Gå til innhold

32bit home premium key til 64bit?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en maskin som det er vista home premium 32bit installert på og lurer på om jeg kan installere vista home premium 64bit og bruke den gamle product keyen (som jeg brukte til 32bit vistaen)?

 

Grunnen til at jeg vil ha 64bit er at jeg har over 4GB med RAM og vil utnytte alt.

Jeg har en core 2 quad CPU og den støtter vel 64bit... ;)

 

Takker for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant emne - jeg er i samme situasjon som traadstarter.

Har akkurat kjoept meg ny HP Pavilion Laptop med 32bit Vista Home Pemium. Her er det ikke en gang med system cd men maa lage min egen recovery cd.

 

Oensker som sagt ogsaa aa oppgradere fra 32 til 64bits vista. Har funnet foelgende side som underbygger mine antagelser om at dette skulle gaa bra... http://www.microsoft.com/windows/windows-v...ons/64-bit.aspx

edit - er det noen vet hva dette koster - MS sier "a small fee".....

Leser likevel andre meninger paa diverse forum som sier det ikke gaar aa oppgradere fra 32 til 64 bit.

Hadde vaert kjekt aa faa noen sikre uttaleleser fra noen av forumets eksperter.

 

Paa forhaand takk

Endret av maypenray
Lenke til kommentar

Altså OEM versjoner har ikke microsoft noe support ansvar for , de kan i utgangspunktet aktiveres på en maskin - en gang (eller reaktiveres med samme produkt på samme PC). Det er leverandøren som har OEM ansvar (Acer,HP,Dell etc). Kjøper man selv en OEM intstall CD til eget bruk er man selv ansvarlig kategorisert som "systembuilder".

Man som sagt det er lov å ringe MS for å prøve å få reaktivert OEM lisensen etter å ha brukt samme produkt key til 64bit OEM installasjon.

Hvordan det blir med HP,Dell,Acer sine OEM lisenser brukt via OEM recovery install vet jeg ikke.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Kom paa en ting, noenlunde det samme som er sagt tidligere men man ska jo ha det inn med teskje... -proever her foer jeg evt starter en ny traad.

Altsaa, jeg har en desktop pc som jeg bygde selv hvor jeg kjoepte en OEM Vista 64 bit disk.

Har i tillegg akkurat skaffet med en ny HP laptop med pre-installed Vista 32 bit.

 

Kan jeg da installere 64 bit cd'en paa laptoppen ved aa bruke serialen som kom med den baerbare?

Endret av maypenray
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...