Gå til innhold

Test: HIS Radeon HD 4870


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken Linux-distribusjon er det som anbefales å bruke til dette formålet, samt hvilke ekstra programvare behøves? (kommer bare ikke på navnet over programvaren som brukes for å "imitere"/spille DirectX spill)

 

Med tanke på at min erfaring av Linux ikke er spesielt høy, så er nok dette hovedgrunnen til at jeg ikke har testet det på Linux. Men ser selvfølgelig ingen problemer i å teste med linux også.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

"Men ikke bare kjernen har vært igjennom store oppgraderinger, også minnet har blitt byttet fra 512 MB GDDR3 som opererer på ca 2250 MHz effektivt, til 512 MB GDDR5 (900 MHz DDR, 1800 MHz effektivt), som takket være GDDR5-teknologien i praksis får en båndbredde som tilsvarer en frekvens på hele 3600 MHz."

 

Jeg har da GDDR4 på mitt HD 3870, og det er ingen superversion.

 

Ellers litt skrivefeil, mangler og uklarheter men alt i alt en god test Andrull.

Lenke til kommentar
AMD slår hardt tilbake og leverer svært god ytelse til fornuftig pris.

 

 

 

Les mer

 

Grattis med testen din, har ventet på denne en stund nå.

Har bare skumlest den, så du kan sikkert forvente å se en litt mer utfyldende post senere, dog et kjapt spørsmål :

 

Viftestøy : Har du prøvd å tatt kontakt med Amd/Ati for å få en offisiel forklaring på problemet / temperaturene?

Lenke til kommentar
Hvilken Linux-distribusjon er det som anbefales å bruke til dette formålet, samt hvilke ekstra programvare behøves? (kommer bare ikke på navnet over programvaren som brukes for å "imitere"/spille DirectX spill)

 

Med tanke på at min erfaring av Linux ikke er spesielt høy, så er nok dette hovedgrunnen til at jeg ikke har testet det på Linux. Men ser selvfølgelig ingen problemer i å teste med linux også.

 

De fleste distribusjoner gjør nytten, forskjellene ligger stort sett i pakkesystemene og hva som følger med distroen. Med andre ord kan du egentlig bruke hvilken du vil. Programmet du tenker på er WINE, selv om ytelsen når man bruker WINE ofte er ganske laber. Dessverre er det veldig få native linux-spill, eneste jeg har lagt merke til er quake 4, doom 3 og x-plane (de jeg kommer på), men de er ganske utdaterte nå. Likevel, jeg synes en Linux-del hører hjemme i testen :)

 

 

funkweb: Du vil få like bra bilde gjennom DVI som HDMI.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Jeg lurer på noe.

 

Har en data skjerm som støtter HDMI.

Vil man få bedre bilde via HDMI enn DVI?

 

Hvis ja, hvorfor da bruke overgang fra DVI til HDMI? Vil ikke det bety at det ikke blir "rent" HDMI?

 

Altså jeg trodde at HDMI --> HDMI blir jo mer riktig enn fra DVI liksom.

HDMI er DVI med mulighet for lyd. Samme signalene, ingen forskjell.

Lenke til kommentar
"Men ikke bare kjernen har vært igjennom store oppgraderinger, også minnet har blitt byttet fra 512 MB GDDR3 som opererer på ca 2250 MHz effektivt, til 512 MB GDDR5 (900 MHz DDR, 1800 MHz effektivt), som takket være GDDR5-teknologien i praksis får en båndbredde som tilsvarer en frekvens på hele 3600 MHz."

 

Jeg har da GDDR4 på mitt HD 3870, og det er ingen superversion.

Helt korrekt observert. Skal være fikset opp nå. :)

 

 

Ellers litt skrivefeil, mangler og uklarheter men alt i alt en god test Andrull.

Var noen litt grove og noen dumme slurvefeil der ja. Gikk over testen en gang til, og rettet opp en del ivhertfall. :)

 

De fleste distribusjoner gjør nytten, forskjellene ligger stort sett i pakkesystemene og hva som følger med distroen. Med andre ord kan du egentlig bruke hvilken du vil. Programmet du tenker på er WINE, selv om ytelsen når man bruker WINE ofte er ganske laber. Dessverre er det veldig få native linux-spill, eneste jeg har lagt merke til er quake 4, doom 3 og x-plane (de jeg kommer på), men de er ganske utdaterte nå. Likevel, jeg synes en Linux-del hører hjemme i testen

Takker, da skal jeg se hva jeg kan få til. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...