Gå til innhold

BK: HDR-foto av kirke


Prytz.

Anbefalte innlegg

I fare for å motta trusselbrev fra diskusjon.no's fotografer drister jeg meg til å legge ut et bilde hvor jeg har testa ut HDR-teknikken. En veldig omdiskutert teknikk ettersom jeg har skjønt. Har forsøkt å ikke overbruke effekten, og har justert bildet slik jeg husker det fra netthinna mi. Blir dette for mye for din smak?

 

Av egne kommentarer kan jeg si at det øverste tårnet har en litt uheldig glow-effekt som jeg enda ikke har klart å fjerne helt. Har også justert ned saturation litt for å få et mystisk preg på bildet. Funker det? Jeg er greit fornøyd med komposisjon og linjene som drar betrakter inn i fotoet.

post-39639-1218028495_thumb.jpg

post-39639-1218037933_thumb.jpg

Endret av Prytz.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
enig dette er bra bruk av hdr, skulle hatt litt mer lys på selve kirken.

Takk for raske svar! :)

 

Enig i at kirka er for mørk. Første eksponering ble litt for mørk i utgangspunktet, så har jobbet litt med lagmaske fra den lyseste eksponeringen. Veit ikke hvor mye lysere jeg klarer å gjøre kirka nå, men skal gi det et forsøk til senere i kveld.

Lenke til kommentar
Enig med de andre, men jeg synes komposisjonen var litt kjedelig.

Ja, du kunne kanskje tenkt deg å se noe fra siden av kirken? Var så mye trær der, så var litt vanskelig å få et bra skudd. Har lagt til en revidert versjon med lysere kirke i 1. post, men fikk litt økt glorie-effekt mot toppen. Skal prøve å gjøre det bedre i kveld. Takker for kritikk :)

Lenke til kommentar

Ja, har justert mye på bildet. Dette er det nærmeste jeg har kommet rett horisont. Men det er ett eller anna som ser litt skjevt ut, enig i det! Tårnet heller litt mot venstre ja, men gresslinja er rett. Burde kanskje justere det etter tårnet, men ser litt rart ut det også. Legger ved et annet HDR-foto fra samme serie, som jeg ikke ble like fornyød med. Men er i alle fall en annen komposisjon, som ble nevnt over.

post-39639-1218042185_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...