Gå til innhold

Excel - Hente ut informasjon fra et ark til et annet


Bone

Anbefalte innlegg

Skal du hente verdi til et ark fra et annet ark er det koden "=arknavn!kolonne altså f.eks. "=sheet1!D3" (uten anførselstegn) vil hente verdier fra sheet1 fra kolonne D3. Håper dette var mer til hjelp?

 

Virker fint. Men om du har begge arka opp samtidig kan du bare sette inn = i den cellen data skal inn i, bytte til arket hvor du skal hente data fra og så peker og klikker du i den cellen og trykker Enter.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse

Hei har lest gjennom denne diskusjonen, og lurer på noe av det samme..

 

jeg vil også hente ut info fra et annet ark ved bruk av kode..

 

eks:

 

fra fasit arket vil jeg ha

 

artikkel nr (det vil bli koden jeg trenger for å hente ut informasjonen) , produkt, pris

 

 

 

Så når jeg går inn i sheet nr 2, så taster jeg inn artikkel nr i første celle (f.eks a10) - og da vil b10 bli fylt inn med produktet, og c10 fyllt inn med prisen

 

 

Er dette mulig å gjøre på en enkel måte? jeg har sett en som hadde noe lignende oppsett en gang..

 

 

takk på forhånd. dere redder dagene mine om dere kan hjelpe

 

 

mvh

Rune

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fasit-arket, er det slik at der har du masse produktnummer i f.eks kolonne A, produktnavn i B og pris i C? I så fall kan du bruke FINN.RAD("hva du skal søke etter";"hvor dette ligger;"hvor mange kolonner til høyre du skal hente data fra;USANN)

 

Du skriver f.eks følgende i celle B2 (i Sheet2). =FINN.RAD(A2;Sheet1!$A$2:$C$100;2;USANN)

I celle C2 skriver du det samme bare at du bytter ut 2-tallet før "usann" med et 3-tall siden du skal ha det som står i den tredje kolonnen i matrisen. Hvis du har engelsk versjon, da tror jeg det blir =VLOOKUP(A2;Sheet1!$A$2:$C$100;2;FALSE), men jeg er usikker på om det skal brukes semikolon eller komma.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...