Gå til innhold

Test ut ny Opera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke merket noe til det, men jeg eliminerer en del Flash på sidene ved å bruke Adblock.
Godt mulig. Jeg har hørt om flere som har merket dette (men har sikkert ikke brukt Adblock).

 

Det er absolutt ikke noe argument for å bruke et program. Helt ærlig får jeg flashback fra Lundteigen og norskproduserte vaskemaskiner når jeg hører sånt.
Mulig. Jeg liker uansett å støtte norske software-utviklere som klarer å hevde seg i verdenstoppen.

 

Det ligger innebygd i Opera, men du må registrere konto først. Det gjør du ved å gå til: File - Synchronize Opera.
Tusen takk. Enda en grunn til å velge Opera. :)
Lenke til kommentar
Tja, så noen artikler at Firefox beta skulle være raskest på Javascript. Jeg synes også det virker som Firefox 3 har bedret seg betraktelig mtp. hastighet generelt.

 

Men for å være ærlig, synes jeg at det er ganske uvesentlig om sidene lastes ned på 0.47 eller 0.36 sekunder. Det er andre faktorer som er mye viktigere.

 

Opera har vel også blitt enda kjappere om jeg ikke tar feil så jeg tviler på at hastighetstronen bytter med det første. Det er såklart opp til den enkelte hvor mye man vektlegger hastighet, man kan vende seg til det meste, jeg synes FF virker treg når jeg går fra oepra til FF, men hadde jeg brukt FF hele tiden hadde jeg sikkert ikke tenkt så mye på det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Mitt inntrykk er at Firefox er raskere, har dog ikke forsøkt 3.x ennå. Men når man har mange faner oppe oppstår det etterhvert problemer med Firefox og den sluker bla. CPU. Ikke spesielt krevende sider og nok av minne i maskinene etc.

Fx 3 er mye bedre på resursbruk en versjon 2.

 

Når det gjelder hastigheter så var nok Opera 9.2x en del raskere enn Fx 2, men mellom 9.5 og 3 så er forskjellene mye mindre og i noen tilfeller (blant annet javascript tror jeg) er vel Firefox også raskere. Dog er forskjellene så små at det nesten ikke er merkbart. Forskjellen fra IE til Fx eller Opera er noe helt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...