Gå til innhold

Mozilla ser inn i fremtiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, jeg er allerede skeptisk til hvor "fancy" IE skal være, derfor foretrekker jeg Mozilla som er mye enklere. Håper ikke flere kaster seg på bølgen der alt skal være så fancy schmancy. Har ikke lyst å oppgradere PC'er bare for å kunne bruke de nyeste nettleserne. Hvor blir det av enklere og mer ressursgjerrige "koseprogrammer"?

Lenke til kommentar
Haha holder meg til IE eg og, ingen annen søkemotor så viser sider mer korret siden de fleste er kodet til den

 

Eh, for det første er vel ikke IE en søkemotor.

For det andre så er vel Firefox og Opera bedre til å lese div. koder. Iallefall ettersom Acid testene tilsier.

For det tredje om du faktisk tenker på søkemotorer så mener du vel google istede for IE, og da er du fullstendig off-topic...

 

Personlig bruker jeg FF 3 på jobben, og Opera 9.5 hjemme, og bare IE når en side absolutt ikke vil funke i noen av de.. Hvilket som vil si aldri for midt vedkommene.

Endret av Fahav
Lenke til kommentar
Andre enn meg som har lagt merke til at en artikkel på Gamer.no peker til denne tråden? :p

 

Jau. Det var litt usaklig å lese om Mozilla og den slags i "mini-forumet" under artikkelen, ja :)

 

Aurora hørtes jo veldig... Optimistisk ut? Tror jeg holder meg til IE, jeg også!

Lenke til kommentar
Dette så helt elendig ut. Ikke skift retning nå, Mozilla.:p

Dette er prototyping. Mozilla prøver ut forskjellige ideer og tanker om hvordan fremtidens nettopplevelse vil bli. Det er ikke slik at Firefox 4 vil se slikt ut, eller Firefox 5 for den del. Dagens nettlesere begynner på mange måter å gå ut på dato. De er tilpasset en tid hvor man stort sett surfet alene, i dag surfer mange sosialt. Man deler artikler, bilder, videoer, nettsider, man samarbeider, snakker med andre på IM, deltar i samtaler på Twitter, legger ut videoer på Youtube, blogger, deler bokmerker på delicious og Digg og samler alt i samlinger på Secondbrain. Det er naturlig at nettleseren må forandre seg fremover. Mozilla Labs har jo også endel tidlige plug-ins til Firefox som forsøker å samle alt dette i nettleseren, blant annet Snowl. Det er flott at Mozilla faktisk forsøker å se fremover.

Lenke til kommentar
Haha holder meg til IE eg og, ingen annen søkemotor så viser sider mer korret siden de fleste er kodet til den :p

Det er det fjerneste jeg har hørt på lenge.

 

Det må understrekes at dette er et konsept. Har noen av dere sett bilder av for eksempel konsept biler og så den endelige versjonen på markedet? Det er snakk om å gjette seg frem til hvordan ting kan bli lagt opp i fremtiden, ikke hva som kommer i Firefox 3.2

Edit: God forklaring på det av Thlom over.

 

Dere som kommer til feil forumpost kan legge inn et innlegg her. :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...