Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Introduksjonsbrev for en gutt til ei jente


Anbefalte innlegg

Enda en oppdrag. Tror nesten jeg er alt for snill.

 

En fyr...skal ikke nevne alder, men likevel litt barnslig til tider. Snill fyr. En venn av meg.

Han er 'delvis' veeeldig interessert i ei jente. Venninne sier vi. Bare at hun bor på den andre siden av kloden sånn cirka. Og hun er interessert i å ta kontakt med ham, men vi hadde ikke kontaktinfomasjon til han tilgjengelig da. Men vi fikk iallfall hennes og bilder som vi viste til nordmannen vår. Veldig søt jente.

 

Problemet er at HAN er for sjenert til å skrive det første e-postbrevet til henne og introdusere om seg selv. Også fordi dette må foregå på engelsk.

 

Noen tips til hva jeg kan skrive?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du svarer ikke på spørsmålet mitt.

 

Jeg vil at de skal kjenne hverandre, OK? Begge er interessert, men som sagt, han er for sjenert. Og han BER meg om å gjøre det, OK? Kanskje han suger litt i engelsk eller noe sånt, derfor...

Jeg skal introdusere MIN VENN til MIN VENNINNE. OK? For jeg mener at de passer godt sammen.

 

Begge er over 18.

 

Hva bør jeg ta med og ikke ta med om gutten når det gjelder introduksjon når målet er å få dem til å like hverandre (spleise dem).

Hva er det jenta vil vite?

Lenke til kommentar

Hvis denne jenten ikke har planer om å komme til Norge, eller han planer om å dra til hvor enn hun er, så hva er da vitsen å spleise dem? Først skulle de bare bli kjent, men så var de interesserte, og nå skal du prøve å gjøre et par ut av dem? Snakker litt rundt deg der.

 

Forelskelse med et (evt fler) hav mellom seg er ikke noe koselig. Been there, og det var et bittert halvår før jeg endelig var klar til å flytte til Canada, så turte jeg ikke og gjemte meg på rommet mitt i en uke. Tror faktisk jeg aldri har vært så lei meg.

 

Jeg synes ikke du skal skrive noe brev for han. Hvis det er snakk om språkkunnskaper, kan han faen meg skrive det på norsk, så kan du bare oversette det.

Lenke til kommentar
Problemet er at HAN er for sjenert til å skrive det første e-postbrevet til henne og introdusere om seg selv. Også fordi dette må foregå på engelsk.

 

Noen tips til hva jeg kan skrive?

Skriv hva han gjør på når han ikke runker, hvilken farge det er på tannbørsten hans og hva han spiser til frokost.

 

Eller så kan du be ham skrive det selv. Hvis han er interessert bør han klare å skrive det selv. Det går faen meg ikke an å være for sjenert til å skrive en epost. Hvis det er så ille kan du hjelpe ham, men ikke gjør det for ham.

Lenke til kommentar

Jeg spår at han blir forelska i henne og knuses når han skjønner at det ikke nytter med et forhold på så lang avstand

Vet ihvertfall at da jeg var sjenert ble jeg fort det om jeg følte jeg ble spleiset, jeg satt nervøs og tenkte på henne, hva jeg skulle si, gjentenkte alle komplimentene jeg hadde fått, osv. Nervøsiteten gikk over til tensions som gikk rett i hjertet på meg og ødela meg en stund

 

Skal sies at det faktisk har påvirka livet mitt noe voldsomt og den hendelsen sammen med en annen har forandra hele meg fra å bli en kjedlig random til en godt likt livsnyter

 

Og jeg var aldri så nervøs at jeg ikke turde skrive mail engang. Kunne sikkert skrevet mail på spansk om det så måtte gjøres, og det eneste jeg kan på spansk er uno dos tres cerveza te quiero tanto (og jeg tror virkelig ikke at en mail det sto "en to tre øl jeg har lyst på deg" hadde slått så ann)

 

(dæven jeg klarer å skrive mye unyttig off-topic)

 

On-topic:

Har du ho på msn, legg han til i samtalen deres, og hjelp dem igang. Om du føler dem får litt flyt i samtalen kan du forlate den. Si ifra til han på forhånd at om det blir pinlig taushet kan han legge deg til igjen

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

problemet med msn er at det er stor tidsforskjell. Bruker som oftes e-post til kommunikasjon.

 

HUN har lyst på en nordmann. HAN elsker asiater. Yay tenkte jeg, kan jo prøve og spleise de to. Eller få dem til å bli kjent med hverandre først.

 

Avstandsforhold...ja, kanskje. Hun vil studere i Norge, og han eier en bedrift i Norge, så går fint det. Han drømmer om å få bo i Asia en dag og det kan de jo.

 

Begge har hørt om hverandre, og HUN vil gjerne vite mer om ham. Men HAN klarer ikke å skrive om seg selv. Bl.a. fordi han er sjenert.

 

Det er ikke meningen at jeg skal gå og spørre henne om hun vil gå inn i et forhold med ham...nei, jeg skal bare presentere ham for ham til henne og så får de se selv om de passer sammen.

 

Hva er da lurt for meg å skrive om ham og hva som er greit at han å si selv når de kommer i preik?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...