Gå til innhold

Reprasjon av SE g900


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Bare 1 ting å gjøre i sånne tilfeller siden verkstedet bare gjør en vurdering, de tjener ikke noe på å finne en slagskade, de bare bruker mye tid på det, og bare i få tilfeller vil kundene betale for dette, så de vil mye heller finne garantigrunnlag på telefoner, men de har jo rettningslinjer de også.

 

MEN noen verksteder er kanskje strengere enn andre, jeg anbefaler deg å snakke med butikken og reklamere til ericsson, da får du reklamasjonsnummer og dette sendes til deltaservice, da sender de telefonen videre til sonyericsson og de får sett på telefonen, hvis de kommer frem til at deltaservice var for streng får du enten ny telefon eller reparert den gamle.

 

Håper dette var til hjelp.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har akkuratt det samme problemet trådstarter skriver; g900 slår seg tilfeldig av, menyene går til tider som sirup og skjermen blir mørkere - og av til helt blåsort.

 

Jeg mener å aldri ha mistet den i bakken eller på noen som helst andre måter behandlet den uforsiktig.

 

Så jeg lurte på hvordan det gikk for folkene her med det samme problemene med g900 som jeg har?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har enda ikkje hørt noe fra Deltaservice.

 

Emce:

lever telefonen å få "dommen"

 

virker ut som telefonen ble "trekt" ut av markede en periode. forsvann fra alle butikker i nærområdet for å så komme tilbake. kan dette vere at de har blitt gjort en forbedring?

 

Oppgitt

Lenke til kommentar
Har enda ikkje hørt noe fra Deltaservice.

 

Emce:

lever telefonen å få "dommen"

 

virker ut som telefonen ble "trekt" ut av markede en periode. forsvann fra alle butikker i nærområdet for å så komme tilbake. kan dette vere at de har blitt gjort en forbedring?

 

Oppgitt

 

 

Kan godt være sant det du skriver, har selv hatt G900 noen mnd nå og min har falt i bakken / gulvet en rekke ganger uten noen annen konsekvens enn at dekselet og batteriet faller av... Og trange bukser pluss snusboks er dagligdags for min G900.

Lenke til kommentar
Kan godt være sant det du skriver, har selv hatt G900 noen mnd nå og min har falt i bakken / gulvet en rekke ganger uten noen annen konsekvens enn at dekselet og batteriet faller av... Og trange bukser pluss snusboks er dagligdags for min G900.

 

Samme erfaring som deg. Har gått i bakken flere ganger. Eneste som har skjedd er at den tynne metall-listen øverst mot batteridekselet har bøyd seg, men det er bare å bøye tilbake. En av mine telefoner som har tålt mest faktisk

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Groft sakt:

 

Man kan vanligvis bare kreve heving av kjøp, ved 3 gangs samme feil, eller 4-5 forskjellige feil. (For å gjøre dette, så må man reklamere på produktet, å i Norge så har man en reklamasjons tid på 4-5 år..)

Som et untak av dette, så kan man også krave heving av kjøp, hvis saken tar unormal lang tid, uten at det ligger noen spessiel grunn for det, osv. (Eks, Hvis det normalt tar 3 uker å reparere en mobil, så begunner det å bli unormal lang tid, når du går over noen uker der igjen.. Reklamasjon er ikke nødvendig her, men hjelper oftes på, da butikken da får ny i fra produsent, å da slipper å lide noe tap selv..

En siste mulighet, er hvis butikken ikke lider noen urimelig "tap" med å gi deg pengene eller ny mobil tilbakke, hvis så, så kan du da faktisk kreve det. (Men, er mobilen brukt, så vil det være et urimelig tap for butikken, da dem da må selge den mye billigere til neste kunde, osv..)

 

Når det gjelder verksteder, og "ikke garanti" raporter, så må så klart verkstedet kunne bevise dette i en eventuel "tvist".

Så er man uenig med verkstedet, så krev bevis, å så vil du nok se at det dukker opp 2-3 bilder med eventuelt forklaring om noen dager. ;)

(I det verkstedet har gjort dette, så har dem faktisk bevist unormal bruk, å dem vil da se saken som ferdig.)

Skulle man være uenig med verkstedets tolkning/konklusjon av skaden/vurderingen, så kan man reklamere på dette til produsenten, som vil da ta sin egen vurdering, ut i fra bevisene til verkstedet.. (Men dette hjelper sjeldent, da verkstedet veit for oftes hva dem gjør på..)

Skulle dette også "feile", så har du så klart mulighet for å få sent telefonen til et annet verksted, som da undersøker telefonen din, uavhengig av det andre verkstedet, å uviten om eventuelt tidligere konklusjoner. (Men for å gjøre dette, så må du foroftes betale enten demmers eller det forgjes "undersøkelse" kostnader, da butikken eller produsenten ikke er pålagt å dekke dette.)

Skulle det nye verksteded også komme til samme konklusjon, så er slaget egentlig taft.. untaket er hvis det er snakk om en produksjons svakhet, eller "feil bruk", som egentlig telefonen skall takle..

Hvis så, så er det å gå til sak via Forbruker rådet, som normalt fort vil ta alt i fra noen måneder, te både 1-2 år tid..

Skulle dette også gå i vasken, så er sivil retsak som blir det neste, men, ja.. Da er nok slaget forlengst allerede taft... :(

 

Ps. Anbefaller mange av dere å sjekke ut denne siden:

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=536586

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...