Gå til innhold

Test ut ny Opera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg irriterer meg grenseløst over at den aldri skal huske de jævla https-sertifikatene. Den skal alltid spørre om jeg vil godta dette sertifikatet, jeg huker av for å huske det men nei nei. Veldig irriterende siden det skjer på banken min og en annen side.

 

 

Sliter selv med samme problem mot Nordea sin nettbank og det er veldig frustrerende å få opp den sertifikat-dialogen hver bidige gang.

 

Frank

Lenke til kommentar
Er det slik som i Windows? At f.eks. YouTube-videoer har en tendens til å henge seg opp etter et par sekunder? De kunne vel ha fikset den buggen også, har eksistert lenge nok.

 

Windows-versjonen tenderer til å referere til to flashversjoner samtidig, og løses enkelt ved å fjerne den ene. To separate problemer?

 

Dette er i grunnen ikke feil i Opera men Adobe Flash 9.x, avinstaller den og kjør inn Adobe Flash 10 (beta utgave). Hadde same problem med at mange videoer bl.a Youtube enten stoppet etter 2sek, eller at videoen gikk uten lyd.

 

Bruker nå kun Flash 10 Beta og har aldri hatt noen problemer, all slags videoer går som en fantastisk drøm om ikke annet :)

 

Frank

Lenke til kommentar

Det er jo Opera sitt problem, er jo Opera som refererer til flere installasjoner av Flash. Opera kunne jo bare ha ignorert eventuelle installasjoner av Flash utenom den spesifikke til akkurat Opera.

 

Er sikkert så man skal være helt sikker på at man skal kunne bruke Flash etter at man har installert det, men likevel. Er jo ikke noe problem å fikse det, er jo bare å fjerne en av de.

Lenke til kommentar
Det er jo Opera sitt problem, er jo Opera som refererer til flere installasjoner av Flash. Opera kunne jo bare ha ignorert eventuelle installasjoner av Flash utenom den spesifikke til akkurat Opera.

 

Er sikkert så man skal være helt sikker på at man skal kunne bruke Flash etter at man har installert det, men likevel. Er jo ikke noe problem å fikse det, er jo bare å fjerne en av de.

 

Det er ganske mange som har det problemet på firefox også.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er jo Opera sitt problem, er jo Opera som refererer til flere installasjoner av Flash. Opera kunne jo bare ha ignorert eventuelle installasjoner av Flash utenom den spesifikke til akkurat Opera.

 

Er sikkert så man skal være helt sikker på at man skal kunne bruke Flash etter at man har installert det, men likevel. Er jo ikke noe problem å fikse det, er jo bare å fjerne en av de.

 

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med denne kommentaren. Det at video avspilling på youtube stopper opp etter 2-sec er jo et Flash problem og ikke Opera-problem, når brukere av både FF og Opera som bruker Flash 9.x har problemer så kan du ikke mene å legge dette på Opera Software?

 

Hadde dette vært et gjennomgående problemmed Opera så hadde ikke Flash beta 10 fungert noe bedre.

 

Frank

Lenke til kommentar
Det er jo Opera sitt problem, er jo Opera som refererer til flere installasjoner av Flash. Opera kunne jo bare ha ignorert eventuelle installasjoner av Flash utenom den spesifikke til akkurat Opera.

 

Er sikkert så man skal være helt sikker på at man skal kunne bruke Flash etter at man har installert det, men likevel. Er jo ikke noe problem å fikse det, er jo bare å fjerne en av de.

 

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med denne kommentaren. Det at video avspilling på youtube stopper opp etter 2-sec er jo et Flash problem og ikke Opera-problem, når brukere av både FF og Opera som bruker Flash 9.x har problemer så kan du ikke mene å legge dette på Opera Software?

 

Hadde dette vært et gjennomgående problemmed Opera så hadde ikke Flash beta 10 fungert noe bedre.

 

Frank

 

Siden problemet kommer som en direkte følge av at Opera refererer til to installasjoner av Flash, så kan jeg ikke skjønne noe annet enn at det er (i det minste også) Opera sitt problem. Nå vet jeg ikke hvordan FF gjør det, men jeg har aldri hatt problemer med Flash på FF (før, da jeg ikke visste hva som faktisk var problemet brukte jeg alltid FF til å spille av YouTube-videoer f.eks., har aldri hatt problemet på FF). Du kan jo ikke bastant si at det er Flash sitt problem når du tydeligvis ikke vet hva som faktisk er problemet.

