Gå til innhold

Trenger hjelp til bygging av Pc


Anbefalte innlegg

Hei

 

 

 

Eg har tenkt tel å bygja pc te "halv"-søstra mi. Eg har satt opp nokre av dei delane ho trenger (frefor alt te å spella Sims 2 på). Derfo tenkte eg da ikje var nødvendig med meir enn 512 mb skjermkort (tok no 512 så det skulle holde) , 2,5 Ghz CPU (Sims kreive berre 2, men eg tenkte no på framtida og anna bruk. Tok med ein 320 Gb HDD, 2 Gb minne (sims kreive berre 1,5 med vista) og et ultimate 32-bit systeim som av ein eler anna grunn e billigare enn "Basic" på komplet.

 

Her e oppsettet. Ho ønska det så billigt som mulig og eg tenker me holder oss til 5-6K.

Hovedkorte var eg ikje siker på så dykk må berre rette/bytte :thumbup:

 

 

Hovedkort:

Gigabyte GA-P35-DS3L, P35, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, ICH9, PCI-Ex16

 

 

Prosessor:

Intel Core 2 Duo E7200 2,53GHz, Socket, LGA775, 3MB, 1066MHz, Boxed w/fa

 

Skjermkort:

Gainward GeForce 8500GT 512MB DDR2, PCI-Express, DVI/Tv-Out, SilentFX

 

 

Minnebrikker:

Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5, Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2

 

OS:

Microsoft Windows Vista Ultimate Norsk SP1,OEM,DVD 32bit

 

 

 

No gløymde eg å rekna samman ka detta kom te å kosta, men tipper rundt 4,5K

PSU e eg fortsatt litt usekker på så om noken kunne funnet ett som ikkje var så dyrt på komplet og som likevel yta bra hadde det vært kjempefint :D

 

 

VENNLIGST: Det e ikje nødvendig å bytta delane eg har plukka ut med mindre det e nødvendig for at han skal virka.

Ho e ikje nokke HARDCORE "CRYSIS" Gameplayer, men ønkje en maskin ho kan spille alla sims-spela på. Tok med et kraftig skjermkort for å "sikre fretida".

 

 

 

 

 

 

Takker for alle svar og innlegg

Endret av NorkaBorka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gf 9500gt er et bedre valg av skjermkort. da det koster det samme. og er i bunn og grunn bare en krympa og rebranda gf8600gt,

 

så anbefaler jeg deg å faktisk bruke prisguiden , da komplett kjører BLODPRISER. og stort sett kun selger for at de er veldig godt kjent.. og hvis det er for at servicen er god, bør du ivertfall prøve andre netshapper også. det finnes mange som gir bedre service en komplett.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=99513

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
gf 9500gt er et bedre valg av skjermkort. da det koster det samme. og er i bunn og grunn bare en krympa og rebranda gf8600gt,

 

så anbefaler jeg deg å faktisk bruke prisguiden , da komplett kjører BLODPRISER. og stort sett kun selger for at de er veldig godt kjent.. og hvis det er for at servicen er god, bør du ivertfall prøve andre netshapper også. det finnes mange som gir bedre service en komplett.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=99513

 

 

Hmm...e ikje så sikker på om det blir så mykje dyrare. Har satt opp ein annan maskin og før eg gjorde det så sjekke eg prisen mellom Komplet og Netshop og det e berre et par hondrelappa å spara. Komplet og Netshop (einaste eg har testa) e ikje nokre stor forskjell. Komplet e dyrare på noke ting som netshop e belleg på og ovendt.

Lenke til kommentar
Sjekk https://prisguiden.no

 

Komplett og netshop er ikke blant de billigste. Amentio pleier å være billigst de aller fleste gangene.

 

Husk at når du finner deg komponenter som f.eks skjermkort, spiller merket ingen trille. 9600GT er 9600GT, uansett hvem som står som produsent. :)Ta derfor det billigste.

 

 

Ok, takk for hjelpen. Så du mener at riggen funker fett den?

Uten at det skal oppstå noen problemer under innstallasjon?

Lenke til kommentar
skal du ha vista gå for 2 gb ram vista bruker 800 mb aleine..

 

vista ultimate er det ikke vits i å kjøpe heller... du får bare noen ekstra programmer og en hau med språkpakker

 

 

Ultimate er av en eller annen grunn billigere på komplet, og det er bedre til spill. Gunen til at eg har valgt 2 Gb minne e fordi ho ikje treng mere. Ho skal som sagt berre brukja den te Sims 2, litt surfing på nette og evt skolearbeid (ho e ikje så gammal, me man vei aldri).

Lenke til kommentar
Forslag til PSU

Riktig nok mer enn 350W, men den er blant de billigste i prisguiden (sett at du bestiller fra Amentio).

Fortron-Source er kjent for å lage gode strømforsyninger.

 

 

eg kommer ikke inn på Forton/Source sine sider så kanskje du kan hjelpe meg litt...

 

det virke jo som en grei PSU, men har den SATA-kabel, muligheter for 4, 8, 6-pin kontakter? Da tenker jeg mest på 4 pin som går til hovedkortet (har valgt et annet et)

Lenke til kommentar
den er veldig basic. 350w'rne har ivertfall 1 sata kontakt. men ingen pci-e kontakt, den har ellers alt man trenger. de er heller ikke så veldig stille, selv om det er en 120mm vifte. den reguleres etter varme, men den laveste hastigheten er ikke spessielt lav.

 

 

Ok, tenkte eg kanskje skullle heve meg på noke kraftigare. Tenker på Corsair sin 450W. Den har alt av tilkoblingsmuligheter til alt. Et GF9500 Gt kort treng vel ikje en ekstra strømkabel tilkobla til kortet?

Tenkte den her kunne vært noe. Skal kjøpe han på Amentio, men eg fant han no berre her akkurat no. Og her står det god innfo om han.

 

Kommer seinare i dag med handlelista. Da har eg "oppdatert" hovedkortet blant anna

 

 

 

 

 

Takk for all help så langt

Lenke til kommentar
Ser bra ut, corsair er et godt valg av psu :)

 

Men om du trenger PC8500 CL5 brikker tviler jeg på

 

 

Hehe...lurer på om jeg i det hele tatt trenger å bygga den. Eg så på ein kundeavis for expert og prisane e ikje så gale selv på bærbare.

Da får man også Blue-Ray spiller og det hele. Er det noen som har noe forslag til "ferdigbygde" bærbare pc'er? Foreldra e skilt så ho pendle mellom de to og da e det lurt med en bærbar, men trur hu hadde klart det med en stasjonær også. Da måtte det jo vært et sånn LAN-kabinett med håndtak på, det hadde vært det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...