Gå til innhold

Dropper Nvidia 790i-kort


Anbefalte innlegg

Jeg har Asus Striker Extreme II. Det er umulig å få stabilt med to 1333 2gb minnebrikker. Har vært igjennom 10 bios'er, må sette volt manuelt og har forsøkt det både opp og ned. Skjermkortet får spader støtt og stadig og sist resatte det seg ikke før jeg byttet PCI-E slott. Frys frys frys hele tiden. Fikk tilsendt nytt hovedkort og det frøys under første boot av Windows. Det har AKKURAT samme problemer som første kortet jeg hadde. Minnebrikkene er testet ok hver for seg, men med to brikker i blir det Texas. Det hender at det fryser selv med en minnebrikke og da har det ikke noe å si hvilken av brikkene det er. Nå blir det mer testing i helga, men jeg må vel krype til korset og sende det også tilbake igjen.

 

Er glad jeg har ventet med å kjøpe nye skjermkort, for jeg ser ikke bort i fra at jeg ender opp med Intel brikkesett og nye ATI skjermkort i CF.

Endret av Neverest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Intel er jo en helt annen verden, knapt noe som helst problem i det hele tatt, alt funker som det skal, alt er helt stabilt osv..
Det stemmer vel ikke helt da. Det dukker jo opp problemer for alle produsenter av og til. F.eks GMA... Når det er sagt er vel ikke Intel av de som har så store problemer at det går utover konsernets rennomé.

 

Når det snakkes om bindinger kan vel f.eks ikke Intel's wifikort brukes på annet enn Intel's platform, og det er vel snakk om forsinkelser i utbredelsen av ny USBstandard - etter sigende grunnet Intel's agerende?

Lenke til kommentar

De skulle aldri finne på å krangle med Intel, jeg sa det helt i begynelsen at hvis de tuller med Intel, da vil de møte flere "problemer" på Intel-platformen.

 

Nå skal de liksom satse på AMD platformen? Det er ikke lurt å gå til sengs med finden heller.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Nvidia-brikkesett er noe dritt, og har nesten alltid vært det. Jeg har ikke hatt så mange forskjellige nvidia-brikkesett, men jeg har hatt Nforce 4 og Nforce 570 som i det minste var stabilt, men som var svært lite kompatibel med de fleste minnebrikker, og de tålte veldig lite overklokking. Etter det har jeg hatt fire EVGA 680i-kort som har vært noe dritt. De fungerer en stund, men er som regel ustabile. Jeg trodde først det var pga. overklokking, selv om jeg knapt hadde økt noen av spenningene, og det var snakk om små økninger på CPU og minne, men problemet var det samme på to andre kort, før jeg i det heletatt begynte å overklokke på dem.

 

Min erfaring er at nvidia-brikkesett som regel er ustabile, dårlig å overklokke med, kan lett ta knekken på minnet ditt (jeg har måttet sende inn mine Crucial DDR2 PC8500-brikker inn to ganger pga. hovedkortet drepte dem, helt uten overklokking eller voltøkning), og er ofte dyre.

 

Nei, neste gang blir det nok Intel-brikkesett. ;) Lurer på om jeg skal smelle til med et P45-kort i 1300-kroners klassen. Da kan jeg ha en PC som ikke får BSOD minst en gang i døgnet, og til og med overklokke på den. ;)

Lenke til kommentar

http://www.guru3d.com/news/nvidia-to-back-...board-chipsets/

 

"Updated - A response from NVIDIA's Bryan del Rizzo:

 

1. The story on Digitimes is completely groundless. We have no intention of getting out of the chipset business.

2. In fact, our MCP business is as strong as it ever has been for both AMD and Intel platforms:

1. Mercury Research has reported that the NVIDIA market share of AMD platforms in Q2 08 was 60%. We have been steady in this range for over two years.

2. SLI is still the preferred multi-GPU platform thanks to its stellar scaling, game compatibility and driver stability.

3. nForce 790i SLI is the recommended choice by editors worldwide due to its compelling combination of memory performance, overclocking, and support for SLI. . . .

3. We're looking forward to bring new and very exciting MCP products to the market for both AMD and Intel platforms."

Lenke til kommentar
Ja selvfølgelig sier han det...

 

 

 

Angående Nforce til AMD så skal det sies at konkurransen ikke er like hard der, AMD's egne chipset er ikke akkurat perfekte.

 

...og hva er så problemet med 790FX f.eks.? Hvis du legger lista på et sånt nivå at 790FX blir dårlig er det lite av chipsett igjen som er av godkjent kvalitet. 790FX står ikke noe tilbake for X48, P45 og hva andre av bra chipsett som måtte finnes til Intel ift kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg er glad Nvidia støter på litt problemer. Selv om jeg veldig ofte har brukt Nvidia sine produkter, så synes jeg de er totalt fraværende når det gjelder kundeforhold.

 

NVIDIA:

1. De har ikke noe som helst kontaktmuligheter for "vanlige" forbrukere, dette lar de brukerene eller produsentene som ASUS og XFX gjøre for dem.

 

2. De hater deler av sitt eget brukersamfunn. Ta for eksempel OmegaDrivers- og Creative sin Vista sak. Der er Creative og Nvidia ganske like, brukerene får ikke lov til å publisere bedre drivere som kan gjøre at selskapet ikke får solgt like mye nytt hardware.

 

Det er forståelig at f.eks. skjermkortprodusenter ønsker å tjene så mye som mulig, men når griskheten etter penger går ut over brukerstøtten og gleden av å se sitt eget brukersamfunn florere, så synes jeg at selskapet fokuserer på feilaktige verdier!

 

Jeg tror at et selskap som viser at de bryr seg om kundene, og forstår at vi ønsker å få så mye ut av produktene deres som mulig, varer lengre enn andre! Satsing på gode kundeforhold FTW.

Endret av h00cH
Lenke til kommentar

Det er jo Nvidia's brukere og produsentene som leverer produktene som får størsteparten av problemene som du synes er bra at Nvidia har. Det er jo brukerne som blir sittende uten maskin og produsentene som må ta reklamasjonene. Nvidia taper penger, men det er ikke mye i forhold til hva brukerne og produsentene taper.

 

Jeg regner vel med at min gamle Nvidia-laptop har kostet meg 5-600 kr i rene penger + tid bare i forhold til reklamasjoner. I tillegg tapte jeg vel 6-800 kr når jeg solgte maskinen. Og så byttet jeg jo før jeg hadde tenkt, så det er vel rimelig å avskrive de totale kostnadene på halve tiden? Det utgjør endel når man ser dette i forhold til innkjøpspris.

 

Selv for en "privat" maskin må man jo se på slike saker når man vurderer pris/kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...