Lenke til kommentar
Det er jo Opera sitt problem, er jo Opera som refererer til flere installasjoner av Flash. Opera kunne jo bare ha ignorert eventuelle installasjoner av Flash utenom den spesifikke til akkurat Opera.

 

Er sikkert så man skal være helt sikker på at man skal kunne bruke Flash etter at man har installert det, men likevel. Er jo ikke noe problem å fikse det, er jo bare å fjerne en av de.

 

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med denne kommentaren. Det at video avspilling på youtube stopper opp etter 2-sec er jo et Flash problem og ikke Opera-problem, når brukere av både FF og Opera som bruker Flash 9.x har problemer så kan du ikke mene å legge dette på Opera Software?

 

Hadde dette vært et gjennomgående problemmed Opera så hadde ikke Flash beta 10 fungert noe bedre.

 

Frank

 

Siden problemet kommer som en direkte følge av at Opera refererer til to installasjoner av Flash, så kan jeg ikke skjønne noe annet enn at det er (i det minste også) Opera sitt problem. Nå vet jeg ikke hvordan FF gjør det, men jeg har aldri hatt problemer med Flash på FF (før, da jeg ikke visste hva som faktisk var problemet brukte jeg alltid FF til å spille av YouTube-videoer f.eks., har aldri hatt problemet på FF). Du kan jo ikke bastant si at det er Flash sitt problem når du tydeligvis ikke vet hva som faktisk er problemet.

 

Det er mange som ikke har problemet på opera også. Det virker i overkant tilfeldig at FF og opera skal ha akkurat samme problem (at flash stopper etter 2 sekund), om det kun er programmens feil. Det er forsåvidt bare å søke på entt, så får du svært mange treff med folk som hhar det problemet på FF også.

 

AtW

Lenke til kommentar

Gikk nylig over fra Firefox til Opera. Må si jeg totaltsett liker Opera bedre.

 

Firefox 3.0 har en bug som gjør at det henger seg/går som sirup når man har mange faner oppe samtidig (utrolig irriterende). Har opplevd at Opera henger seg også, men da lukker i det minste programmet seg, og man kan starte opp på nytt. Syntes også Opera virker raskere (men jeg er usikker på om det faktisk er det). Hurtigvalg-menyen bruker jeg daglig, og jeg liker måten alternative addresser kommer opp under søkefeltet når en skriver inn en ny addresse. Designet til Opera tiltaler meg også mer. Men kanskje det viktigste av alt er at det er norsk software! :thumbup:

 

La også inn Opera på min tytnII windows mobile - gigantisk forskjell fra det nesten ubrukelige Internet Explorer.

 

Eneste jeg savner fra Firefox, er en plugin som syncer bokmerker opp mot en online konto. Mulig dette er en plug-in som finnes til Opera også, men jeg har ikke funnet noe enda.

 

Blir spennende å se hvordan utviklingen av Opera går fremover.

Lenke til kommentar
Firefox 3.0 har en bug som gjør at det henger seg/går som sirup når man har mange faner oppe samtidig (utrolig irriterende). Har opplevd at Opera henger seg også, men da lukker i det minste programmet seg, og man kan starte opp på nytt. Syntes også Opera virker raskere (men jeg er usikker på om det faktisk er det).

Jeg har ikke merket noe til det, men jeg eliminerer en del Flash på sidene ved å bruke Adblock.

 

Men kanskje det viktigste av alt er at det er norsk software! :thumbup:

Det er absolutt ikke noe argument for å bruke et program. Helt ærlig får jeg flashback fra Lundteigen og norskproduserte vaskemaskiner når jeg hører sånt.

 

Eneste jeg savner fra Firefox, er en plugin som syncer bokmerker opp mot en online konto. Mulig dette er en plug-in som finnes til Opera også, men jeg har ikke funnet noe enda.

Det ligger innebygd i Opera, men du må registrere konto først. Det gjør du ved å gå til: File - Synchronize Opera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...