Gå til innhold

Trenger hjelp til bygging av Pc


Anbefalte innlegg

trur faktisk 9500gt trenger pci-e kontakt jo. men det følger med en som konverterer molex (de vanlige gamle sakene man kobler til cd-rom og gamle hardisker som ikke er sata)

til pci-e. kortet jeg hadde valgt til en billig pc nå hadde helt klart blitt et HD3850 kort. de koster under 700kr og yter veldig godt. men jeg trur at gf9500gt er det beste til rundt 500 lappen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm ja....så i kundeavisen til Expert i dag og man får så mye bedre bærebare maskiner til samme prisen som jeg bygger for. Da får man Blue-Ray spiller, 256Mb Videominne, 3Gb ram, 640 Gb HDD osv!!!

 

 

Lurer på om jeg skal bygge i det hele tatt...

 

Men jeg lovet at jeg skulle komme med den nye handlelisten i dag så den kommer med neste innleg av meg.

Lenke til kommentar

Så! Her er den nye handlelista :!:

 

 

HOVEDKORT:

ASUS P5KPL-VM, G31, Socket-775, DDR2, m-ATX, GbLAN, SATAII, PCI-Ex16 (P5KPL-VM)

 

PROSESSOR:

INTEL CPU Core 2 Duo E7200 2.53GHz S-775 1066MHz 3MB "Wolfsdale" Boxed (BX80571E7200-BVARE)

 

SKJERMKORT:

GAINWARD GeForce 9500GT 512MB DDR2, PCI-Express 2.0, DVI/HDCP (471846200-9504)

 

HDD

SAMSUNG SpinPoint T166 320GB SATA2 16MB 7200RPM

 

DVD-BRENNER

Sony Nec Optiarc DVDROM DDU1615S-0S 16X48X SATA BULK SILVER WO/ SW NS

 

MINNEBRIKKER

GEIL Black Dragon 2GB (2 x 1GB) DDR2 PC2 8500 1066Mhz 5-5-5-15 /8-Layer PCB with LED Retail

 

OS:

MICROSOFT Windows Vista Home Basic 32-bit SP1 DVD DK 1pk

 

PSU

CORSAIR Powersupply 450W, 120mm Vifte, 6xSATA, ATX/EPS, 1xPCI-E, 20/24pin

 

 

 

Valgte heller HomeBasic fordi eg trur ikje det er noe bedre til å spille på...særlig ikke et spill som "Sims2"

Er det noen som kan finne et kabinett som passer til hovedkortet? Denne har formfaktor "uATX", men jeg skjønner ikke en dritt når det står at m-atx på det? Kortet har allefall ikke samme lengder og bredder som et vanlig kort. Dette er 30x24 cm tror jeg.

 

VENT LITT: Nå ble det rett igjen, men jeg er ikke sikker så jeg trenger hjelp, hehe :p

 

Så...vil disse delane virke sammen? Funker det å innstaller det uten at det "fucke" seg?

 

 

 

 

takk for all hjelp

Endret av NorkaBorka
Lenke til kommentar
har abselutt ingenting å si hva du velger av vista versjoner. alle bruker de samme driverne og samme DX. jeg trur faktisk at den mest basic versjonen som finnes, buisnis er den som er best å spille på... hvis man tenker på hva oset bruker i minne.

 

 

Har selv Vista Home Prenium eller Basic (er ikke helt sikker) og da brukes ca 30-40 % av minnet når jeg ikke gjør en eneste ting. Jeg har 4Gb minne.

Lenke til kommentar
vista er lagd for å bruke så mye minne som mulig.. og casher programmer rett i minne som du pleier å bruke ofte. så det ikke skal ta så lang tid å starte programmene. den hadde brukt ca 50% minne om du hadde hatt 1gb med minne.

 

 

ok...men tilbake til det jeg engentlig spurte om...

 

Passer delene jeg satte sammen eller? Med "passer" mener jeg "virke sammen når jeg innstallerer"?

 

Og jeg trenger fortsatt litt mer ekspertise om det er bedre å kjøpe pc i butikken. Og da snakker vi fortsatt om bærbar. Hun ska, flytte den fra sted til sted, men om hun valgte stasjonær kunne hun jo ha kostet på seg en sånn "lan-bag" man putter alt i og så funker den som en vanlig trillekoffert.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til at du trenger PC8500 minne. Disse PC6400 brikkene er vel noen av de billigste du får tak i. Her får du 4 giga til VELDIG lav pris. Hvis du vil kan du jo ta 2 giga versionen som er en hundrelapp billigere.

 

EDIT: Var jeg deg ville jeg heller kjøpt 64-bit OS. Jeg vil ikke si med sikkerhet at The Sims 2 støtter 64-bit men jeg er ganske sikker.

Ta heller 4GB RAM og 64-bit OS.

Endret av Munty
Lenke til kommentar
Jeg ser ingen grunn til at du trenger PC8500 minne. Disse PC6400 brikkene er vel noen av de billigste du får tak i. Her får du 4 giga til VELDIG lav pris. Hvis du vil kan du jo ta 2 giga versionen som er en hundrelapp billigere.

 

EDIT: Var jeg deg ville jeg heller kjøpt 64-bit OS. Jeg vil ikke si med sikkerhet at The Sims 2 støtter 64-bit men jeg er ganske sikker.

Ta heller 4GB RAM og 64-bit OS.

 

 

Ho treng ikje meir. Som sagt e ho ikje noke "HARDCORE Crysis Gamer"

 

Dessuten klare ho ikje å bestemja seg for lap/desk.

"Hva er best" spørr hun. Så svare eg at desktop e bedre i forhold te pris, men kan være vannskeligere å frakte med seg...

 

 

Hun vipper fortsatt mellom valget...

Lenke til kommentar
Hvis hun ikke har tenkt å være hardcore gamer NOEN gang så vil jeg anbefale laptop. Men hvis hun ikke vil bruke så mye penger så er stasjonær bra. De to dårlige tingene med laptop er at de er dyrere og det er vanskeligere å oppgradere.

 

Så godt som umilig tror jeg vi sier. Kjøpte meg en bærbar for sånn et halvt år siden og da kostet den 13K (10 nå) og jeg trodde slvfølgelig at jeg hadde gjort et godt kjøp. Så kjøpte jeg Crysis og det lagget som et *******!!!!

 

Med det gjorde jeg alt klart for meg og alle jeg måtte møte: LAPTOP ER IKKE EN SPILLMASKIN

 

men kjell har sikkert rett med at hun ikke trenger noe mer enn en billig laptop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...