Gå til innhold

For/I mot WIN 2k PRO


Raider

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del har jeg Win2K Pro, jeg kjøper nye komponenter i ny og ne og gidder ikke å ringe MS for å få ny CD-key for registrering hver gang jeg skal reinstallere. For meg er det mye greiere å ha Win2K Pro med SP3 enn WinXP med SP1. I tillegg spiller jeg og WinXP har slike fine feil at når man er på LAN med et "dårlig" nettverk så henger det og kommer opp med fine Net_Send Error. Små feil som blir store på LAN og deretter gidder jeg ikke det tøvet. Har brukt WinXP Pro i snart et halvt år på en pc med reinstalls osv, bare tøv og tull i forhold til Win2K Pro som er på min hovedpc.

Lenke til kommentar

- Ser finere ut?

 

 

Denne nye siden har visst også nye brukere.

 

Man kan nemlig tilpasse det slik man vil hvis du ikke visste. Dessuten hvis du installere det riktig skal det være 99,9% stabilt.

 

Jeg har hatt 2k før, greit det og men det støtter ikke like mange drivere som XP.

 

Jeg har 3 forskjellige maskiner med XP, 1 år, ikke en "error" i eventlog.

 

Legg inn siste drivere, firmware til alt(HDD, HK, CD osv.)

Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg windows 2000. Tviler sterkt på at windows xp har bedre driver-support, det takler ihvertfall ikke min hardware i installrutinene engang. Når du første har windows 200 er det ingen vits etter min mening å gå over til XP, det er klart det er et stort løft fra ME og 98, men for oss som bruker 2000 er liksom ikke XP det store, (bedre), nye. Det føles bare som 2k med masse dilldall. Hadde jeg vært etter et OS jeg kunne tilpasse mer enn win2000 hadde jeg kjørt en Linuxdistro uansett. Kanskje kjekt med litt ekstra dill-dall om du har penger å bruke på det, men folk som bruker penger med vett har ingen grunn til å kjøpe det om de har 2000pro.

Lenke til kommentar

Prøvd Xp i 3 måneder jeg nå, gikk i går tilbake til 2k for jeg likte det bedre, kanskje jeg skal prøve xp igjen når en eventuelt service pack 2 kommer, men for nå er jeg lei av at jeg fikk bluescreen hver gang jeg prøvde og skru av maskinen ikke-manuelt.

 

KJører Windows 2000 og windows 2000 server nå, skal vi se hvor lang tid det tar før jeg faller fr fristelsen til og legge in win2003server på Server-maskinen...

Lenke til kommentar

Windows 2000 all the way

 

Hver gang jeg legger inn XP bare for å prøve å like det ender det med at jeg installerer 2000 igjen senest 2 dager senere, jeg og PC'en min liker ikke XP, men på andre Hardware konfigurasjoner så kan XP fungere bedre en 2000 sikkert, men ikke på min hardware av ukjente grunner

Lenke til kommentar

Kjetil: Det stemmer det, men det spørs hvilken hardware du hadde.

Jeg kjøpte meg et dual system ganske tidlig (vinter 98?), og NT/Linux var ikke akkurat aktuelt siden jeg spillte mye. Så fikk jeg tak i 2000 betating, og den brukte jeg 8-9 mnd, før en "official release" ble installert. Da fant jeg ut at lydkortet mitt (MX300) var lite supportet, og også skjermkortet (ATI Rage Fury 128 ST GL TV-OUT English version 32mb AGP <- :) )

Jeg byttet med en venn til et SB kort og et Banshee, og siden det har jeg ikke hatt noe HW problemer i 2000.

 

Siden XP var mindre revolusjonerende enn 2000, så er det nesten naturlig at det også er mindre barnesykdommer.

Lenke til kommentar
Da win2k kom var det neste umulig å få tak i bra drivere, det var det ikke med winxp?

Det stemmer. Men grunnen til dette kan ha vært at MS fremstilte Win2k som et OS rettet mot business-markedet. Det var jo en etterfølger til WinNT 4.0, som ikke var i vanlig bruk blant privatpersoner. Jeg antar at det var derfor produsentene av typisk tilleggsutstyr til hjemmebruk prioriterte driverutvikling for dette OS-et lavt i begynnelsen.

 

Men etterhvert viste det seg at Win2k er et utmerket OS for all slags bruk, og så har man da også utviklet drivere for det til stort sett all ny hardware som har kommet de siste par årene.

 

Jeg tilhører den gruppen som installerte WinXP og og prøvde det i noen dager da det var forholdsvis nytt, og siden har gått tilbake til Win2k, som jeg fremdeles er godt fornøyd med. Det hadde vært mer sannsynlig at jeg før eller siden hadde gått over til å bruke XP hvis MS hadde gått bort fra det kundefiendtlige tullet med produktaktivering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...