Gå til innhold

Vurderer sterkt å kjøpe 360, men har noen spørsmål.


bjorna

Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å kjøpe en xbox 360, mest grunnet GTA IV og den lave prisen i forhold til PS3. Har en wii fra før av, så er en del ting jeg lurer på:

 

1. Kan en spille av DVDer uten å kjøpe en ekstra fjernkontroll?

2. Har en Mac, kan jeg streame media innholdet mitt til 360en?

3. Hvordan fungerer 360 på en standard crt tv?

4. Ingen forskjell på GTA IV i forhold til PS3 utgaven?

5. Hvordan er det med kvaliteten på maskinene nå for tiden? Er de bedre nå enn før?

6. Hvilke spill er must have, både ute nå, og som kommer i nærmeste fremtid? Liker blandt annet RPG, Adventure etc. Har sett litt på Mass effect, star ocean 4, final fantasy XIII.

7. Bråker 360en mye i forhold til wiien?

8. Noen priskutt i nærmeste fremtid?

9. Arcade, er den noe å satse på?

 

Håper dere greier å overbevise meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte Xbox 360 på releasedagen her i Norge, og har ikke angret på det. Har heldigvis ikke hatt problemer med den heller. Men uansett.. noen svar :

 

- Ja, den spiller DVD'er "out of the box", trenger ikke noe ekstra

- Den fungerer fint på alt av skjermer, er ikke noe spesielt med oppløsning eller ratio eller noe som helst

- GTA4 er så og si identisk på 360 og PS3

- Ang. kvalitet/støy skal vel Elite versjonen (den svarte) være litt bedre? Tror den har en litt mer stillegående optisk enhet i alle fall. Ja, 360 bråker en del, men man har da høyttalere? ^^ Plager i alle fall ikke meg.

 

Xbox Live Arcade er i grunn ganske artig. Bøttevis av småspill du kan få oppheng på. Også muligheter for å laste ned demoer av arkadespill og nye spill som kommer.

 

Så.. kan anbefale 360 ut i fra de erfaringene jeg har hatt personlig. Har hatt mye morro med GTA4 og Burnout spillene. FIFA med 4 kontrollere er også morro. Men det med "hvilke spill er bra" blir jo en litt individuell greie :D

Lenke til kommentar

Har ikke svar på alle spørsmåla, men jeg kan jo like greit svare på de jeg kan :)

1.Ja, det kan du.

2.Det skal gå ann. Trenger bare å ha den på samme nett som xbox'n så funker det bra.

3.Det fungere kjempe bra, spiller selv på crt tv.

4.Det er ikke store forskjellen. Det eneste er litt mere fps på xbox'n :)

7.Xbox'n bråker litt, men du blir fort vant til det. Sjekk på youtube, der finner du mye noise tester, så kan du høre selv.

Håper dette hjalp litt :)

Lenke til kommentar

- Media streaming fra Mac funker perfekt, bare last ned Rivet. Connect360 funker det også, men jeg er mest fornøyd med førstnevnte.

- Mass Effect, Lost Odyssey, Fable 2, Banzo-Kazooie Nuts and Bolts, Bioshock er gode spill å starte med hvertfall (Fable 2 og Banjo-Kazooie kommer til høsten).

- Det kommer sannsynligvis et priskutt i september

- Med Arcade får du ikke HDD som er et stort loss IMO. Med Elite sin 120GB-harddisk kan du til høsten lagre spillene dine på harddisken slik at drevet ikke trenger å bråke, pluss at loadingen blir raskere. I tillegg er det masse demoer, trailere, XBLA-spill som du bør få med deg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

1. Kan en spille av DVDer uten å kjøpe en ekstra fjernkontroll? -Jada

2. Har en Mac, kan jeg streame media innholdet mitt til 360en? - tror det går hvis du laster ned media center, men kan ikke si noe sikkert.

3. Hvordan fungerer 360 på en standard crt tv? - jessjess

4. Ingen forskjell på GTA IV i forhold til PS3 utgaven? - noen bittesmå fargefoskjeller, men ikke noe mennesker kan oppdage.

5. Hvordan er det med kvaliteten på maskinene nå for tiden? Er de bedre nå enn før? - med falkon chip minsker du risikoen for RROD, men den er vell ikke noe bedre.

