Gå til innhold

Hvilke filmer bare MÅ du ha på Blu-Ray?


Dragavon

Anbefalte innlegg

Hvilke filmer er det folket setter så høyt at de bare må kjøpes når de kommer på Blu-Ray, sjølv om det står en DVD i samlingen?

 

Det er mange opplagte, Gudfaren, Alien, Star Wars, Matrix, Ringenes herre, Harry Potter, Pulp fiction osv osv.

 

Men kanskje like interesant er det å få tips om litt mere uvanlige valg. Så kom med de :)

 

Noen eg gleder meg til:

 

Indepence day: Tror det blir usannsynlig fett å se denne på stor skjerm i full HD.

 

Godzilla: Samme, eg elsker filmer med store tøffe monstre.

 

Payback: Mel Gibson's tøffeste rolle noensinne imo.

 

Flåklypa grand prix: Ble svimmel og kvalm første gangen eg så denne på kino.

 

Das Boot: Tidenes beste krigsfilm/serie? Har 3 forskjellige DVDer, kommer den på Blu-ray blir det løpt og kjøpt igjen :)

 

Edit: Tags funker ikkje i overskrifter :whistle:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, det er mange. Jeg kan - over tid, riktignok - omtrent tenke meg å kjøpe alle filmene jeg virkelig liker på Blu-ray, selv om jeg har dem på DVD fra før. Men det har jeg neppe råd til med en gang, så det blir over tid. ;) I tillegg kjøper jeg stort sett alle nye filmer som kommer på Blu-ray. Men DVD fungerer enda meget bra til billige kjøp og til litt mer spontankjøp.

 

Men jeg kan ramse opp litt.

 

Filmer jeg allerede har kjøpt som jeg har på DVD:

Harry Potter-serien, Pirates of the Caribbean-serien, Batman Begins, Spider-man-serien

 

Filmer jeg kan tenke meg å kjøpe/skal kjøpe på Blu-ray som jeg også har på DVD:

Matrix-serien, LotR, Donnie Darko, Godfather, Fight Club, Seven, litt Tarantino-filmer, etc etc.

 

Jeg orker ikke tenke så mye, men det er maaange flere. :p Så lenge det er store nok forskjeller i bilde og lyd, kan jeg tenke meg en haug filmer jeg virkelig liker på Blu-ray også. Og jeg kjøper for fremtiden, som sagt så er omtrent alle nyreleaser jeg kjøper for tiden på Blu-ray. Den mest etterlengtede nå er The Dark Knight, den skal kjøpes med en gang på release.

 

I det hele tatt har jeg virkelig fått sansen for filmer i HD, og føler det som regel er verdt å investere noen kroner ekstra i per film. Jeg synes faktisk forskjellene er store nok til at jeg kan forsvare det ovenfor meg selv, selv om jeg også må understreke at DVD enda fungerer mer enn godt nok.

Lenke til kommentar

Varierer jo enormt da. "Veiledende pris" i Norge er vel enda 249,- for nye Blu-ray-filmer, men man kan som regel glatt få dem ned i 199,- og kanskje enda lavere på nettbutikker hvert fall. Som regel er det vel billigst å bestille fra USA, kan glatt få nye filmer derfra for en 130-140,-+. Men så er det ikke alle filmer som er regionsfrie.

Lenke til kommentar

Eg synest prisen på Blu-Ray ofte er uforskammet dyrt. For eksempel The Rock til 270kr. En 12 år gammel film som ikkje er spesielt god engang :thumbdown:

 

Har akkurat oppdaget www.axelmusic.com, det ser ut til å være gode priser og godt utvalg. Og der kommer faktisk opp en egen link som finner filmer som kan spilles på norske Blu-ray spillere.

 

noen til som må kjøpes:

 

From hell

 

The haunting

 

I rosens navn

Lenke til kommentar

Allerede har jeg Corpse Bride og Led Zeppelin - The Songs Remain the Same på blu-ray. Posten har rota bort Batman Begins og Pans Labyrinth, men de har jeg i allefall betalt for.

 

De neste filmene som skal bestilles er 2001: A Space Odyssey, Close Encounters of the Third Kind og Monty Python and Life of Brian og kanskje Sweeny Todd.

 

Harry Potter-serien skal kjøpes før neste film kommer på kino (i november iirc)

 

Dark Knight kommer jeg sansynligvis til å kjøpe i en lokal butikk så snart den er ute.

 

Filmer som kommer etterhvert/i mellom/når jeg har råd/når de kommer ut: Pirates of the Caribbean-serien, Spider Man-serien, The Shining, A Clockwork Orange, The Nightmare Before Christmas, Monty Python and the Holy Grail, David Gilmour: Remember That Night, The Orphanage, The Bridge on the River Kwai, The Godfather, Scarface og sikkert en hel drøss jeg har glemt bort. Har en del av disse på dvd, så de filmene jeg ikke har blir prioritert først.

 

Er nesten litt vanskelig å lage ei sånn her liste, er så mange filmer jeg helst vil ha på blu-ray :D

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...