Gå til innhold

Datamaskin fra utlandet


Anbefalte innlegg

Har sett på denne bærbare maskinen, den er bygget på en Compal JHL90 http://www.xoticpc.com/sager-np2096-custom...l90-p-2409.html

 

Sammenlignet med prisen på Mulitcom sine sider kan man spare ett par tusen på kjøp via denne nettsiden, men hvordan er det med moms og eventuelle andre agifter for å få den sendt til norge? Er det noe å tjene på å bestille derfra? eller burde jeg bestille Mulitcom sin Compal JHL90

Endret av glad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du vil få toll gebyr, moms gebyr og forenklet forelegg vis du prøver og ta den inn i landet mest sannsynlig så jeg vil ikke tenke meg at du vil spare noe på det.

 

Den norske toll sjekker "alle" pakker som kommer inn så ser de hvor mye den koster og så må du betale i henhold til norsk moms og sånt vis jeg har skjønt det rett

 

toll regler av import fra internett

Utdra: Varer fra 200 kroner må fortolles

Innførsel av varer med vareverdi fra og med 200 kroner må fortolles. Da må du betale merverdiavgift (25 prosent) og eventuell toll og særavgifter for varen.

Lenke til kommentar

For å oppklare litt

det er mva på varer over 200 (bøker og nokre andre er unntatt)

Dermed blir prisen varebeløp x 1,24 + eit fortollingsbyr (om ein lar ekspeditøren gjere dette)

 

I dette tilfellet blir det

($981,64+ frakt) x 1.25 + ekspeditørens gebyr (ca 200,- kr), med 5,1 som dollarkurs og ca 385 kr i frakt ( jetcarrier pakke på under 5 kg)

Så blir prisen på maskina nesten 6940,- Det du forsaker er då norsk forbrukerkjøpslovgivning og all reklamasjoner må gå via USA og dens lovgivning.

Ut frå tilsvarnde maskina hjå multicom så koster den 7482,- (eks frakt) heile 542,- i forskjell iforhold til mitt reknestykke. Og då er det berre 1 års garanti på USA-maskina mens multicomen har 5 års reklamasjonsrett. Oppgradering til 3 års garanti vil gjere at maskina blir dyrare henta frå usa enn kjøpt i norge.

 

 

forenkla forelegg er noko politiet gir og er ei bot, noko ein før om ein forsøker å smugle varene o.l)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...