Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan en si til jenter at de har bart?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Kan vel si det, men tviler på at hun blir noe særlig happy for at du nevner det. Noen har massevis av selvironi da, som feks ei jeg kjenner. Hun bare ler og sier "Ikke mobb barten min!" :!:

Lenke til kommentar

...herlighet. Det er bare hår som kroppen mener at det trengs der og derfor dukker opp.

Hårene der er uansett mjuke, bare hos noen litt mørkere farge og derfor mer synlig.

 

Med mindre en tar mannlige hormoner. 8|

 

Siden jenter flest er mer opptatt av kroppen og spesielt ansiktet, så merker de nok at "barten" er der. Har man problemer, så slutt å se på barten hennes.

 

Hva kan jenter med bart gjøre? barbere barten? Jo mer det barberes jo mer synlig og tjukkere blir "barten".

 

Jeg personlig liker ikke at folk skal fortelle meg at jeg har bart.

Lenke til kommentar
Ehem..faktisk ikke. Har erfart det.

Ehem..nei.

Barberer du deg, blir håret tykkere

 

Nye hår er ikke tykkere enn gamle, men oppleves gjerne litt stivere. Dersom håret virkelig ble tykkere ville antagelig tynnhårede menn barbere hodet hver dag. Å barbere bort ansiktshår stimulerer med andre ord heller ikke veksten av hår, selv om det for kvinner kan føles slik i blant etter napping ...

Kilde kk

Fakta eller myte? Å barbere seg gjør at hårene blir tykkere når de vokser ut igjen.

 

Svar: Myte

 

- Dette er definitivt en myte, sier doktor Arielle Kauvar til avisen.

 

Men det er en grunn til at det kan virke som om barbering har det nevnte resultatet.

 

- Når du barberer deg ser du alle de ukvasse endene på håret som gror ut igjen samtidig, så da kan det virke som om det er tykkere. Men det er ingen forskjell i diameter eller tetthet på hårene, sier Kauvar.

 

Når du vokser deg virker ikke håret like tykt når det gror ut, fordi du fjerner hårsekkene. Hårene som kommer ut igjen vokser derfor ulikt, i tillegg er hårtuppene spisse slik at de ikke virker så tykke som ved barbering.

Kilde side2 helse

Hei. Det er ingen studier som viser sikkert at hårene blir tykkere og stivere dersom man barberer seg.

 

Kvinner kan få mere hår på haken og overleppen i 40-årsalderen. Voksing skulle ikke tilsi at du får noe mer hår eller at disse blir tykkere eller stivere. Men korte hår kan føles tykkere og stivere enn lengre hår.

 

Lykke til!

 

Hilsen

 

Elisabeth Søyland

 

Professor i hudsykdommer

Kilde NRK

Myte: Barbert hår blir hardere og mørkere

 

Sant: Desverre for skallete menn, dette er bare tull og vås. Hår vokser ikke fortere tilbake igjen, det er en illusjon. Ny hårvekst på nyvasket, barbert husd er mer synlig enn på en hårete overflate.

Virker hårene som vokser ut etter barbering tykkere? Det er bare tull. Colourbox.com/Illustrasjonsfoto (Foto: colourbox.com)

Virker hårene som vokser ut etter barbering tykkere? Det er bare tull. Colourbox.com/Illustrasjonsfoto (Foto: colourbox.com)

 

Når håret først vokser tilbake ut igjen etter barbering har det en stump kant som gjør at det ser tykkere ut enn det egentlig er. Håret som da vokser ut ser mørkere ut, fordi det ikke har blitt bleket av solen. Det finnes alternativer til barbering som kremer og laser.

Kilde dinside

The hair shaft tapers at the end. "When you shave it, you're crossing the midshaft, so it seems like it's thicker and more coarse," explains Dr. Robin Ashinoff, director of cosmetic dermatology at Hackensack University Medical Center. "But it's not."

Kilde newsweek

 

Holder det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...