6. Hvilke spill er must have, både ute nå, og som kommer i nærmeste fremtid? Liker blandt annet RPG, Adventure etc. Har sett litt på Mass effect, star ocean 4, final fantasy XIII. - Mass effect er fantastisk, final fantasy har aldri skuffet,kommer ikke på noe mer ifarten.

7. Bråker 360en mye i forhold til wiien? - endel, ja

8. Noen priskutt i nærmeste fremtid? - har nettop vært 2 stykker tror jeg, så ikke med det første.

9. Arcade, er den noe å satse på? arcade er uten hardisk, så hvis du vil laste ned demoer, ville jeg gått for pro/elite, for ekstra harddiskene er svindyre!

 

Håper jeg sorterte litt nå:)

Lenke til kommentar

Ang. crt kan det være greit merke seg at tekst i noen spill kan bli rimelig utleseleig pga. at det blir for lite og utydlig. Har selv sett det på Dead Rising. Var nesten umulig å spille da vi ikke kunne lese hva vi skulle gjøre. Dette er kanskje litt forskjellig fra crt til crt men har lest om flere som har hatt problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Ang. crt kan det være greit merke seg at tekst i noen spill kan bli rimelig utleseleig pga. at det blir for lite og utydlig. Har selv sett det på Dead Rising. Var nesten umulig å spille da vi ikke kunne lese hva vi skulle gjøre. Dette er kanskje litt forskjellig fra crt til crt men har lest om flere som har hatt problemet.

 

jeg har ikke 60hz på crt tven min.. ganske dritt i enkelte spill, ser ikke teksten..xD

Lenke til kommentar
Vurderer sterkt å kjøpe en xbox 360, mest grunnet GTA IV og den lave prisen i forhold til PS3. Har en wii fra før av, så er en del ting jeg lurer på:

 

1. Kan en spille av DVDer uten å kjøpe en ekstra fjernkontroll?

2. Har en Mac, kan jeg streame media innholdet mitt til 360en?

3. Hvordan fungerer 360 på en standard crt tv?

4. Ingen forskjell på GTA IV i forhold til PS3 utgaven?

5. Hvordan er det med kvaliteten på maskinene nå for tiden? Er de bedre nå enn før?

6. Hvilke spill er must have, både ute nå, og som kommer i nærmeste fremtid? Liker blandt annet RPG, Adventure etc. Har sett litt på Mass effect, star ocean 4, final fantasy XIII.

7. Bråker 360en mye i forhold til wiien?

8. Noen priskutt i nærmeste fremtid?

9. Arcade, er den noe å satse på?

 

Håper dere greier å overbevise meg :)

 

1. Ja.

2. Har ikke peiling.

3. Fint.

4. Nei (ved mindre du er super geek å gor over hvert eneste bilde med forstørrelses glass. =P)

5. Ikke helt oppdatert der, men den skal vel være bedre nå.

6. Mass Effect, Halo 3, Cod4, Gears Of War eller eventuelt Gears 2(kommer), Oblivion, Battlefield BC, The Orange Box, Lost Odyssey, Fallout 3(kommer)....

7. Ja.

8. Har ikke peiling.

9. Mange bra spill der ja.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar :) Blir nok en 360 i løpet av de neste ukene :)

 

Har noen flere spørsmål, for å få trådløst nettverk på 360en, må en ha lisensiert 360 trådløstnettverksusbting? eller kan en bruke tredjeparts usbtrådløstnettverkting?

 

Når kommer denne pro med mer harddisk?

Lenke til kommentar
9. Arcade, er den noe å satse på?

9. Mange bra spill der ja.

Han mener modellen Xbox 360 Arcade, men for alle del, det er mye moro på XBLA (Xbox Live Arcade) også. :p

 

Takker for alle svar :) Blir nok en 360 i løpet av de neste ukene :)

 

Har noen flere spørsmål, for å få trådløst nettverk på 360en, må en ha lisensiert 360 trådløstnettverksusbting? eller kan en bruke tredjeparts usbtrådløstnettverkting?

 

Når kommer denne pro med mer harddisk?

Den har begynt å dukke opp i USA, så i løpet av neste måned kanskje.
Lenke til kommentar
9. Arcade, er den noe å satse på?

9. Mange bra spill der ja.

Han mener modellen Xbox 360 Arcade, men for alle del, det er mye moro på XBLA (Xbox Live Arcade) også. :p

 

Aha! Tenkte ikke over det =P

Bruker ikke slike moderne sleng utrykk skjønner du. Men vist det er den versjonen uten HDD så er den ikke noe å satse på etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...