (er vel også kalt cantenna eller noe sånt)

Denne kan kanskje være verdt å prøve :)

Lenke til kommentar
Hmm, en ide kan kanskje være å få gjort om litt på nettverket.

Hva med å forlenge kablen til ADSL linja? så du kan flytte hele routeren til den etasjen der du trenger den mest? og om du har 1-2 pc'er i en annen etasje eller 2 så kan du heller strekke kabler til dem?

 

Bare en ide :)

 

Ja, det er en ide som jeg har tenkt på også, siden de i første etasje ikke trenger trådløs.

Jeg ser for meg at 2 etasje kan være litt mere "åpen" enn det en kjeller er, hvis de vil ha trådløs nedenunder.

 

Da blir koblingen slik :

 

Telenor - splitter( lang ledning opp til 2 etasje) - rutermodem(3com) - pc, ps3, bærbar og ip kamera.

 

Takk for at du foreslo, det er vel det enkleste for meg.

Pr idag ligger det 2 cat5 kabler i husveggen som jeg har tilgjengelig, en til nettet til 1 etasje, og en som jeg konverterer til forleggelsen av splitterledningen.

 

Takk!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei, nå har jeg flyttet hele bredbåndsutstyret opp til andre etasje, og forandingen var veldig merkbar.

 

Ikke nok med at jeg har utmerket trådløsnett, men dette holder også ned til 1 etasje, ikke utmerket, men brukbart god..

Så da er tråden (Løst)..

 

For de som lurer på fremgangsmåten:

 

Koblet ned rutermodemet, og lot 2 stk kabler som gikk opp til 2 etasje la ligge i veggen.

Den ene bruker jeg til å gi 1 etasje og kjeller med kabelnett.

Den andre strippet jeg pluggen og koblet den rett i splitteren.

Tok med meg rutermodemet opp til 2 etasje, og plugget i kablene, traff på første forsøk.

Det er ikke bare bare å koble til splitter ledingen, selv om det kun brukes 2 ledninger.

 

Nå har jeg trådløst til bærbar, ip kamera, ps3 hvis jeg vil, selv om jeg brukes kabel til ps3 pr.idag. , også desktop pc´n(kabel)

 

LØST!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...